Vi som har bf April 2019
Ja nu när jag frågade min sambo så togs det tydligen i samband med inskrivning av graviditeten... Måste ha missat de!
Ja nu när jag frågade min sambo så togs det tydligen i samband med inskrivning av graviditeten... Måste ha missat de!
När är de ni har BF?
Jag har 10/4. Och skulle tycka det var roligt att skapa kontakt och hålla den. Bor i Stockholm och är 27 år! Hojta gärna :)
Får man datum på kub? Jag minns inte :)
Är det någon som berättat på sitt jobb ännu? Eller avvaktar ni ett tag till?
Själv berättade jag för min teamleader ganska tidigt, men han är också den enda som vet. Mest för att kunna vara ärlig och hinta lite om de dagar som man inte mått så bra och dessutom blir han själv pappa i dagarna så känns som att han om någon vet hur det kan vara.
Snart dags för RUL för några här (kanske någon redan hunnit göra?)!
Kommer ni att kolla upp kön? Själv är jag inte sugen på att veta innan, gjorde inte det sist heller och kände mig väldigt nöjd med det beslutet.
Detta är dock sambons första så han har inte riktigt bestämt sig ännu om han vill veta innan så jag låter han få bestämma där. Dock är jag bara i vecka 14 ännu så vi har tid att fundera ett tag till
Ni som gjort kub, hur har det gått? Har kub på måndag. Eftersom vi verkligen fått kämpa för det här är jag så nervös att de ska säga att det inte det bra ut..
Hur fort får man veta att det ser ok ut?
Nej man blir bara erbjuden kub om man är över 35 här, annars är det bara rul som gäller.
Någon som har erfarenhet (eller av annan orsak kunskap kring) att det gör ont i övre delen av skinkan (upp mot ländryggen liksom men tydligt att det sitter i skinkan och inte ryggen)? Något som är kopplat till graviditeten? Något man kan göra något åt? Något man skall undvika? Hit me!
Ischias?
Har också haft ont där, men då endast två dagar så jag antog att jag sovit konstigt...
förra graviditeten fick jag foglossning i vecka 16, nu känner jag än så länge ingenting vilket är väldigt skönt, kanske man kan jobba enda fram till bf
Jag har haft som dig sen typ vecka 11-12 ungefär. Vet inte heller om det är en tillfällighet eller beror på graviditeten, men känns bara i vänster skinka. Ibland gör det ont ner under sittbenet också men bara vänster sida. Kommer och går, men värre har jag märkt när jag har lyft tungt på jobbet eller varit och tränat. Funderar på om det är en nerv i kläm eller något. Mitt sitter tyvärr fortfarande i nu i vecka 18 :/
Ok, ja gör gärna det :) jag har tänkt boka tid hos naprapat men skjuter på det hela tiden för jag tänker att det ska gå över av sig själv :p
Någon som kan tipsa om en go gravidkudde som ni testat/vet någon annan som testar/hört bra om etc? Tänkte köpa en men finns ju så mångs olika varianter så tänkte jag kunde passa på att fråga här innan jag chansar ;)
Ja jag har bbhugme från min förra graviditet för två år sedan. Har sovit med den varje natt sen dess haha, äääälskar den!!! Lite dyr men så värd det!
Någon mer som börjat känna rörelser? Är i v15 och inbillar mig lite ?fladder? någon gång per dag eller varannan dag :)
Lätt hänt att tro det är tarmarna eller lift i magen som hoppar lite :)
Hej alla! Känner ni av växtvärk? Sticker lite och ömmar lite i nedre delen av magen. Intalar mig att det inte är någon fara så länge det inte gör ont. Vecka 15+2 idag och en hel månad till RUL...
Ok, ja gör gärna det :) jag har tänkt boka tid hos naprapat men skjuter på det hela tiden för jag tänker att det ska gå över av sig själv :p