• 122221

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

H@llon skrev 2018-10-24 17:21:18 följande:

Hur såg östrogenet ut?

Jag har också gjort lång behandling, sprayade i 15 dagar innan jag började med injektionerna. Kanske ålder som spelar in? Är 34.

Åh, samma här! 15 dagar, sen halverad dos sprej i samband med att jag startade med injektioner... asså jag är 26, men på läkaren lät det som att lång behandling kunde vara förmånligare för mig eftersom jag har endometrios. Suprecur är ju behandling mot även det, så de körde behandling mot det samtidigt :)

Östrogenet ser bra ut! Ska på VUL imorgon! Lite nervös :D
  • 122221
    Jooosen skrev 2018-10-25 09:08:02 följande:

Vad säger ni OM folk frågar om man ska skaffa barn? Jag ör så jävla rädd för den frågan jämt o ständigt... vill säga något som ändå knäpper dom på näsan.......

Min sambo brukar vara snabb med att svara att han jobbar på det så fort någon frågar haha.... ganska skönt sätt att skämta bort det på, men självklart kanske fet inte är ett ultimat svar i alla situationer haha...
  • 122221
    Längtanefterplus skrev 2018-10-24 21:25:07 följande:

Imorgon är det dags för äggplock.. jag är så nervös.. larmet ringer 04.45..Är nog bäst att försöka sova..

Hej!! Hur gick det för dig idag? Hoppas att allt gick bra! <3
  • 122221

Men wow! Det är väl jättejättebra resultat?! Va roligt! Härligt att du ligger steget före mig så du kan rapportera allt haha... men du vad fixk du för något? Och hur lång tid innan ÄP fick du ta medicin/bedövning? Hah

H@llon skrev 2018-10-25 16:19:08 följande:

Läkarna vet bäst, dom tar nog hänsyn till många faktorer när de tar beslut om behandling.

Härligt, hoppas du har många äggblåsor också!

Var på äggplock idag, 11 st ägg från mig och 15 miljoner spermier från min sambo. Det var inte alls så farligt som jag föreställt mig, men så knarkade som ner mig också. =P

• 122221
    En som längtar skrev 2018-10-25 16:53:43 följande:

Hej! Jag har nu i flera dagar suttit och läst olika grupper och har fastnat här i denna grupp 

Detta är min första IVF.

Den 26/9 så var jag på första samtalet och gick igenom behandlingen som läkaren satt mig på. Korta protokollet. Nu skulle jag "bara" vänta på min mens. Läkaren ville att jag skulle ta om några blodprover och jag blev orolig att min mens skulle hinna komma innan svaren kommit in. Behandling kunde påbörjas när svar kommit på blodproven. Jag hann iaf få svar på proverna innan mensen kom så jag var överlycklig. Nu har jag iaf tagit mig igenom alla sprutor, tagit mig igenom ÄP och i måndags 22/10 så sattes ett 3-dagars embryo med 8 celler tillbaka (ET), ett färsk försök, visst kallas de ET då?  

Just nu är jag på RD 3 och har fått TD den 9/11. Jag håller helt med om att de känns jättelångt då det till och med går över månadsgränsen! haha. Men jag försöker tänka på annat 

Åh va roligt, grattis! Kul att höra :) försök tänka på annat haha annars blir man väl tokig! Försök tänka att vi ändå är i månadsskiftet nu så kanske det blir lite enklare att hålla ut <3
  • 122221
    Jooosen skrev 2018-10-25 19:43:19 följande:

Haha ja jag brukar oxå skämta bort det... men jag tål inte frågan längre!! Urs kan folk bara hålla truten ...

Jag vet, man blir väldigt frustrerad tillslut... plus det känns ju lite olustigt att stå och va nonchalant och låtsas att man inte bryr sig när det är det ända man tänker på varje medveten sekund typ haha...
  • 122221
    Längtanefterplus skrev 2018-10-25 20:46:42 följande:

Hej! Det gick, men jag grät mig igenom hela äggplocket. På mig gjorde det ont.. fick massa morfin men det var ingen rolig upplevelse! Vi fick ut 7 ägg. Antar att det är helt okej.. hur många spermier det var i min sambos prov vet jag inte men dom gör icsi för han har kraftigt nedsatt antal.. nu har jag molande värk och hugg i äggstockarna men skönt att ha det gjort!

Åh fy, det låter hemskt :( är jättenervös inför mitt plock också. 7 ägg är väl ett bra resultat? Grattis :D ok jag förstår... hoppas det går över fort, nu har du iallafall det hemska momentet bakom dig! <3
  • 122221
    H@llon skrev 2018-10-25 21:59:00 följande:

Ja hoppas det, sköterskan som hade hand om mig verkade tycka det iaf. :) Haha, ja så du blir mer förberedd. Hur gick ditt VUL?

En knapp timme innan ÄP fick jag Alvedon och Midazolam (lugnande) att svälja. När jag låg i gynstolen och skulle börja ÄP fick jag ett morfinliknande preparat intravenöst och lokalbedövning inne i vagina.

Ja, va roligt! :D ja precis, jag har VUL imorgon så inväntar besked om hur fortsatt behandling ska göras from då:) åh ok bra, då vet jsg. Har du gjort spolning (HSS)? Jag höll ju på att avlida när jag gjorde det, så jag undrar om det kanske har samband... alla säger ju så olika, vissa mår jättedåligt under ÄP och andra tycker det är helt ok... hmm
  • 122221
    H@llon skrev 2018-10-26 05:46:37 följande:

Jaha är de idag, spännande!

Jag har spolat äggledarna, det var fruktansvärt! De på kliniken igår sa att ÄP sällsn gör ont, de sa att i de fallen brukar äggstockarna ligga väldigt tokigt.

Japp, gjorde VUL idah och ska göra VUL på måndag igen haha, ett jäkla springande från jobbet men vad gör man inte :)

Ja fy alltså, spolningen var hemsk!!! Tror det är därför jag skrämt upp mig själv ang äggplock :(
  • 122221

Åh, låter som du har bra med blåsor iallafall. Förstår stt det knte är roligt att vänta, men super om drar ser it att vara så många fina ägg :D<3

vill2017 skrev 2018-10-26 09:22:35 följande:

Har nyss varit på VUL med både bra och dåliga resultat. Ser ut att vara 13 äggblåsor i högra och 8 i vänstra så det är ju bra. Ska sänka dosen med Gonal-F från 125 till 100 och sen tillbaka för nytt VUL på måndag. Äggplock troligtvis på onsdag.

Dåligt är att jag löper risk för överstimulerade pga antalet och för att inte bli sjuk kanske hela laddningen måste totalfrysas :( eftersom man måste vänta en cykel och då kliniken har julstängt kanske jag inte får insättning förrän i januari. Så trött på att vänta hela tiden!

Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF