Jävla alkohol
Hej.
Alkoholen håller på att döda mig. Har druckit i flera decennier , gått på AA-möten, behandling , haft sponsorer som jag ljugit för, går till AA igen osv osv. När jag skriver detta blir det ikväll min fjärde nyktra dag. Jag har druckit ungefär 2 flaskor vin per dag de senaste två åren med någon dag utan och då menar jag bara någon. Det är påtaglig skillna redan: Vaknar utan baksmälla, får saker gjorda och blicken är mindre skum. Dock känns det läskigt. Har haft en helvetes uppväxt vilket gav mig mycket dålig självkänsla och till och med rent självhat. Jag tycker inte om mig själv alls och nu är det självrannsakan på g kan jag säga. Känner mig tom och rädd. Har haft en massa unga killar i sängen, kallat mig för livsnjutare, skojar o tjoar o lagar middagar och är riktigt rolig tills jag däckar. Nu är jag nedstämd, vill vara ifred o slicka såren. Förstår för första gången på riktigt att jag inte KAN ta ett mysigt glas vin till god middag. Någonsin. Ska på middag imorgon o kommer att behöva förklara varför jag inte har med mig vin och- jag kommer bli sugen på vinet de andra dricker. Jag hade väntat mig att jag skulle känna mig gladare men nu ser jag saker så tydligt o går igenom allt dumt jag gjort på fyllan. Skrivit obegripliga meddelanden, somnade vid Nynäsvägen i snön förra vintern för jag hittade inte hem.
Snälla, skriv om era erfarenheter! Jag SKA gå till AA. Har stora boken i handen men faaaan vad svårt det är och suget är enormt. Ska tillägga att jag flera ggr tagit antabus men tål det inte. Kram