• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • mangon
    Norrlandsmorsa skrev 2018-09-18 19:49:35 följande:

Hej!

Hoppar in här, jag har precis tagit ur min kopparspiral och har bim 14 oktober. Har ett barn sedan tidigare, född 2016. Var med i liknande trådar då och minns det som riktigt peppande och stöttande så glad att jag hittade hit. Kul att följas åt :)

Välkommen. Har med ett barn sedan tidigare född 16. :) vilken månad?
  • mangon
    Norrlandsmorsa skrev 2018-09-18 19:49:35 följande:

Hej!

Hoppar in här, jag har precis tagit ur min kopparspiral och har bim 14 oktober. Har ett barn sedan tidigare, född 2016. Var med i liknande trådar då och minns det som riktigt peppande och stöttande så glad att jag hittade hit. Kul att följas åt :)

• mangon

Har haft mensvärk i 2 dagar.

Imorse kom det lite blod på pappret när jag torkade mig. Minimalt.

Även en gång på em. Absolut ingen "normal" mens...men kanske kommer. Antar att det inte tog sig denna månad. Suck. Isåfall nästa äl 2 oktober!

• MaalinJ
    NiMi12 skrev 2018-09-18 13:42:08 följande:

Vem säger att man inte behöver fast gubbe på cb testen?

Har man testat mer än 9 dagar i rad utan att få fast gubbe kan man sluta testa. Risken är då stor att man inte har någon äl den månaden.

(All info hämtad från cb hemsida).

När jag köpte dom som ska visa dom 4 mest fertila dagarna så fick jag bara blinkande gubbe i 6 dagar. Då läste jag i bipacksedeln att blinkande gubbe va tecken på ägglossning och fast gubbe va maximal fertilitet.
  • NiMi12
    MaalinJ skrev 2018-09-18 23:15:04 följande:
    När jag köpte dom som ska visa dom 4 mest fertila dagarna så fick jag bara blinkande gubbe i 6 dagar. Då läste jag i bipacksedeln att blinkande gubbe va tecken på ägglossning och fast gubbe va maximal fertilitet.
    Blinkande gubbe är att östrogenet ökar (som det ska göra innan äl) den fasta gubben kommer när man har sin LH topp. Det är när LH toppen kommer som ägget lossnar 12-36 h senare. Kommer ingen LH topp så lossnar inget ägg.

Sen råder det delade meningar om att man kan ha en så kort LH topp att den hinner sjunka innan man testar igen. Tex du får blinkande gubbe på morgonen och även morgonen efter, då kan du ha haft LH toppen på eftermiddagen. Men det finns egentligen ingen som vet om det är sant.
    Testet ska vara så pass känsligt att den ändå känner en förhöjning av LH, så får man ingen fast gubbe ska man inte räkna med att man har haft någon ägglossning.
  • MaalinJ
    NiMi12 skrev 2018-09-19 07:32:53 följande:

Blinkande gubbe är att östrogenet ökar (som det ska göra innan äl) den fasta gubben kommer när man har sin LH topp. Det är när LH toppen kommer som ägget lossnar 12-36 h senare. Kommer ingen LH topp så lossnar inget ägg.

Sen råder det delade meningar om att man kan ha en så kort LH topp att den hinner sjunka innan man testar igen. Tex du får blinkande gubbe på morgonen och även morgonen efter, då kan du ha haft LH toppen på eftermiddagen. Men det finns egentligen ingen som vet om det är sant.

Testet ska vara så pass känsligt att den ändå känner en förhöjning av LH, så får man ingen fast gubbe ska man inte räkna med att man har haft någon ägglossning.

Ja det vet jag. Men man kan ju ändå sexa när gubben börjar blinka? Jag vet ju inte om jag kommer få fast eller ej när den börjar blinka och när den börjar blinka = börja sexa. Det är dom råden vi fått från fertil kliniken.
  • Norrlandsmorsa
    mangon skrev 2018-09-18 20:49:08 följande:
    Så kul! Född i mars 2016. Har du fler barn? :D
  • Nimet123

Hej

Beräknad mens är 24 oktober.

Är 28 år gammal har 3 barn sen tidigare.

Kan jag vara med här?

• NiMi12
    MaalinJ skrev 2018-09-19 09:41:49 följande:
    Ja det vet jag. Men man kan ju ändå sexa när gubben börjar blinka? Jag vet ju inte om jag kommer få fast eller ej när den börjar blinka och när den börjar blinka = börja sexa. Det är dom råden vi fått från fertil kliniken.
    Absolut ska du börja ha sex då. Förhoppningsvis kommer ju den fasta gubben och ägglossningen när som helst då :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018