Anonym (Inget) skrev 2018-08-19 09:11:22 följande:
En röst på SD är en röst för ett sämre Sverige. Alla de som röstar på SD har inte en blekaste aning om vad de får för politik. Och det sorgligaste är att de inte bryr sig!
Tänk, förfäder dog får vår demokratiska frihet och allmänna rösträtt och vi totalt misshandlar den genom att lägga röster på det oseriösa och destruktiva partiet. En röst på SD kan innebära en socialdemokratisk regering, en alliansregering, en moderatregering, politiskt kaos eller bara ett enda politiskt vakuum. Ingen vet. Oseriösa partiet som SD är bara ute efter att skapa oreda. För i det tillståndet frodas dem. När människor är rädda, osäkra, tänker med känslor istället för med hjärnan, där frodas partier som SD.
Jag säger inte att deras problemformuleringar inte stämmer. Många problem i framförallt förorterna har ignorerats länge. Men att rösta på SD är knappast lösningen. Att de ses som någon slags messias är bara tragiskt.
Tyvärr är det så att de flesta som röstar eller funderar på att rösta SD inte gör det för att de är för SD utan för att de är emot de andra partierna.
Jag har själv känt mig frestad så jag kan förstå det. Jag vill straffa S för hur de under mandatperioden, trots landets goda ekonomi, har behandlat sjuka och handikappade. I vanliga fall hade jag röstat S eftersom det i vanliga fall hade varit M som fört den politiken. V kan jag inte rösta på eftersom de vill ha fri invandring. Men jag kommer att bita ihop och ändå rösta S och försöka påverka deras politik på annat sätt.