Ni med en innekatt!!! (Sibirisk katt)
Hej alla ni där ute med innekatt. Kul för er att ni har en. Vill nämligen också ha en och är väldigt inne på att skaffa en. Blir en Sibirisk katt och är leveransklar i oktober. Hoppas bara sambon tål den kullen, så får vi se :)
Men min fråga till er är. Har inte ni något liv efter jobbet? Har inte råd att skaffa en till katt, sibirisk kostar runt 10 000kr och det är väldigt mycket. Pågrund utav allergi kan vi inte ha någon annan katt tyvärr. Men det jag känner nu är att katten kommer bli mycket själv. Måste ju vara fler heltidsjobbande människor med innekatt som endast har en och även fritidsaktiviteter. Jag tränar ca 4 ggr i veckan och storhandlar en gång. Så om man räknar på det kanske katten är ensam hemma från 07.30-18.30. Det är länge jag vet. Men hur får kattägare livet att gå ihop annars? Är de konstant stress och fortkörning för att komma hem till katten? Är ju såklart hemma med katten och gosar, efter man duschat och lagat mat hemma. Men det måste vill katten tycka är normalt? En sibirisk katt behöver tydligen mkt aktivering. Men de är väll olika från katt til katt? Kan ni snälla ge mig tips och bra tankar. Velat ha katt så otroligt länge och googlar om katter ca 1h varje dag och gjort i över två år. Kroppen skakar och pirrar när jag tänker att jag kanske en dag står där med katt. Men är lite rädd för ensamheten för katten. Snälla! Ge mig bra tips!!??