Inlägg från: Anonym (Fjoff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjoff)

Jävla alkohol

Hej.

Alkoholen håller på att döda mig. Har druckit i flera decennier , gått på AA-möten, behandling , haft sponsorer som jag ljugit för, går till AA igen osv osv. När jag skriver detta blir det ikväll min fjärde nyktra dag. Jag har druckit ungefär 2 flaskor vin per dag de senaste två åren med någon dag utan och då menar jag bara någon. Det är påtaglig skillna redan: Vaknar utan baksmälla, får saker gjorda och blicken är mindre skum. Dock känns det läskigt. Har haft en helvetes uppväxt vilket gav mig mycket dålig självkänsla och till och med rent självhat. Jag tycker inte om mig själv alls och nu är det självrannsakan på g kan jag säga. Känner mig tom och rädd. Har haft en massa unga killar i sängen, kallat mig för livsnjutare, skojar o tjoar o lagar middagar och är riktigt rolig tills jag däckar. Nu är jag nedstämd, vill vara ifred o slicka såren. Förstår för första gången på riktigt att jag inte KAN ta ett mysigt glas vin till god middag. Någonsin. Ska på middag imorgon o kommer att behöva förklara varför jag inte har med mig vin och- jag kommer bli sugen på vinet de andra dricker. Jag hade väntat mig att jag skulle känna mig gladare men nu ser jag saker så tydligt o går igenom allt dumt jag gjort på fyllan. Skrivit obegripliga meddelanden, somnade vid Nynäsvägen i snön förra vintern för jag hittade inte hem.

Snälla, skriv om era erfarenheter! Jag SKA gå till AA. Har stora boken i handen men faaaan vad svårt det är och suget är enormt. Ska tillägga att jag flera ggr tagit antabus men tål det inte. Kram

• Svar på tråden Jävla alkohol
  • Anonym (Fjoff)

Tack för pepp. Igår kom grannar med vin o satt i min trädgård. Jag drack äppelmust o tackade nej till vinet. Förklarade att det är för varmt för mig o jag blir så " mosig" i huvudet om jag dricker. Hhhh dessa små lögner. Men det var nog värmen som var anledningen till att det var lätt att tacka nej. Ikväll är jag bjuden på middag i ett mindre sällskap och där brukar det flöda allsköns skojiga goda drycker o god mat. Jag ringde dem igår o talade om att jag inte kan dricka alkohol för jag är alkoholist( vi har jämnt varandra sedan 25 år). Jag tar med olika alkoholfria alternativ . Svaret jag fick var att de blev också sugna att skippa vino. Sånt är skönt.

Jag har bott i flera länder i Europa bl.a Frankrike o där häller man bara upp vin. Ett nej tack blir också konstigt ibland för den som bjuder. Kom igen! Det är en what ever från 1984! Du måste prova! Jag är så trött på mosigt ansikte o darrningar som blir mycket påtagliga när man ska måla ögonen eller äta. Folk tror att man är 10 år äldre än man är och all attraktion som jag en gå besuttit har jag supit bort. Jag har förlorat jobb och män och absolut det värsta: vänner.

Det blev lite rörigt men det är från hjärtat jag skriver. Vågar inte vara ensam med fler minnen som kommer upp så fortsätter jag skriva här har jag minst en vidrig händelse. En gång somnade jag i en snödriva o vaknade av att en kvinna skakade på mig och ringde taxi. Nästa dag ville dö. Den senaste tiden har jag varit säker på att jag ska dö av sjukdomen. Känner mig klunsig, vimsig, sover dåligt och har inte gått ner i vikt. Tvärtom.MEN INGEN BAKFYLLA!

Nu har jag varit nykter fyra dagar.

Jag har bott i Hollan btw o har rökt på. Inte min grej. Blev bara tjatig och torr i munnen.

Skriver av mig mer sedan. Läs om ni orkar men jag vill höra era berättelser om hur ni bestämde er!

• Anonym (Fjoff)

Tack för pepp. Igår kom grannar med vin o satt i min trädgård. Jag drack äppelmust o tackade nej till vinet. Förklarade att det är för varmt för mig o jag blir så " mosig" i huvudet om jag dricker. Hhhh dessa små lögner. Men det var nog värmen som var anledningen till att det var lätt att tacka nej. Ikväll är jag bjuden på middag i ett mindre sällskap och där brukar det flöda allsköns skojiga goda drycker o god mat. Jag ringde dem igår o talade om att jag inte kan dricka alkohol för jag är alkoholist( vi har jämnt varandra sedan 25 år). Jag tar med olika alkoholfria alternativ . Svaret jag fick var att de blev också sugna att skippa vino. Sånt är skönt.

Jag har bott i flera länder i Europa bl.a Frankrike o där häller man bara upp vin. Ett nej tack blir också konstigt ibland för den som bjuder. Kom igen! Det är en what ever från 1984! Du måste prova! Jag är så trött på mosigt ansikte o darrningar som blir mycket påtagliga när man ska måla ögonen eller äta. Folk tror att man är 10 år äldre än man är och all attraktion som jag en gå besuttit har jag supit bort. Jag har förlorat jobb och män och absolut det värsta: vänner.

Det blev lite rörigt men det är från hjärtat jag skriver. Vågar inte vara ensam med fler minnen som kommer upp så fortsätter jag skriva här har jag minst en vidrig händelse. En gång somnade jag i en snödriva o vaknade av att en kvinna skakade på mig och ringde taxi. Nästa dag ville dö. Den senaste tiden har jag varit säker på att jag ska dö av sjukdomen. Känner mig klunsig, vimsig, sover dåligt och har inte gått ner i vikt. Tvärtom.MEN INGEN BAKFYLLA!

Nu har jag varit nykter fyra dagar.

Jag har bott i Hollan btw o har rökt på. Inte min grej. Blev bara tjatig och torr i munnen.

Skriver av mig mer sedan. Läs om ni orkar men jag vill höra era berättelser om hur ni bestämde er!

• Anonym (Fjoff)

Bra kämpat M! Ok nu kämpar vi på!

Ska berätta att jag kom från en trevlig middag med fantastisk mat. Vinet flödade men inte i mig:). Kollade på mina ögon i spegeln nu och ögonvitan är vit! Inte rödgul! Jag VILL inte dricka längre. Men gissa, alk-jäveln är listig o flirtig som Loke. Den viskade att jag kanske skulle kunna ta ett glas ändå OM de bestämmer sig för att dricka vin. De tänkte nämligen vara alkfria men d gick inte. Suget gick över när jag kände andedräkten från dem. Jag tänkte, sådär luktar jag ju jämt! Fast värre! FEM dagar utan alkohol o jag orkar träna nu! Det är fantastiskt men som en av er skrev, ångesten kommer ifatt en o det finns inget att bedöva med. Är oerhört känslig(äter antidepressiva mediciner sedan 20 år). Nu verkar ju de annorlunda och det känns jättekonstigt. Är inte euroforisk men väldigt stolt över mig själv. Ni andra som känner igen er, kämpa på o dela här snälla ! Kram

• Anonym (Fjoff)

Tack snälla. Ska kolla upp det. Ska tillägga att jag har åkt in till psykakuten och har haft självmordstankar sedan jag var åtta år! Jag får ingen hjälp. Har kontakt med samma psykiatriker i 15 år men han kan inte hjälpa mig. Bara skriva ut tabletter. Håller jag mig nykter ikväll blir det dag 6. Men det är ju bara förmiddag än. Ja ångesten är påtaglig och jag kan inte sova trots immovane(insomning). Fan vad detta är kämpigt!

Tack alla fina för inlägg. Ni anar inte vad jag blir rörd. Ska tillägga att jag är 50+

Svar på tråden Jävla alkohol