• Sallyjkpg

Provera+Letrozole start augusti 2018

Ska nu börja en kur med provera och sedan letrozole nu i augusti med önskan till ett plus, någon mer som ska göra det och vill följas åt?

• Svar på tråden Provera+Letrozole start augusti 2018
  • ranten
    Sallyjkpg skrev 2018-09-27 20:42:36 följande:

Jag har gjort VUL för några dagar sedan och hade en blåsa på 21,8 mm och läkaren sa jag skulle ha ÄL samma kväll troligtvis. Men har inte fått några positiva ÄL test. Så vet inte vad jag ska tro...

Ok vad konstigt att du inte fått ältesten positivt.. Ska du göra blodprov för äl?
  • ranten
    Snuttangnu skrev 2018-09-27 21:59:08 följande:

Okej:) ja jag har gjort vul för en dryg vecka sen, och hade då en stor äggblåsa som skulle ägglossa samma kväll eller dagen efter.

Spännande väntar in bim nu då? ??
  • ranten

Vul idag på cd14 hade en äggblåsa på 17,5 och en på 15. Fått ta menopur idag och ska ta pregnyl imorgon. Kan ju hoppas att det blir två ägg två chanser

• Snuttangnu
    ranten skrev 2018-09-28 14:39:06 följande:

Spännande väntar in bim nu då? ??

Ja till veckan. Men jag har inga känningar så hoppas inte för mycket.

Vad är det du tagit? Är det så att ägget lossar?
  • ranten
    Snuttangnu skrev 2018-09-28 22:09:01 följande:

Ja till veckan. Men jag har inga känningar så hoppas inte för mycket.

Vad är det du tagit? Är det så att ägget lossar?

Ja precis så det ska lossa. Håller tummarna ändå och hoppas du är en av dem som inte har symptom!
  • Snuttangnu
    ranten skrev 2018-09-29 07:53:50 följande:

Ja precis så det ska lossa. Håller tummarna ändå och hoppas du är en av dem som inte har symptom!

Håller tummarna för dig också, att du får ett plus om 14 dagar!
  • FrökenSara

Deppigt idag: fick mens imorse, så misslyckat första försök med letrozol... Hade ställt in mig på det, men man blir ju otroligt besviken varje gång ändå.

• ranten
    FrökenSara skrev 2018-09-30 10:59:22 följande:

Deppigt idag: fick mens imorse, så misslyckat första försök med letrozol... Hade ställt in mig på det, men man blir ju otroligt besviken varje gång ändå.

Så tråkigt att mensen kom förstår din känsla av besvikelse
  • Ida3434
    Snuttangnu skrev 2018-09-26 17:52:52 följande:
    Jag är på bim-6 och väntar med spänning. Jag har tagit blodprov en vecka efter beräknad ägglossning, men inte fått något svar. Någon som vet hur mycket värdet ska vara för att vara säker på att ägglossning skett?
    Det ska ligga på minst 23 för att det ska vara ägglossning, vad hade du för värde? :)
  • Ida3434
    Sallyjkpg skrev 2018-09-27 20:42:36 följande:

Jag har gjort VUL för några dagar sedan och hade en blåsa på 21,8 mm och läkaren sa jag skulle ha ÄL samma kväll troligtvis. Men har inte fått några positiva ÄL test. Så vet inte vad jag ska tro...

Fick du inte ovitrelle?
  • Ida3434
    FrökenSara skrev 2018-09-30 10:59:22 följande:

Jag beklagar. Är på min sjätte letrozol-kur och har fortfarande inte blivit gravid, trots ägglossning varje gång :(
  • Sallyjkpg
    Ida3434 skrev 2018-09-30 12:04:28 följande:

Fick du inte ovitrelle?

Nej. Inte ens tal om det, för han sa att jag skulle ägglossa...
  • Snuttangnu
    Ida3434 skrev 2018-09-30 12:04:03 följande:

Det ska ligga på minst 23 för att det ska vara ägglossning, vad hade du för värde? :)

Jag hade 63 nMol/L.. är det det värdet som ska vara minst 23? Kan man ha för högt...?
  • Ida3434
    Snuttangnu skrev 2018-10-01 19:13:38 följande:
    Jag hade 63 nMol/L.. är det det värdet som ska vara minst 23? Kan man ha för högt...?
    Det kan nog stämma och i så fall har du haft ägglossning. Dubbelkolla gärna med en läkare. Nej man kan inte ha för högt. 
  • Snuttangnu
    Ida3434 skrev 2018-10-01 19:14:32 följande:

Det kan nog stämma och i så fall har du haft ägglossning. Dubbelkolla gärna med en läkare. Nej man kan inte ha för högt. 

Tack, ska kolla med läkare om jag inte blir gravid den här gången.
  • ranten

Progesteron vaggisar vad jag ogillar alla falska graviditets symptom. Ömma bröst och hugg stick i livmodern efter bara 2 nätter. Blä

• Ida3434
    ranten skrev 2018-10-03 07:37:46 följande:

Progesteron vaggisar vad jag ogillar alla falska graviditets symptom. Ömma bröst och hugg stick i livmodern efter bara 2 nätter. Blä

Varför får de tabletterna? Trodde bara man fick det vid ivf.
  • ranten
    Ida3434 skrev 2018-10-03 11:22:18 följande:

Varför får de tabletterna? Trodde bara man fick det vid ivf.

Hjälp med hormoner fick jag till svar bara
Svar på tråden Provera+Letrozole start augusti 2018