En som längtar skrev 2018-11-03 10:36:14 följande:
Men stackars dig! :( Ja, jag har också märkt att upplevelsen av äggplocket är väldigt olika från person till person.
Jag fick inte göra någon spolning, jag hade förstått att olika landsting/kommuner tänker olika kring spolning. När vi gjorde utredningen så visste jag inte vad de skulle göra. Jag bara gjorde de tester och så som kvinnokliniken ville. Jag hade önskat att jag hade haft mera information då. Jag tänker att det borde vara standard med spolning men det är det tyvärr inte.
Jag fick 7 ägg, 4 var dugliga att befrukta, 2 st blev befruktade. 1 ligger i min mage, den andra odlades vidare på. Tyvärr gick den andra inte att frysa in. Du ska inte vara ledsen för dina 6 ägg, även om jag förstår att du är besviken och kanske arg. Jag vet själv att jag önskade att det hade blivit många befruktade, men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Men jag försöker tänka så här: "Det behövs bara ett fint embryo" :) <3 Och det är alltid bättre med kvalitet än kvantitet.
Har du gjort återföringen idag? :) <3
Hur går det med Lutinus?
Hej fina, ja precis så har jag också förstått det. Det som var positivt med spolningen även om det kändes fruktansvärt var ju att de kunde utesluta att det satt någonting i ledaren eller liknande. Det var lite av en lättnad och gjorde mig ganska peppad!
Gud, det såg likadant ut för oss. Det blev två befruktade ägg, 1 återfördes idag och ett kommer de odla vidare på för att se om det går att frysa. Så sant som det är sagt - det räcker med ettt <3 hoppas detta tar sig! Hade blivit överlycklig!! Vilken dag är du på nu i ruvandet? Lutinus är ok än så länge, tycker den är äcklig i och med att den hamnar i trosan, men har inte känt någonting mer än ömmande bröst än så länge. Hoppas det förblir så. Hur mår du? <33