Iowhannah skrev 2018-09-04 07:09:45 följande:
Gällande gröten: jag gör vanlig havregrynsgröt och sedan blandar jag i solrosfrön, russin och frysta blåbär. Då blir det inte så torrt och tråkigt.
Blöjor: vi använder lite olika, tar liksom det som för tillfället blir billigast/bäst eftersom hon inte har några hudproblem. Just nu har vi Naty men tejpen är rätt kass på dem. Oftast brukar vi köpa Icas blöjor. Har aldrig haft några problem med läckage men så bajsar hon inga extremmängder heller.
Babyskyddet: går det inte att ta bort tyget? Har ärligt talat aldrig kollat det på vårt skydd. Själv tänker jag att det är mindre kul att det rann ner på bilstolen, men ni kanske har ett stolsskydd?
Utvandraren2 skrev 2018-09-04 12:59:09 följande:
Gröt: Precis, gröten blir så torr med bara vatten!
Blöjor: Vi har använt libero den billigare sorten, inte touch. Har fungerat bra för oss. Blivit många läckage nu på sistonde, så gick upp till storlek 2 i söndags. Har endel ettor kvar, så använder dem bara när det inte är risk för bajs. Men det är såklart alltid då det händer!!! xD
Bajsostrof: Jag köpte min stol begagnad och monterade av allt tyg och tvättade upp för hand och duschade av själva stolen. Det är lite meckigt, men det går. Är gjort för att kunna tvättas vid olyckor. På min (maxicosi) finns det video på youtube på hur man gör.
Gröt: fortsätter äta min gröt som vanligt med mjölk :) Men ska faktiskt testa att pimpa den lite med frön, bär och sånt. Det lät gott.
Blöjor: jag ska testa liberos andra blöjor. De kanske sitter bättre. Jag har testat Pampers men de läckte kiss jämt och luktade konstigt så de skippar jag.
Vart köper man naty?
Bilbarnstol: jag har försökt kolla men hittar bara instruktioner för att tvätta överdraget och inte själva tyget på stolen. Jag har en Britax Römer Baby-safe i-size. Någon som har en sån?