Anonym (TS) skrev 2018-08-19 08:57:52 följande:
Jag läser den här artikeln om klassklyftor i Expressen:
www.expressen.se/gt/qs/siffrorna-som-kan-falla-lofven-skrammer-bort-valjare/
Artikeln avslutas med följande:
"XX säger att alla hennes bekanta inte kommer att rösta på vare sig moderaterna eller socialdemokraterna i år:
? För alla jag känner så blir det SD. Det spelar ingen roll om det är moderater eller socialdemokrater, det händer ju ingenting."
Jag blir helt matt. Vad är det dessa människor tror att de ska få ut av att rösta på SD, kan någon förklara det för mig? Vad är det SD har lovat dem som ska göra deras liv bättre? Kan någon förklara för mig?
En röst på SD är en röst för ett sämre Sverige. Alla de som röstar på SD har inte en blekaste aning om vad de får för politik. Och det sorgligaste är att de inte bryr sig!
Tänk, förfäder dog får vår demokratiska frihet och allmänna rösträtt och vi totalt misshandlar den genom att lägga röster på det oseriösa och destruktiva partiet. En röst på SD kan innebära en socialdemokratisk regering, en alliansregering, en moderatregering, politiskt kaos eller bara ett enda politiskt vakuum. Ingen vet. Oseriösa partiet som SD är bara ute efter att skapa oreda. För i det tillståndet frodas dem. När människor är rädda, osäkra, tänker med känslor istället för med hjärnan, där frodas partier som SD.
Jag säger inte att deras problemformuleringar inte stämmer. Många problem i framförallt förorterna har ignorerats länge. Men att rösta på SD är knappast lösningen. Att de ses som någon slags messias är bara tragiskt.