Inlägg från: NiMi12 |Visa alla inlägg
  • NiMi12

Vi med BIM oktober 2018

MaalinJ skrev 2018-09-18 11:39:44 följande:
    Jag har bara fått blinkande med dom. Får aldrig fast. Men det behövde man tydligen inte få heller när jag läste sen? Tror det stod att man skulle sluta testa efter typ 6 dagar om man inte fått fast gubbe :)
    Vem säger att man inte behöver fast gubbe på cb testen?

Har man testat mer än 9 dagar i rad utan att få fast gubbe kan man sluta testa. Risken är då stor att man inte har någon äl den månaden.
    (All info hämtad från cb hemsida).
  • NiMi12
    Lala90 skrev 2018-09-18 05:45:28 följande:

Wohoo blinkande gubbe på ÄL-test idag :D vi är på gång! Fick till mys igårkväll så hoppar idag och kör imorgon om det inte blir fast redan då, visst blir det så enligt SMEM? Och inte varje dag från den blinkande redan? :)

Om du menar SMEP så har du sex varannan dag från cd8 tills du får fast gubbe. Vid fast gubbe har du sex tre dagar i rad och sen uppehåll en dag och sen sex en dag till. Avvakta sen 15 dagar.

Får du ingen fast gubbe fortsätter du varannan dag fram till cd35 och då kan du ta gravtest.

Lycka till :)
  • NiMi12
    Canary skrev 2018-09-18 13:49:32 följande:
    Man kan kanske ha missat sin LH-stegring? Även om det nog är ganska sällsynt?
    Ja man kan ha gjort det. Jag var bara nyfiken på om du hade någon intressant information som jag hade missat :)

• NiMi12
    MaalinJ skrev 2018-09-18 23:15:04 följande:
    När jag köpte dom som ska visa dom 4 mest fertila dagarna så fick jag bara blinkande gubbe i 6 dagar. Då läste jag i bipacksedeln att blinkande gubbe va tecken på ägglossning och fast gubbe va maximal fertilitet.
    Blinkande gubbe är att östrogenet ökar (som det ska göra innan äl) den fasta gubben kommer när man har sin LH topp. Det är när LH toppen kommer som ägget lossnar 12-36 h senare. Kommer ingen LH topp så lossnar inget ägg.

Sen råder det delade meningar om att man kan ha en så kort LH topp att den hinner sjunka innan man testar igen. Tex du får blinkande gubbe på morgonen och även morgonen efter, då kan du ha haft LH toppen på eftermiddagen. Men det finns egentligen ingen som vet om det är sant.
    Testet ska vara så pass känsligt att den ändå känner en förhöjning av LH, så får man ingen fast gubbe ska man inte räkna med att man har haft någon ägglossning.
  • NiMi12
    MaalinJ skrev 2018-09-19 09:41:49 följande:
    Ja det vet jag. Men man kan ju ändå sexa när gubben börjar blinka? Jag vet ju inte om jag kommer få fast eller ej när den börjar blinka och när den börjar blinka = börja sexa. Det är dom råden vi fått från fertil kliniken.
    Absolut ska du börja ha sex då. Förhoppningsvis kommer ju den fasta gubben och ägglossningen när som helst då :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018