• Anonym (TS)

"Här röstar alla på SD"

Jag läser den här artikeln om klassklyftor i Expressen:

www.expressen.se/gt/qs/siffrorna-som-kan-falla-lofven-skrammer-bort-valjare/

Artikeln avslutas med följande:

"XX säger att alla hennes bekanta inte kommer att rösta på vare sig moderaterna eller socialdemokraterna i år:

– För alla jag känner så blir det SD. Det spelar ingen roll om det är moderater eller socialdemokrater, det händer ju ingenting."

Jag blir helt matt. Vad är det dessa människor tror att de ska få ut av att rösta på SD, kan någon förklara det för mig? Vad är det SD har lovat dem som ska göra deras liv bättre? Kan någon förklara för mig?
  • Svar på tråden "Här röstar alla på SD"
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (TS) skrev 2018-08-19 09:33:49 följande:

Klart att man blir rasist om man röstar på ett parti som är rasister!

Kort och gott, du har fel.

Ta och lär din läxa och återkom.
  • Anonym (Inget)
    Anonym (TS) skrev 2018-08-19 09:34:34 följande:

Nej det påstår jag inte. Jag tycker också att vi enbart ska ta emot så många som vi kan ta hand om här.

Men det innebär inte att jag röstar på SD för det.

Det finns en klassisk fördom från de som röstar på fd nazistpartiet SD om att alla vi andra inte är kritiska till tidigare förd invandringspolitik. Eller att vi skulle vilja ha helt öppna gränser. Men det är typiskt att förenkla. Då behöver man liksom inte stå till svars för att man röstar på ett parti som för 25 år sedan gick och hailade på gatorna och hade hakkors hängande på mötena. Eller varför skulle man behöva stå till svars för SDs totala ignorans kring Sveriges politiska stabilitet?
  • ThomasW
    Anonym (TS) skrev 2018-08-19 09:34:34 följande:

Nej det påstår jag inte. Jag tycker också att vi enbart ska ta emot så många som vi kan ta hand om här.

Men det innebär inte att jag röstar på SD för det.

När man flyger över Norrland så ser man en skog av träd som bara väntar på att vi skall såga upp den och bygga flyktinghus av plankorna.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bizz) skrev 2018-08-19 09:39:28 följande:
    Kort och gott, du har fel.
    Ta och lär din läxa och återkom.
    Upplys mig gärna! Vad enligt forskartradition är definitionen på rasism och fascism och varför uppfyller inte SD det?
  • Anonym (för)
    Anonym (TS) skrev 2018-08-19 09:22:53 följande:
    Jo jag förstår att det är det som lockat dem till SD och jag tycker det är oerhört beklagligt att regeringen inte fattat detta tidigare. Då hade vi kunnat undvika dagens situation.

Men vad är det för konkreta förändringar denna grupp vill ha? Att de är lågutbildade med många barn kan ju inte regeringen förändra.
    Med tanke på ditt inlägg #9 så känns det rätt meninglöst att försöka föra en seriös diskussion om saken.

Det handlar om folk som vill ha en förändring. Vare sig M eller S har hjälpt dem eller kan hjälpa dem.

Du anser att dessa människor är rasister.

Punkt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (för) skrev 2018-08-19 09:54:36 följande:
    Med tanke på ditt inlägg #9 så känns det rätt meninglöst att försöka föra en seriös diskussion om saken.

Det handlar om folk som vill ha en förändring. Vare sig M eller S har hjälpt dem eller kan hjälpa dem.

Du anser att dessa människor är rasister.

Punkt.
    Ok, du har alltså inte läst på tillräckligt för att kunna förklara för någon annan, synd.
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (Inget) skrev 2018-08-19 09:40:04 följande:
    Det finns en klassisk fördom från de som röstar på fd nazistpartiet SD om att alla vi andra inte är kritiska till tidigare förd invandringspolitik. Eller att vi skulle vilja ha helt öppna gränser. Men det är typiskt att förenkla. Då behöver man liksom inte stå till svars för att man röstar på ett parti som för 25 år sedan gick och hailade på gatorna och hade hakkors hängande på mötena. Eller varför skulle man behöva stå till svars för SDs totala ignorans kring Sveriges politiska stabilitet?
    Vad som var för 25 år sedan var då.
    Vi vet ju hur sossarna varit också men det glöms ofta bort. Med flit?

Jag ser med glädje fram mot valet och hoppas innerligt att vi blir störst!
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (TS) skrev 2018-08-19 09:22:53 följande:
    Jo jag förstår att det är det som lockat dem till SD och jag tycker det är oerhört beklagligt att regeringen inte fattat detta tidigare. Då hade vi kunnat undvika dagens situation.

Men vad är det för konkreta förändringar denna grupp vill ha? Att de är lågutbildade med många barn kan ju inte regeringen förändra.
    Människorna i reportaget är en sorglig historia. Fast hur det än är så har de satt sig själva i den sitsen. De kan inte begära att farbror staten ska lösa deras problem.

Personligen har jag röstat på SD sedan 2006 så jag är inte inräknad i de missnöjesröstandes skara.
  • Anonym (för)
    Anonym (TS) skrev 2018-08-19 09:57:11 följande:
    Ok, du har alltså inte läst på tillräckligt för att kunna förklara för någon annan, synd.
    Jag kan självklart förklara. Men bara för någon som är mottaglig för andra förklaringar än "de är rasister".
Svar på tråden "Här röstar alla på SD"