• 122221

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

H@llon skrev 2018-10-21 22:59:38 följande:

Nja, FASS räknar ju upp biverkningar, både vanliga o sällsynta. Med sprayen Synarela så frågade en sköterska på kliniken efter symtom för det visar på om den gett effekt.

Av Synarela sov jag skitdåligt, drömde massor och hade huvudvärk. Med Gonal-F huvudvärk och trött, börjar känna lite i äggstockarna också men inte alls så farligt.

Va jobbigt att du mår dåligt, hoppas det vänder.

Oj, så har jag nog kikat fel. Tittade nämligen men kunde inte se någonting gällande Gonal-f.... ja, det har du rätt i. De frågade även mig om det när jsg kom in för blodprov och VUL... jag sprejar med suprecur, men tror det är samma biverkningar... hur mår du idag? :)

Tack snälla!
  • 122221
    H@llon skrev 2018-10-22 09:36:35 följande:

Idag mår jag skapligt men är trött. Förväntansfull dock, ska på äggblåsekontroll och lämna prover, hoppas på att få tid för äggplock. :)

Hur mår du? Har det blivit något bättre sedan du började med injektionerna?

Förstår.. har du vart på äggblåsekontroll idag? Hoppad det gick bra, håller tummarna!! Nej, känner snarare en smärta i magen sen jag började med gonal-F.... :(
  • 122221
    Tiden81 skrev 2018-10-23 14:40:06 följande:

Hej alla kämpar,

Imorgon påbörjar jag mitt andra försök, första blev inget. Blandade känslor. Vi har nytt märke på sputorna denna gång, Menopur. Är 37 år och dom har inte hittat nåt fel varken på mig eller min kille. Försöker tänka positivt men mest vara ödmjuk till livet. Att googla runt gör mig inget gott och jag försöker låta bli. Innan första fösöket  ivf blev vi spontant gravid men slutade i missfall. Allt gott!

Stort lycka till! Hoppas att det går vägen denna gång! <3
  • 122221
    Tiden81 skrev 2018-10-23 14:40:06 följande:

Hej alla kämpar,

Imorgon påbörjar jag mitt andra försök, första blev inget. Blandade känslor. Vi har nytt märke på sputorna denna gång, Menopur. Är 37 år och dom har inte hittat nåt fel varken på mig eller min kille. Försöker tänka positivt men mest vara ödmjuk till livet. Att googla runt gör mig inget gott och jag försöker låta bli. Innan första fösöket  ivf blev vi spontant gravid men slutade i missfall. Allt gott!

Stort lycka till! Hoppas att det går vägen denna gång! <3
  • 122221
    H@llon skrev 2018-10-23 17:46:49 följande:

Det gick bra, blir äggplock på torsdag. Tack. :)

Det låter inge vidare. Jag var inställd på att jag skulle ha väldigt ont av Gonal-F så är väldigt lättad att jag inte fick det. Hur stor dos tar du?

Wow va roligt! Längtar tills jag får besked om vilken dag det blir! :D åh ok, va skönt att det inte gjorde så ont.. jag är supersvullen haha.. tar 125. Vad tog du?
  • 122221
    H@llon skrev 2018-10-23 22:07:44 följande:

Ja det känns spännande. :)

Hoppas du inte blivit överstimulerad om du är så svullen och öm, när ska du göra kontroll?

Jag tog 250 i 7 dagar och 300 i 5 dagar. Låter som hästdoser om man jämför med dig. Haha!

Jag hoppas inte det :( jag verkar svara på behandlingarna väldigt bra, så är lite orolig för det. Men blir blodprov imorgon för att se hur östrogenet ser ut. Så får jag ta det därifrån. Hahaha men guuuud!! Men jag går på lång behandling, kan det ha vart så att du hade kort och intensiv? För det låter ju helt sjukt vilken skillnad! :D
  • 122221
    H@llon skrev 2018-10-23 22:07:44 följande:

Ja det känns spännande. :)

Hoppas du inte blivit överstimulerad om du är så svullen och öm, när ska du göra kontroll?

Jag tog 250 i 7 dagar och 300 i 5 dagar. Låter som hästdoser om man jämför med dig. Haha!

Jag hoppas inte det :( jag verkar svara på behandlingarna väldigt bra, så är lite orolig för det. Men blir blodprov imorgon för att se hur östrogenet ser ut. Så får jag ta det därifrån. Hahaha men guuuud!! Men jag går på lång behandling, kan det ha vart så att du hade kort och intensiv? För det låter ju helt sjukt vilken skillnad! :D
  • 122221
    carola18 skrev 2018-10-24 11:19:26 följande:

Vi har 1 fryst sedan vår ivf 2015 och det ör det vi ska sätta in nästa vecka...

Så vi har bara 1 chans...har inte råd att göra en helt ny ivf om det inte funkar...bara tanken är så deppig...är det någon mer som är stressad över det ekonomiska perspektivet?

Nu har inte jag och min partner kommit så långt att vi tänker ur ett ekonomiskt perspektiv, men kan tänka mig att många som befinner sig där ni är måste ta händyn till det tycvärr :( Det känns ju dock som att det är på tredje försöket det väl brukar fungera om det inte lyckats på första :D
  • 122221
    MiMaMi82 skrev 2018-10-24 14:23:12 följande:

Hej

Hoppar in i denna tråd jag med. Vi gör ivf på Sophiahemmet och just nu är jag på RD10. Vår testdag är inte förrän på RD19 vilket känns bisarrt lång tid att vänta. Fler som har lika lång väntan? Efter en vecka med Lutinus fick jag otroligt ont i brösten, knappt så armarna kunde hållas mot sidorna men nu börjar det göra mindre ont. Men det känns ju väldigt tudelat att bröstömmandet avtar, även om jag intellektuellt vet att de ömmade pga Lutinus. Men jisses vad man letar andra symtom och känner efter konstant om inte något känns lite annorlunda, fast det gör det ju tyvärr inte. Är vårt första ivf-försök.

Åh, jag vet inte vad som anses som lång pch kort tid faktiskt... men va roligt, försök hålla ut :D känner du av några andra grejer förutom ömmande bröst? Har du ringt kliniken och hört med dem angående huggen? Kanske kan de lugna dig lite? Tror att det är fullt normalt! :)
  • 122221
    MiMaMi82 skrev 2018-10-24 14:23:12 följande:

Hej

Hoppar in i denna tråd jag med. Vi gör ivf på Sophiahemmet och just nu är jag på RD10. Vår testdag är inte förrän på RD19 vilket känns bisarrt lång tid att vänta. Fler som har lika lång väntan? Efter en vecka med Lutinus fick jag otroligt ont i brösten, knappt så armarna kunde hållas mot sidorna men nu börjar det göra mindre ont. Men det känns ju väldigt tudelat att bröstömmandet avtar, även om jag intellektuellt vet att de ömmade pga Lutinus. Men jisses vad man letar andra symtom och känner efter konstant om inte något känns lite annorlunda, fast det gör det ju tyvärr inte. Är vårt första ivf-försök.

Åh, såg att jag svarade på fel gällande huggen! Sorry!
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF