• Carinrebecca

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Annanathalia skrev 2018-12-14 06:49:28 följande:

Nä tyvärr inte men känns ok, börjar fundera på adoption. Nä men allvarligt, herre vad detta tar på ens känslor. Kommer åka till Athen och göra en genomkörare hos dem, de verkar så duktiga. Skam den som ger sig som vi sagt innan. Hoppas hoppas för din skulle nu!!

Det här är ju verkligen en resa som man inte önskar någon annan, fy tusan att hela tiden pendla mellan hopp och förtvivlan. Det låter jättespännande med er plan med Aten, tänk om ni kan få svar där som ni saknar nu.
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2018-12-14 20:12:02 följande:

Ja de har sjukt sena testdagen. Insättning 10e av femdagars. Testdag 26!! Men mensen lär ju komma innan dess. Känner absolut ingenting :(

Ja men just det, vi hade ju samma insättningsdag. Fast vi med ett tvådagars. Terror att behöva vänta, men jag har bestämt mig för att vänta och inte tjuvtesta något..känns så tungt med tanke på julen, vill inte ha något negativt resultat då. Men absolut livrädd för att mensen ska komma istället. Usch, vi får helt enkelt vänta och se båda två!
  • Carinrebecca
    nypan78 skrev 2018-12-14 18:50:46 följande:

Tack det är bara den där väntan nu. Fick överraskande 2 stycken blastos tillbaka enligt önskemål, men inget till frysen trots att man hoppades på det.

Nåväl, en blasto var bra den andre lite efter och tvillingrisken bedömdes som låg för mig ändå pga ålder osv. Så nu är det bara å vänta. Testdag 25/12

Tråkigt att ni inte fick något till frysen. Men skönt ändå att ha fått tillbaka två, och blastos dessutom! Huvudsaken en tar sig och stannar kvar! 25:e närmar sig, har du några känningar?
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2018-12-19 19:44:59 följande:

Hej alla! Har skrivit i tråden förut men det var längesen nu. Har väntat på att få åldern inne och ÄNTLIGEN är jag fyllda 25. Var på första mötet förra veckan. Tyvärr hinner vi inte börja i december då det är julstängt. Planen var att börja i januari. Men tyvärr är vi bortresta två veckor i slutet på januari och jag misstänker att jag måste vänta till februari :(. Ni som blivit mer erfarna, hur länge från mens tills man får ta gravtest tar det ungefär? Vi kommer att köra med det korta programmet. Antar det är helt kört för mig i januari när vi är borta i två veckor?

Jag fick mens 24/11, påbörjade sprutor på mensdag 3, två VUL gjordes under perioden med sprutor och därefter gjorde jag plock 10/12 och insättning 13/12. Så nu är jag ruvare och har testdag först 28/12..Så svaret på din fråga hur lång tid mellan mens och eventuellt grav.test är ju nästan en månad. Skulle tro att det kan bli svårt att tajma in att göra ett försök när ni har planerat att vara bortresta. Men har du tur klaffar det kanske?
  • Carinrebecca
    LimeLime skrev 2018-12-18 21:04:28 följande:

Jag är tillbaka här igen. Plussade på första ivf-försöket. Såg ett hjärta picka i V8 och alla försäkrade oss att nu är risken för missfall super liten så vi vågade bli glada. Ultraljud i v12 visade dock att fostret slutat utvecklats. Så nu väntar jag på missfall. Är så himla ledsen. Trodde jag skulle vara gravid jul och nyår men istället väntar jag på missfall, är så himla ledsen fattar inte riktigt hur man ska orka ladda om.

Nej vad ledsen jag blir för er skull! Usch, att kastas så mellan hopp och förtvivlan är inte mänskligt. Vill bara skicka en stor stor kram, ta hand om varandra!
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2018-12-15 08:56:56 följande:

Juste! Ja jag tänkte testa imorse men vet ju att ovitrellen Forf sitter i... känner du något annorlunda än? Väldigt tidigt iofs... ja nu när det börjar närma sig jul känns det extra nervöst!!

Hur är det för dig nu? Såg att du hade skrivit lite senare i flödet att du har passerat datumet för din bim va? Har mensen fortsatt att hålla sig borta? Har du vågat testa något än?
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2018-12-20 11:29:24 följande:

tack så Mycket för sitt svar, håller tummarna att su får ett positivt svar den 28e :) . Nej, det verkar nog rätt kört för mig i januari.. beräknad mens i ungefär 5 dagar innan vi reser bort.. nästan så man får lust att avboka alltihopa men samtidigt vill man inte pausa hela livet och inte kunna boka saker längre fram i tiden. Trodde jag skulle hinna göra ett försök innan jul men så vart inte fallet..

Ja då blir det nog väldigt svårt, med tanke på att äggutvecklingen ska följas upp. Förstår att du känner dig besviken att ni inte hinner med ett försök innan jul nu när ni har väntat på att få köra igång. Jag hoppas att ni kan åka iväg på er resa, njuta och ladda batterierna för det som komma skall!
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2018-12-19 22:49:00 följande:

Mensen är på gång när som helst. Mina vanliga symptom med ont och öm i underlivet typ :( ..... hur ligger du till? Tack för omtanken!

Fy vad tråkigt! Hoppas att ni kan ladda om och vila upp er nu under jul och nyår och sen ta nya tag!

Rd 7 idag och jag vet inte vad jag ska tro helt ärligt. Så svårt att veta vad som kan vara lutinus, eller eventuell mens eller plus. Det här är tortyr!
  • Carinrebecca
    nypan78 skrev 2018-12-20 09:25:26 följande:

Hej, det känns inget vidare tyvärr och jag gjorde något jättedumt och tjuvtestade igår dvs exakt en vecka efter isättningen. Det var ett test från babyplan (ej det tidiga) och den blev negativ vilket gjorde mig super besviken eftersom jag läste om en del som testat positiv så tidigt...så det blev några tårar men nu har jag lovat mig själv att testa tidigast på lördag igen, innan vi åker iväg inför julen. 

Men jag räknar med det värsta. Hur det känns? Inget speciellt i brösten längre och det rycker och drar "där nere", kan lika väl vara känningar innan mensen kommer....

När jag fick tillbaka en tvådagars (som blev min son) för jättemånga år sedan testade vi positivt 12 dagar efter isättning om jag minns rätt, svagt då, men 14 dagar efter isättning var det tydligare. Resultatet är nästan 8 år gammal nu  

Jag förstår att du blev besviken. Men det var ju tidigt testat så det behöver inte betyda något! Jag håller med dig, det är så jädra svårt att veta vad känningarna står för. Är det mens, lutinus eller en efterlängtad graviditet. Håller tummarna för dig på lördag eller när du nu väljer att testa!
  • Carinrebecca
    nypan78 skrev 2018-12-20 09:25:26 följande:

Hej, det känns inget vidare tyvärr och jag gjorde något jättedumt och tjuvtestade igår dvs exakt en vecka efter isättningen. Det var ett test från babyplan (ej det tidiga) och den blev negativ vilket gjorde mig super besviken eftersom jag läste om en del som testat positiv så tidigt...så det blev några tårar men nu har jag lovat mig själv att testa tidigast på lördag igen, innan vi åker iväg inför julen. 

Men jag räknar med det värsta. Hur det känns? Inget speciellt i brösten längre och det rycker och drar "där nere", kan lika väl vara känningar innan mensen kommer....

När jag fick tillbaka en tvådagars (som blev min son) för jättemånga år sedan testade vi positivt 12 dagar efter isättning om jag minns rätt, svagt då, men 14 dagar efter isättning var det tydligare. Resultatet är nästan 8 år gammal nu  

Jag förstår att du blev besviken. Men det var ju tidigt testat så det behöver inte betyda något! Jag håller med dig, det är så jädra svårt att veta vad känningarna står för. Är det mens, lutinus eller en efterlängtad graviditet. Håller tummarna för dig på lördag eller när du nu väljer att testa!
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF