• Jennymaria84

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Hej!

Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

Vore kul att följa några fler! ??

• Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • LimeLime

Alltså dessa ruvardagar.. jag är på RD5 idag och tycker både att tiden går långsamt samtidigt som jag är rädd för testdagen för jag orkar inte få ett ev negativt besked. Dränerande.. skönt att det är fredag iaf. Någon annan som ruvar nu?

• Jooosen
    LimeLime skrev 2018-10-12 10:30:22 följande:

Alltså dessa ruvardagar.. jag är på RD5 idag och tycker både att tiden går långsamt samtidigt som jag är rädd för testdagen för jag orkar inte få ett ev negativt besked. Dränerande.. skönt att det är fredag iaf. Någon annan som ruvar nu?

Samma här. Hur känner du dig efter äp? Gjorde mitt i måndags o satte in ett tvådagars i onsdags (rd2 idag). Är ganska öm fortfarande :/. Jag är så nervös! Huvudet intalar sig att jag absolut inte kommer plussa. Men man hoppas ju så jäkla mycket ! Hur går det med lutinus?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-12 07:45:44 följande:

Det lät väl som et gott råd. Ge inte upp helt än. Försök ta det lugnt och inte tänka alltför negativt (jag vet lättare sagt än gjort)

Godmorgon, jag mår bättre idag. Känner mig utvilad. Blöder bara lite efter jag har kissat, klarrött. Inget som rinner. Jag fick två embryon insatta och när det växer mycket kan det blöda från slemhinnan eller vad det nu är. Vissa kan få fraktur/ ruptur på moderkakan när det växer också. Jag är positiv och slappnar av mer idag. Jag har plussat och är ju gravid:). Bara svårt att fatta det.
  • Mangoodream

Jag vet hur du känner. Kämpa på. Försök vara upptagen i helgen- ut och ta långpromenader. Det hjälpte mig. Kram
  • Mangoodream
    Kawi skrev 2018-10-11 08:42:32 följande:

Wow, kul! Jag har lovat min man nu att inte testa igen innan testdag (imorgon), så försöker hålla ut..

Jag mår ungefär som innan de tappade ut vätskan, dvs jag tror att kroppen fyllt på igen. Fruktansvärt spänt och svårt att röra mig och jättesvårt att sova inatt. Läkaren sa att för vissa händer det att vätskan kommer tillbaka, och för andra räcker det med en tömning. Jag ska tillbaka idag på fm på kontroll, så får vi se vad de säger.

Hoppas också det ska infinna sig något slags lugn, om det är så att det här går vägen..? Man är ju jätteorolig hela tiden. Kanske efter v 12 att man börjar känna sig lite lugnare..?

Hej, håller tummarna allt kommer gå bra idag. Kram
  • Kawi
    celiasilver skrev 2018-10-12 07:43:18 följande:
    Ja det känns bra, tror jag? Ärligt talat är det svårt att veta vad jag ska känna. Ena stunden kanske jag vågar hoppas andra stunden äsch det kommer aldrig gå.

Fy vad jobbigt, hur ser det ut idag då? Blev det bara tappning eller fick du vätskedrivande eller dylikt? Hur gick kontrollen?

Jo hoppas kan man ju alltid :/ Efter vecka 12 kankse man blir lite lugnare. Men sen är det ju ialla fall 28 veckor till kvar att gruva sig över. Och själva förlossningen (jag har en enorm förlossningsskräck och vette sjutton hur jag ska lyckas överleva en eventuell sådan). 
    Men efter vecka 12 är det ju iaf lite mindre risk för tråkigheter. Hur tänker du med Kub test etc?

Ja man vet inte vad man ska tro. Jag har testdag idag, och gjorde positivt test igen i morse - ändå vågar jag liksom inte vara glad..? så knäpp man är, efter allt som har varit är jag övertygad om att det inte kan gå vägen. Dum man är! 

Jo det är faktiskt lite bättre idag, och undersökningen igår visade på mindre vätska och äggstockarna var lite mindre svullna, så det kanske är på väg åt rätt håll. Hon undrade om jag ville göra en ny tappning, eftersom hon ser hur mycket det begränsar mig, men ärligt talat vill jag inte det - så jäkla ont det gjorde och sen är vätskan tillbaka igen dagen efter. 

Var det ditt första barn..? Vi har ju en son på snart fyra år sedan tidigare, och jag var verkligen vettskrämd inför förlossningen i början av graviditeten med honom. Men ju närmare förlossningen jag kom, så på något konstigt sätt började kroppen och hjärnan ställa in sig och jag märkte liksom hur min inställning ändrades, plötsligt kände jag mig förberedd och inte alls särskilt rädd. Häftigt hur kroppen kan fungera. 

Vi gjorde KUB-test med sonen, och det var inte för att avbryta graviditeten om något var fel, utan mer för att vara lite förberedd, så kände vi, men det är ju så olika hur man känner.

• Kawi
    Mangoodream skrev 2018-10-12 11:51:30 följande:
    Hej, håller tummarna allt kommer gå bra idag. Kram

Hej och tack! Hjärta jag gjorde positivt test igen imorse, men vågar på något sätt inte vara glad ändå? Så knäpp man är. Känner mig bara så övertygad om att det inte kan gå vägen, man är väl lite ärrad efter allt.. 

Ja en konstant oro är det ju, jag håller alla tummar för dig, jag vet flera som har haft blödningar i början av graviditeten och det har gått vägen ändå Hjärta men klart man oroar sig. Kram till dig!

• Elcca

Jag ruvar oxå, eller vad man ska kalla det.

Har testdag idag, RD 12 med 5dagars. Fick negativt test. Dock har mensen inte kommit, utan hade bara lite ljusrosa Lutinusgojs igår. Så dom ville att jag skulle fortsätta ned Lutinus under helgen och ta ett nytt test på måndag om jag inte fått min mens. Har ni hört om något likanande innan? Känner mig lite förvirrad, för har helt ställt in mig på att jag inte är gravid.
  • celiasilver
    Mangoodream skrev 2018-10-12 11:45:31 följande:
    Godmorgon, jag mår bättre idag. Känner mig utvilad. Blöder bara lite efter jag har kissat, klarrött. Inget som rinner. Jag fick två embryon insatta och när det växer mycket kan det blöda från slemhinnan eller vad det nu är. Vissa kan få fraktur/ ruptur på moderkakan när det växer också. Jag är positiv och slappnar av mer idag. Jag har plussat och är ju gravid:). Bara svårt att fatta det.
    Skönt att du mår bättre och klart du blir oroad och stressad. Värst är när man googlar eller läser andra trådar på familjeliv :/

Precis det kan ha en massa andra orsaker och GRATTIS!!!, du är gravid :) Så roligt och glad för din skull. 

Jag inväntar spänt morgondagens testdag 
  • celiasilver
    Kawi skrev 2018-10-12 11:55:59 följande:

Ja man vet inte vad man ska tro. Jag har testdag idag, och gjorde positivt test igen i morse - ändå vågar jag liksom inte vara glad..? så knäpp man är, efter allt som har varit är jag övertygad om att det inte kan gå vägen. Dum man är! 

Jo det är faktiskt lite bättre idag, och undersökningen igår visade på mindre vätska och äggstockarna var lite mindre svullna, så det kanske är på väg åt rätt håll. Hon undrade om jag ville göra en ny tappning, eftersom hon ser hur mycket det begränsar mig, men ärligt talat vill jag inte det - så jäkla ont det gjorde och sen är vätskan tillbaka igen dagen efter. 

Var det ditt första barn..? Vi har ju en son på snart fyra år sedan tidigare, och jag var verkligen vettskrämd inför förlossningen i början av graviditeten med honom. Men ju närmare förlossningen jag kom, så på något konstigt sätt började kroppen och hjärnan ställa in sig och jag märkte liksom hur min inställning ändrades, plötsligt kände jag mig förberedd och inte alls särskilt rädd. Häftigt hur kroppen kan fungera. 

Vi gjorde KUB-test med sonen, och det var inte för att avbryta graviditeten om något var fel, utan mer för att vara lite förberedd, så kände vi, men det är ju så olika hur man känner.

Grattis :) Visst blir man helt knäpp, vågar inte ta ut något i förskott alls. Men du bär ju faktiskt på en liten nu :) blir det ett tidigt VUL nu då antar jag? Jag har ingen aning hur nästa steg ser ut, jag vet knappt när och var man ska höra av sig om resultatet är positivt efter kliniken. (Jag vet jag låter lite vilsen, men har ju skjutit ifrån mig att det ens skulle komma på kartan så har helt enkelt bestämt vägrat att fundera mer än fram till plusset.)

Uh jag förstår dig, men blir det värre kanske det är en bra ide. Låter ju iaf som det går åt rätt håll. 

Ja det är mitt första, jag har aldrig varit gravid alls tidigare och bara tanken på förlossningen får mig kallsvettig. Jag hoppas isåfall jag får samma upplevelse.

Jo helt sant. Jag är lite tudelad där, jag vill nog gärna göra ett kub test men har ingen aning om på hur jag eventuellt skulle reagera på resultatet. 
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF