Inlägg från: Norrlandsmorsa |Visa alla inlägg
  • Norrlandsmorsa

Vi med BIM oktober 2018

Hej!

Hoppar in här, jag har precis tagit ur min kopparspiral och har bim 14 oktober. Har ett barn sedan tidigare, född 2016. Var med i liknande trådar då och minns det som riktigt peppande och stöttande så glad att jag hittade hit. Kul att följas åt :)

• Norrlandsmorsa
    mangon skrev 2018-09-18 20:49:08 följande:
    Välkommen. Har med ett barn sedan tidigare född 16. :) vilken månad?
    Så kul! Född i mars 2016. Har du fler barn? :D
  • Norrlandsmorsa

Vitaminer!

Äter ni några extra så här inför? Vad äter ni isf? :) Äter gravidvitaminer men minns att jag åt något mer förra gången, tror det var omega3?

• Norrlandsmorsa

Så kul att det börjar dyka upp plus! Grattis!

Är det några här som använder sig av äl tester? Skulle ni vilja dela med sig av hur nu gör? :) Hur många dagar testar ni? Tid på dygnet? Testar ni en gång per dag? Är helt grön på det men köpt mig tester den här gången för att se hur exakt Flo appen visar.

• Norrlandsmorsa
    Korvstroganoff skrev 2018-10-01 18:34:44 följande:

Ni som kör med ältest. Om det börjar stegra och sen dala utan att strecken blivit lik starka, har jag bara missat ägglossningen på stickan eller har den uteblivit? Eller kan det gå lite upp och ner innan ägglossningen sker? Det här är första gången jag testar med ältest!

Första gången med ältester här också! Höll på att bli knäpp har ett tag. Trodde mig se en stegring och sen blev de blankt igen. Efter det blankt, blankt, blankt. Köpte clearblues digitala då jag intalat mig att det var fel på stickorna men nej, blankt där också.

Började ge upp när det visade tomt imorse men tog en sticka också, den visade stegring. Och test-galen som jag visst blivit tog jag även ett clearblue när jag kom hem efter jobbet, det visade gubbe! Tog även en sticka som visade starkt sträck. Från helt blankt till klart positivt.

Så vet inte riktigt hur det var där i början då jag såg stegring, om det var något eller inbillning. Men nu så! Hoppas du också får se positivt svar snart :)
  • Norrlandsmorsa
    goaround skrev 2018-10-04 17:08:32 följande:

Hej igen, skrev igårkväll att jag kände mig gravid. Har BIM den 10 oktober. Tog ett test idag.

Grattis!! Häftigt med så tydligt så tidigt!
  • Norrlandsmorsa

Ni som känt av symtom tidigt efter äl, hur tidigt har ni känt något?

Jag försöker att inte leta symtom men kommer inte ifrån att jag har lite smått mensvärk och känner mig spänd över magen. Kan inte minnas att jag brukar vara det efter ägglossning. Kan mycket väl vara så men att jag inte brukar reagera. Tycker det är himla tidigt, är 3 eller 4 dagar sen äl. Så någon som känt mycket tidigt, hur tidigt kände du? :)

• Norrlandsmorsa
    Onlyme86 skrev 2018-10-05 15:55:04 följande:

När har du BIM? Såg dig inte i listan.

Nej inte lagt in mig i listan. BIM 16 oktober :)
  • Norrlandsmorsa
    mangon skrev 2018-10-05 17:35:38 följande:

Samma bim som mig ???? tiden dit känns sååååå lång

Jaaa verkligen! Dagarna kryper fram...
  • Norrlandsmorsa
    Manda25 skrev 2018-10-05 17:43:12 följande:

Jag har känt av lite konstiga symptom som jag inte brukar ha efter ÄL. Första 2-3 dagarna efter ÄL så hade jag en stickanden/ molnande värk i vänster äggstock och de kändes liksom som de hände nått som inte brukar där inne. Sen ifrån dag 3 tills idag ÄL + 8 så har jag haft följande symtom: värmande/stickande/ilande känsla i underlivet samt i livmodern, känt mig spänd över magen, mycket flytningar, större bröst varav de är en huggande smärta i ena bröstet. Ganska likt menssymtom, men i vanliga fall så brukar jag alltid ha menssmärtor osv precis dagen innan/samma dag som jag får min mens. Har även haft en massa mardrömmar nu i veckan som jag aldrig brukar ha vilket är konstigt :p

Men jag försöker också att inte försöka känna efter så mycket och eller hitta symtom men de är svårt. Testade som sagt negativt idag med ett tidigt test. Hoppas på ett plus om jag väntar några dagar. Har BIM 9/10

Spännande! Då låter det ju ändå som att symtom från dag 3 inte behöver vara inbildning. Håller tummarna för dig!
  • Norrlandsmorsa
    mangon skrev 2018-10-08 21:11:18 följande:

Äl + 6 idag. HUR står man ut att vänta i 1 vecka till.

Tiden går så sakta. Hehe.

Förra grav plussade jag på bim-5 . Vilket alltså bra skulle vara 3 dagar framåt. Sooom man längtar efter det där platser igen.

Ja sååå långsamt dagarna går. Plussade på bim-4 förra gången, det ger lite extra hopp när man har ont om tålamod nu ;) :)
  • Norrlandsmorsa

Rfsu röda gravstickor, erfarenheter!?

Köpte det den här gången, alltid kört billigare stickor tidigare och plussat tidigare. Läst lite nu i efterhand om rfsus röda och verkar vara en del spökstreck och inte går att få positivt innan bim? Någon som använt dom och plussat tidigt? :)

• Norrlandsmorsa
    Miccim skrev 2018-10-10 16:59:19 följande:

Jag vågat knappt tro på det, men jag plussade idag! Hade som jag skrivit tidigare solklart negativt BIM - 2 och inte testat sedan dess, idag är det BIM +2.

Grattis! Så roligt när det vänder till det positiva :)
  • Norrlandsmorsa

Måste få skriva av mig lite, känner mig negativ och deppig idag.

Upptäckte igår att Flo ändrat min cykel till 31 dagar pga att jag la in ÄL senare än den hade räknat ut innan. Jag har alltid haft 28 dagar men aldrig testat var ÄL ligger, när jag la in det ändrades det till 31 dagar.

BIM på 28 dagar är 13 oktober - BIM på 31 dagar är 16 oktober. 

Åååh vad bitter jag blev. Nu känns det verkligen som att alla mina symtom är enbart mens-symtom och att jag kommer ha cykel på 28 dagar som vanligt. Igår var jag helt säker på att värken i brösten berodde på graviditet, idag är jag helt säker på att det är på grund av mens :( 

• Norrlandsmorsa

Igår kändes hopplös och jag blev helt inställd på att det bara är mensen som är på väg som ger alla symtom. Men jag tog ändå ett gravtest imorse och tycker mig se ett svagt, svagt, svagt sträck!

Samma dag min förra graviditet då jag plussade med ett mycket svagt sträck. Så håller tummarna och testar igen under helgen :) bim 16 oktober

(bim 13 enl 28 dagars, bim 16 enl 31 dagar. Väljer att köra efter 31 dagar då jag varit inställd på det hela tiden.)

• Norrlandsmorsa

Var ett mycket tveksamt streck imorse så tog en ny test när jag kom hem från jobbet och det är absolut ett streck om än svagt. Jag är gravid! Wow!

Bim-1 enl min vanliga cykel, bim-5 enl Flo's beräkningar efter äl, var väldigt väldigt väldigt svagt på morgonen så tror Flo kan ha rätt även om de är riktigt tidigt. Plussade på bim-4 förra graviditeten.

• Norrlandsmorsa
    mangon skrev 2018-10-12 18:22:40 följande:

Så himla roligt!!!! Grattis.

Imoegonbitti blir det test för mig på bim-4.

Hoppas få en skymt. Men sannolikheten känns inte stor. Men gaaah man orkar inte invänta mensen

Tack!! Jag tyckte det var lönlöst igår att ens tänka på test, gav upp lite och tog alla symtom som tecken på mens. Så blev himla överraskad och glad nu. Håller tummarna för dig! :)
  • Norrlandsmorsa

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Snöflingan28

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 sparv, Noanda,

10/10 Jojjans

11/10 ero13

12/10 Babbiss, Persi91

13/10 onlyme86, ksrg8887, emmaf

14/10 småfossingar, Selmans

15/10 Livethänder, Thessss

16/10 mangon, idaisraelsson, Norrlandsmorsa

17/10 Anonymlängtar

17/10 AnnaOctavia, Pixma, Kinan

18/10 Snartså

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 dirrtyharriet, eaalin

22/10 korvstroganoff, Issari, Tiolina

23/10 heilena

25/10 Väntarpåplusset

26/10 Skuggviol, Linneaa96, Honsomlängtar

28/10 Jagerika, cassandra92, Miichaella, JenniferBeckman , Tasha82, lw12 , Jilo

29/10 Albis, Sirest01, Kira16

30/10 Ardnas89, Minnie768

31/10 Em0ma

PLUS

Snöflingan28

LillaMy08 BIM-1

sarana BIM-4

Katten95

goaround BIM-6

Omstart2019 BIM-3

minimera BIM

Canama BIM +2 (el. BIM -1)