• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • MaalinJ
    Lala90 skrev 2018-09-14 03:44:29 följande:

Nån som kör eller har testat ?sperm meet egg metoden??

Vad är det för något?
  • MaalinJ
    cassandra92 skrev 2018-09-15 11:49:32 följande:

Det enda som är är väl att man inte ska ha sex för tätt. Alltså iaf med 24 timmars mellanrum? Fick lite ångest imorse efter att jag och min man inte kunde hålla oss ifrån varandra trots att vi hade sex igår xD Vi kör på sex varje dag nu för att se. Har ägglossning imorgon enligt min app men känns som jag hade det redan i tisdags. Sjukt förvirrad :O

Har hört så. Olika och vi har nog testat allt möjligt! Men vad vi hörde en läkare säga en gång så sa han att ju mer sex destu större finns chansen till en graviditet. Så han menade på att man gärna kunde försöka sexa flera gånger om dagen under äl-perioden.
  • Tasha82

Hej, hoppas det är ok att jag hoppar in här också trots bim 29/9? Inte varit inne på fl på 3 år så kändes rimligare med denna tråd... 36 år, ett barn sen tidigare på 2 1/2år, hon var ett ?ooops-barn? så känns lite overkligt att testa för äl mm nu när bebis-suget ordentligt slog till för oss båda! Köpt hus och ska flytta i vinter, hoppas innerligt att jag är gravid då! Andra försöket men förra månaden blev det bara ett aktivt försök 3 dagar innan äl. Idag visade äl-testet superstarkt och vi fick till det både i förrgår och idag! Satsar på ev imorgon också, vill göra allt vi kan!

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18

9/10 småfossingar, sparv1

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

18/10 elofdagny

• Linneaa96

Första försöket för oss.. BIM 1 oktober! Glad Jag är snart 22 och pojkvännen snart 26 Glad

• Lala90
    cassandra92 skrev 2018-09-15 11:49:32 följande:

Det enda som är är väl att man inte ska ha sex för tätt. Alltså iaf med 24 timmars mellanrum? Fick lite ångest imorse efter att jag och min man inte kunde hålla oss ifrån varandra trots att vi hade sex igår xD Vi kör på sex varje dag nu för att se. Har ägglossning imorgon enligt min app men känns som jag hade det redan i tisdags. Sjukt förvirrad :O

Hahaha! xD ni har ju iaf lusten, det är ett plus när man ska köra på så här ;) jag är så kluven, alla säger olika. Jag o sambon kör varannan o enligt ?SMEM? denna månad så kör vi varje dag nästa månad (om vi inte lyckas denna månad o ?får? mysa hur vi vill haha!) :D
  • cassandra92
    Lala90 skrev 2018-09-15 22:40:12 följande:

Hahaha! xD ni har ju iaf lusten, det är ett plus när man ska köra på så här ;) jag är så kluven, alla säger olika. Jag o sambon kör varannan o enligt ?SMEM? denna månad så kör vi varje dag nästa månad (om vi inte lyckas denna månad o ?får? mysa hur vi vill haha!) :D

Jaa eller hur. Men ibland är det inte alls så haha! ;) Åh jag hoppas vi båda kan få mysa hur mycket vi vill för att vi väntar på bebis! :D Hoppas verkligen att så många som möjligt får plus i tråden!!! :)
  • Miichaella

Hmm idag har jag ägglossningsflytningar. Men ingen känning av ägglossning. Enligt min egen beräkning ska ägglossningen vara på tisdag men tar inte ägglossningstest denna månad. Men jag antar att det måste vara ägglossningen? Vi har iaf haft sex varannan dag sedan mensen och det är dags ikväll igen så det bådar ju gott isf :) Någon med koll på det här med ägglossningsflytningar? 

• Miichaella

Googlade och läste att ägglossningsflytningarna kan inträffa innan ägglossning också! Så nu är jag taggad! Hade inte så starka flytningar förra ägglossningen :) Sist jag blev gravid (som slutade i ma) hade jag så som jag har nu. Hoppas hoppas det tar sig! 

• Lala90
    cassandra92 skrev 2018-09-16 00:03:46 följande:

Jaa eller hur. Men ibland är det inte alls så haha! ;) Åh jag hoppas vi båda kan få mysa hur mycket vi vill för att vi väntar på bebis! :D Hoppas verkligen att så många som möjligt får plus i tråden!!! :)

Åh ja det hoppas jag med!! :?D hade varit helt underbart verkligen :?) <3
  • Canama
    MaalinJ skrev 2018-09-15 12:41:34 följande:

Vad är det för något?

Finns information om metoden om man googlar. Jag hitta bara på engelska så försökte översätta de men typ såhär: man utgår från sin menscykel där första dagen på mensen är CD1. Under CD1-7 ska du förbereda dig och köpa ägglossningstester.

CD8 ska man ha sex (eller som dom kallar de, BabyDance (BD), urgulligt ord för sex tycker jag, haha)

CD10 ska du börja ta ägglossningstest varje dag fram tills du får positivt (ni har fortsättningsvis sex varannan dag). När du får positivt ska man ha sex den dagen, dagen efter det och dagen efter de, tre dagar i rad alltså. Sen ska man ha uppehåll en dag och sen sex en sista gång.

Nån annan får gärna tillägga om jag missat nått :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018