• Anonym (TS)

"Här röstar alla på SD"

Jag läser den här artikeln om klassklyftor i Expressen:

www.expressen.se/gt/qs/siffrorna-som-kan-falla-lofven-skrammer-bort-valjare/

Artikeln avslutas med följande:

"XX säger att alla hennes bekanta inte kommer att rösta på vare sig moderaterna eller socialdemokraterna i år:

– För alla jag känner så blir det SD. Det spelar ingen roll om det är moderater eller socialdemokrater, det händer ju ingenting."

Jag blir helt matt. Vad är det dessa människor tror att de ska få ut av att rösta på SD, kan någon förklara det för mig? Vad är det SD har lovat dem som ska göra deras liv bättre? Kan någon förklara för mig?
  • Svar på tråden "Här röstar alla på SD"
  • Anonemo

Vart kan man hitta de rasistiska delarna av SDs parti?
    Jag kan inte hitta något i varken Höstbudgeten, principprogrammet eller partiprogrammet...
    Eller vet folk någon hemlig agenda som inte står någon stans?

Eller är det vissa personer som man menar gör SD rasistiskt??

• ThomasW

Alla som röstar på högern borde känna skam för skotten I Ådalen.

Och filmen om sossarnas rötter är så skrämmande att den fick 18års gräns på youtube.

• Anonym (TS)
    Anonemo skrev 2018-08-19 10:56:28 följande:
    Vart kan man hitta de rasistiska delarna av SDs parti?
    Jag kan inte hitta något i varken Höstbudgeten, principprogrammet eller partiprogrammet...
    Eller vet folk någon hemlig agenda som inte står någon stans?

Eller är det vissa personer som man menar gör SD rasistiskt??
    Detta är olika forskare som gjort en bedömning.

www.metro.se/artikel/%C3%A4r-sd-ett-rasistiskt-parti-fem-experter-svarar-xr

Och det är säkert så att många som röstar på SD inte anser sig vara rasister men om partiet som helhet är det så gör man ju ett ställningstagande om man väljer att rösta på dem.

• Anonym (Bizz)
    Anonym (TS) skrev 2018-08-19 13:13:36 följande:
    Detta är olika forskare som gjort en bedömning.

www.metro.se/artikel/%C3%A4r-sd-ett-rasistiskt-parti-fem-experter-svarar-xr

Och det är säkert så att många som röstar på SD inte anser sig vara rasister men om partiet som helhet är det så gör man ju ett ställningstagande om man väljer att rösta på dem.
    Det var inte mycket till "bevis" där inte.

Det finns uttalanden som "bevisar" den exakta motsatsen också, om du inte visste det.

Utöver det så är metro inte den mest trovärda tidningen...
  • Anonym (Bizz)
    ThomasW skrev 2018-08-19 11:04:15 följande:

Alla som röstar på högern borde känna skam för skotten I Ådalen.

Och filmen om sossarnas rötter är så skrämmande att den fick 18års gräns på youtube.

Ja, filmen är fruktansvärd. Men om sanningen är fruktansvärd så måste den visas. Fast inte för barn.
    Så det är helt i sin ordning.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bizz) skrev 2018-08-19 16:47:51 följande:
    Det var inte mycket till "bevis" där inte.

Det finns uttalanden som "bevisar" den exakta motsatsen också, om du inte visste det.

Utöver det så är metro inte den mest trovärda tidningen...
    Det var en snabb googling. Och det var inte Metro som uttalade sig, det var olika forskare.

För övrigt bara väntade jag på just den kommentaren. Alla stora medier är ju icke trovärdiga i SD-anhängarnas ögon, SVT, TV4, Aftonbladet, Expressen, DN, SVD - alla bara ljuger och överdriver tydligen.

• Anonym (T)

Obildade lantisar. Det är vad det handlar om.

• Anonym (karl)
    Anonym (T) skrev 2018-08-19 21:09:57 följande:

Obildade lantisar. Det är vad det handlar om.

Så länge obildade lantisar röstade på S så var det ingen som klagade på att de var obildade.
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (karl) skrev 2018-08-20 01:00:01 följande:

Så länge obildade lantisar röstade på S så var det ingen som klagade på att de var obildade.

Haha, mitt i prick!
Svar på tråden "Här röstar alla på SD"