LissaE skrev 2018-11-05 15:29:21 följande:
Hej! Skönt att läsa att vi sliter med ungefär samma saker :) Otto vägde vid 3 månader 8850 g och 65.5 cm. Han är en rejäl kille. Ska hälsa honom att vissa bebisar bara bajsar en gång i veckan för han sliter med bajs iaf 3 ggr/dag. Och ammar hela nätterna. Kanske sover han 3 timmar en gång per natt utan att ha bröstet. Sen ligger han och snuttar. Tack och lov sover jag ändå och är relativt pigg. Vi har kämpat med sjalar och selar för att kunna göra något vettigt på dagarna, nu äntligen acceptera han dem ute iaf. Vi bytte till en up&go-blöja och då funkar det fint. Så vi är ute och går en hel del (han gillar inte när man står still). Och när han sover så kan jag fixa hela stallet. Jag har haft lite jobbigt med just det, totalt oflexibibelt. Otto hatar att åka bil och att gå i butiker. Då skriker han mest hela tiden. Sen kräver han ständig underhållning så vi cirkulerar vid olika ?stationer? med ca stopp på ungefär 7 minuter ex babygymmet, babysittern, bok, jollra i badrummet. Jag bär min lille klump mest hela dagarna. Han somnar 18-18.30 och vill upp 05-05.30 sen somnar han igen vid 7. Jag brukar lägga mig astidigt så jag får lite sammanhängande sömn innan puppandet börjar.
Jag försöker verkligen ta tillvara på allt men inte njuter jag hela dagarna som folk tycks tro att man ska göra, älskar ni den här tiden? Första barnet så jag vet ju egentligen inte vad som väntar men kanske att pappan blir lite mer accepterad så jag kan rida utan att ha mobilen på högsta volym och vara orolig att behöva skynda hem. Just nu är jag såååå överdrivet lycklig över att han vill vara i selarna så jag kan greja i stallet och röra på mig. Berätta gärna vad ni roar era bebisar med om dagarna, kanske kan vi lägga till en station i vårt program :) ;)
Edward pendlar väldigt mycket från dag till dag hur mycket han vill bli underhållen. Men mest handlar det om att han vill komma upp och sitta upp mer. Han är hur nöjd som helst om han får sitta i knät eller i soffan och titta på allt runtomkring. Sen vissa dagar (som idag) så är det bara bröstet som gäller när han gnäller. Men jag vet inte, Edward är nog rätt nöjd för det mesta med att bara få vara med :) Kan ju vara för att han redan har syskon som underhåller.
Sele har han aldrig gillat, han får panik når man trycker fast honom. Det gillar han inte! han gillar inte heller att behöva sitta fast i bilbarnstolen. Men när han väl sitter där och bilen rullar så är han tyst iaf. Oftast somnar han.
Han brukar sova 3-4 ggr per dag. Men tiderna kan variera ganska mycket. Mem han somnar oftast till inför natten runt 21-22 och sover sen till 8-9 morgonen efter. Han ammar några ggr per natt. Någon gång har jag ammat typ var och varannan timme men oftast ammar jag som sagt 3-4 ggr per natt.
Han bajsar oftast 1 g/dag men jag har fortfarande inte hittat någon blöja som inte läcker! Därför blir jag så less på att vår tvättmaskin gick sönder häromdagen. Jag ville köpa en ny samma dag men mannen ska lagaaaaa. Hihi - den är fortfarande inte lagad. Så mannen får springa till tvättstugan några ggr i veckan.
Sen har Edward kommit på att han kan göra jättehöga ljud. Haha han hoppar till av sig själv när han skriker till.