Jävla alkohol
Känner igen mig och blir peppad själv av att du kämpar bra. För mig har alkoholen blivit alldeles för viktig och numera sen några månader tillbaka så får den mig inte att må sådär toppen längre enbart. Ångest innan, under tiden och efter att jag druckit verkar vara det nya. Så börjar inse att jag kanske inte kan dricka mer alls. Har tänkt så ett längre tag men numera gör den tanken mig inte så sorgsen utan lite lättad faktiskt. Har inte druckit på en vecka efter en intensiv social period med ?resedrickande? utomlands. Det är slående hur fräsch och pigg jag känner mig i jämförelse.
Kan inte säga att jag har förstört några relationer vad jag vet men har gjort en del mindre bra saker när jag varit påverkad, usch. Fast man kan ju tänka att man aldrig mer behöver ha det så, alkohol är ju inget man behöver till skillnad från de med t ex ät eller träningsmissbruk som inte kan komma bort från det som lockar dom.
Kämpa på! Verkar finnas mkt att vinna på att inte ge efter om man lyssnar på de som blivit nyktra.