• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • brallison

Hej!
    Flyttar också hit från september-tråden då mensen kom i lördags.

Bim-listan oktober

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison

5/10 Siri88, EliMil

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

18/10 elofdagny

• Nobasil

Ny här, två barn sedan tidigare på 6 och 8 år och sugen på en sladdis. ÄL 21-22 sep och BIM 5 okt.

BIM-listan oktober

2/10 lw12, Miichaella

4/10 kira16

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

18/10 elofdagny

• Nova92

Hej! Jag hoppar över från Septembertråden! Detta blir då försök nr 2.

BIM-listan oktober

2/10 lw12, Miichaella

4/10 kira16

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

18/10 elofdagny

• Pluviophile

Usch nu känns det inte kul. Enligt NC så ska jag ha ägglossning på lördag och min sambo är bortrest ons-sön. Hoppas verkligen att ägglossningen är sen denna månaden annars är det ju kört.. Lite tråkigt känns det men jag får mäta på och hoppas att den är sen. Den har ju varit oregelbunden sedan missfallet så hopp finns. 

Hur är det för er andra? Någon som börjar närma sig ägglossning?

• brallison

Tror mitt namn har fallit bort på vägenFlört

2/10 lw12, Miichaella

4/10 kira16, brallison

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

18/10 elofdagny

• Onlyme86

2/10 lw12, Miichaella

4/10 kira16, brallison

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

11/10 onlyme86

18/10 elofdagny[/quote]

• Onlyme86

La till mig på BIM-listan då kroppen beter sig precis som den gör innan mens. Tyvärr kommer mensen att börja i dag eller i morgon. Mycket tråkigt då kroppen verkligen lurade mig ordentligt till att det skulle ha tagit sig i förra månaden. Ledsamt men nu får vi gå vidare till nästa försök. Den här gången ska jag nog försöka att testa med äl-tester. Hur tänker ni andra med äl-tester?

• brallison
    Onlyme86 skrev 2018-09-11 08:44:35 följande:

La till mig på BIM-listan då kroppen beter sig precis som den gör innan mens. Tyvärr kommer mensen att börja i dag eller i morgon. Mycket tråkigt då kroppen verkligen lurade mig ordentligt till att det skulle ha tagit sig i förra månaden. Ledsamt men nu får vi gå vidare till nästa försök. Den här gången ska jag nog försöka att testa med äl-tester. Hur tänker ni andra med äl-tester?

Ja, varit med om det - typ känt alla möjliga tecken på graviditeten och whoops dyker mensen upp...
    Jag vill faktiskt inte använda ÄL-tester (inte än i alla fall) - tycker att man blir bara mer stressad och ängslig av det, känner mer press. Än så länge så tar vi det som det kommer (blir bara andra försök)Flört
  • Onlyme86
    brallison skrev 2018-09-11 08:48:45 följande:

Ja, varit med om det - typ känt alla möjliga tecken på graviditeten och whoops dyker mensen upp...

Jag vill faktiskt inte använda ÄL-tester (inte än i alla fall) - tycker att man blir bara mer stressad och ängslig av det, känner mer press. Än så länge så tar vi det som det kommer (blir bara andra försök)

Haha man blir galen på hur kroppen kan luras. Så är det säkert. Kanske bäst att avvakta lite till för min del också med tester. Jag får fundera. Gillar inte om det skulle göra en mer stressad. Känner du tydligt av din ägglossning eller tempar du?
  • brallison
    Onlyme86 skrev 2018-09-11 08:52:49 följande:
    Haha man blir galen på hur kroppen kan luras. Så är det säkert. Kanske bäst att avvakta lite till för min del också med tester. Jag får fundera. Gillar inte om det skulle göra en mer stressad. Känner du tydligt av din ägglossning eller tempar du?
    Kan inte påstå att jag känner av den så tydligt, men brukar kunna avgöra det på flytningar - de är däremot ganska tydligaGlad
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018