Iowhannah skrev 2019-07-23 08:31:43 följande:
Det är så häftigt när de börjar prata! Sen håller de aldrig tyst förvisso, men det är kul när de lär sig nya ord :D Bär, där, titta, mamma (= pappa), amma/nanna (= mamma), nännä/nenne (= Nils). Bil har hon sagt också. Hon försöker härma mycket, både när vi pratar och när vi gör olika saker. Hon sitter och iakttar noga och försöker sedan göra likadant, även om det inte alltid går så bra :)
I går hade vi besök av en ettåring som inte sa pappa men däremot farmor. Undrar hur kul det känns för pappan i fråga, haha!
Ja det är jätteroligt. Tycker de är i en rolig ålder allmänt då det händer massor. Samtidigt tar det på krafterna att ha en 1-åring som man ständigt måste övervakas och jagas. Hehe. Edward kan leka fint med sina leksaker men allra helst vill han ju göra allt han inte får. Peta in fingrarna i eluttag, dra i alla sladdar, riva ut alla skåp som vi inte hunnit regla, leka med alla saker inne på toaletten, riva ut allt ur kylskåpet, riva ut smutsfisken när jag försöker diska. Haha ja en massa roliga saker hittar han på :)
Men nu i några dagar har han inte varit sig själv, gnällig, mammig och allmänt onöjd. Sovit i 20 minuterspass hela nätterna. Vet inte om det är utvecklingsfasen eller om han mår dåligt av MPR-vaccinet eller en kombination av båda kanske?! Han har fått en massa konstiga utslag som jag tror kliar rejält.
Jag hoppas bara det vänder innan vi ska åka utomlands.
Annars tycker jag som sagt att det är riktigt roligt med honom just nu. Han är med på allt, vet exakt vad man pratar om när man ber honom om saker och det kommer nya ord varje dag. Vi ska försöka öva på att gå också för jag märker att han vill men inte riktigt vågar släppa taget.