IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Testdag idag o testade negativt ca 1 timme efter kom mensen
Testdag idag o testade negativt ca 1 timme efter kom mensen
4 dagar tidigare än min vanliga cykel och 3 dagar före TD är det rosa på pappret, skit också nu är den på gång! :( Blir så ledsen och uppgiven!!
Dem två tidigare gångerna har jag börjat blöda samma dag eller dagen före jag skulle ha min mens, så den har verkligen kommit som en klocka i tid. Men nu 4 dagar innan! Skit skit skit! Mitt enda lilla hopp nu är att ändå ett ägg finns kvar och gror, är det ens möjligt om man börjar blöda?? Har inte tagit något test än och tänker att jag nu lika gärna kan vänta till testdagen. Och dem där jäkla Lutinus känns som ett hån varje gång man stoppar upp. Usch! Förlåt för min bitterhet nu, var tvungen att skriva av mig lite.
Den har tyvärr kommit igång ordentligt nu, ingen tvekan om att det är mens. Men måste ju ändå ta ett test på lördag. :/ Vi fick ju 2 ägg tillbaka sist men det är väl inte möjligt att blöda så här mycket och att ett skulle vara kvar. :( Men bara att bryta ihop och sen ta nya tag!
Ja man har ju inte så mycket val, ett liten knodd vill vi ju ha så då är det bara att kämpa på, inte ge upp!
Vi har 3 ägg i frysen så vi kommer köra på så fort vi får.
Varför gör man ens det här, så känner jag bara nu! Äggplock igår, fick bara 6 ägg. Samtal idag från kliniken, bara två befruktade. Insättning redan imorgon och då väljer dom att återföra båda embryonen. Min känsla och det jag tolkar in i det här är att dom tycker att chanserna är så små att de väljer att föra in båda då det mest troligt inte klarar sig till frysen ändå och att de inte vill chansa. Känns så pissigt att gå in i det här och inte orka tro eller hoppas. Jag är livrädd att jag är 28 år och har kassa ägg. Usch, blir det någonsin enklare?
Förstår dig! Och det hjälper inte att säga att det bara behövs ett ägg... osv osv... det vet man redan men man vill ju ändå ha ganska bra förutsättningar, inte något halvbra.... Det är ett jäkla lotteri! Hur många försök har ni gjort?
Vi håller tummarna att det är 2 starka grym ni får tillbaka!
Ååå vad arg man blir då! Eller mer ledsen kanske! Självklart är man glad och missunnar ingen att bli gravid men om dem bara visste hur många som får kämpa!
Våra vänner vet om våran situation och dem är oerhört försiktiga med vad dem säger just när det kommer till detta ännet, bli med barn. inte för att vi sagt att dem ska vara det utan för att visa respekt. Men många graviditeter har vi fått vara med om i bekantskapskretsen och visst svider det att se dem. Det går inte att undvika den känslan av bitterhet och sorg.
Är det ert tredje landstingsförsök? Isåfall är det nog därför ni får 2 tillbaka, inte för att dem tror att det ändå inte blir något. Utan för att det är just sista försöket.
Håller mina tummar hårt!!
Okej jag förstår. Sån oerhör lång väntan! Men är det för att du är ung det är så lång tid? Har dem andra regler då? I jämförelse med mig är du ung:) Eller det kanske samma överallt, lite dålig koll då jag är 38 så vi behövde försöka 1 år. Bor i GBG.
Så det beror nog både på ålder och olika landsting. ?
Men vi håller tummarna att ni inte ens behöver några landstingsförsök!
BIM +4 idag. Ruvardag 11 med en 3dagars. Vågar inte testa. Innan har jag känt att det varit ?lättare? att se ett negativt test än att upptäcka att mensen kommit men nu är jag livrädd för båda. Har en hel vecka kvar till testdag så kanske ska vänta.. fy fan nu börjar det snurra i skallen av alla tankar och känslor. Tänk om det är vår tur efter all denna tid. Kan inte riktigt få den tanken att fastna.
Är det någon kvar i tråden som ruvar?
Ja dem gör nog det, verkar vara väldigt olika iaf.
Ja vi har gjort alla gånger genom landstinget, men nu var det sista försöket och som tur är har vi 3 i frysen! Första gången vi fick det:)
Vi är väldigt nöjda med Sahlgrenska, personalen och all hantering runtomkring. Så trots tråkiga resultat efter ruvning är vi nöjda trots allt.