• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • elofdagny
    carola18 skrev 2018-09-14 06:58:19 följande:
    Tack. Jag gör en ägg insättning denna månad efter ett ma i v 15 i juli....glad. förväntansfull och fullkomligt LIVRÄDD!!!!!
    Åh, håller tummarna för dig!! <3
  • cassandra92
    Timal89 skrev 2018-09-14 06:04:54 följande:

Haha va skönt att höra att de finns fler som är likadana ;) man önskar ju att man var den där avslappnade personen som upptäckte i V6 att man va gravid ;)

Ja det hade varit skönt. Istället "upptäcker" jag det varje månad typ tre dagar efter ägglossning, tills mensen kommer -.- haha usch det är inte lätt alltså
  • MaalinJ
    elofdagny skrev 2018-09-13 12:50:48 följande:

Jaha, då befinner vi oss i samma läge... Jag är jättetacksam för mina två stora men har alltid velat ha en tredje. Dock har min man inte velat det och jag var väl ganska beredd på att det skulle bli så. Sen pratade vi om det förra året och han insåg att han kommit dit att han faktiskt också ville. Tidsmässigt passande det inte då så vi fick vänta och har väl kommit dit nu att det börjar bli dags. Något seriöst försök har vi inte gjort än (hade inte sex under ÄL alls utan ngn dag efter) utan ska börja mer seriöst nu i oktober. Dock kan jag inte låta bli att hoppas att min ÄL var lite sen (även om jag inte tror det) så att det kunde tagit sig redan denna gång... Men det känns som sagt rätt kört för det så planerar för nästa äl istället (i början på oktober). Mensen ska komma om en vecka ungefär och räknar med att nästa BIM är ca 19/10. Hoppas du slipper din mens nu i månadsskiftet då!

Så spännande! Då är vi ju verkligen i samma läge. Min man ville heller inte ha några fler. Jag va ju inte tvär emot till en 3:e men ville inte kämpa för en heller efter att vi fått vår 2:a. Sen efter ett år började jag att vela, sen mjuknade han med tiden och ändrade sig. Jag trodde aldrig att det skulle hända men det gjorde det. Nu hoppas jag efter alla dom här åren att det blir en till. Varför har man annars väntat så länge liksom? :/ då får ni köra på nu när äl kommer i oktober :D
  • Bebbo2019
    KSRG8887 skrev 2018-09-13 21:40:50 följande:

Hoppar in här. Första dagen på mensen (efter att ha plussat på ÄL+10, BIM-5 i september, men ville sig inte riktigt den här gången). Tredje seriösa försöket på första barnet.

Denna månad har jag lovat mig själv att inte testa innan BIM, får se om jag lyckas hålla det :)

Hej KSRG8887, följde dej lite på september listan då jag oxå hade BIM samma datum som dej :)

När och hur kom din mens efter du plussat?

Själv tyckte mig plussa sjuuukt svagt BIM-5, BIM -4 får jag en rosa flytning fortfarande mkt svagt streck på test. BIM-3 sjuka smärtor, nära att åka till akuten för att få mer smärtstillande eller liknade och blodet forsar blandat med klumpar. Efter 1,5 dygn är blödnigen helt över. Inget var som vanligt den här mensen så vill tro att de nästan tog sej men funkade inte riktigt..

Ska verkligen försöka hålla mig till BIM nu och inte testa så tidigt, men så svårt, de enda man tänker på :)
  • Canama
    Lala90 skrev 2018-09-14 03:44:29 följande:

Nån som kör eller har testat ?sperm meet egg metoden??

Ska också köra den första gången nu i oktober! Har CD8 på söndag så då börjas de :D
  • Canary
    Canama skrev 2018-09-14 16:01:43 följande:

Ska också köra den första gången nu i oktober! Har CD8 på söndag så då börjas de :D

Känner mig mer pilsk än vanligt så kanske blir det ligg varje dag nu till ägglossning (som ?ska? vara på onsdag) - tror inte mannen misstycker.

Dock gäller det ju att vara sugen även på äl-dagen!
  • KSRG8887
    Bebbo2019 skrev 2018-09-14 15:38:29 följande:

Hej KSRG8887, följde dej lite på september listan då jag oxå hade BIM samma datum som dej :)

När och hur kom din mens efter du plussat?

Själv tyckte mig plussa sjuuukt svagt BIM-5, BIM -4 får jag en rosa flytning fortfarande mkt svagt streck på test. BIM-3 sjuka smärtor, nära att åka till akuten för att få mer smärtstillande eller liknade och blodet forsar blandat med klumpar. Efter 1,5 dygn är blödnigen helt över. Inget var som vanligt den här mensen så vill tro att de nästan tog sej men funkade inte riktigt..

Ska verkligen försöka hålla mig till BIM nu och inte testa så tidigt, men så svårt, de enda man tänker på :)

Jag tog ett negativt test i onsdags (BIM) eftersom jag tyckte att symptomen börjat försvinna (extremt ömma bröst, molvärk och svagt illamående). Började blöda igår, blöder mycket mindre än normalt. Mensvärken är också annorlunda, faktiskt mindre ont men mer konstant.

Jag ska verkligen försöka undvika test innan BIM nu, oavsett symptom. Men ju närmre BIM man kommer desto svårare att inte bara tänka på det.

Får hoppas det är vår tur, på riktigt, nu!
  • Lala90
    elofdagny skrev 2018-09-14 06:39:01 följande:

Hej!

Vi tänkte testa den nu i oktober.. har aldrig testat den innan så det ska bli intressant och se hur det går. Har du testat den?

Jaaa vad roligt! Vi också har inte testat förut heller. Ska bli spännande att se hur det går för oss, vi verkar vara iaf 3 st i denna tråd som testar
  • Lala90
    Canama skrev 2018-09-14 16:01:43 följande:

Åh vad kul!! inte minst nu när vi är fler som ska testa, ska bli görspännande känner jag, haha! Jag har CD8 imorgon lördag. Så.. trevlig helg till oss nu då, haha ;) :D
  • elofdagny
    Lala90 skrev 2018-09-14 21:07:21 följande:

Jaaa vad roligt! Vi också har inte testat förut heller. Ska bli spännande att se hur det går för oss, vi verkar vara iaf 3 st i denna tråd som testar

Skoj, då följs vi åt!!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018