Inlägg från: stjärnasomärdin |Visa alla inlägg
  • stjärnasomärdin

Vi som har bf April 2019

Någon som har erfarenhet av ömma körtlar i armhålorna? Funderar på om det är något som har med graviditeten att göra... Vänster armhåla har en stor svullnad, lite röd och så öm att det gör ont att lyfta på armen eller sätta på deo ;)

• stjärnasomärdin
    Tiffany skrev 2018-08-28 16:29:07 följande:

Hej Alla 

Tyvärr vaknade jag igår morse av ryggvärk och som mensvärk och gick på toaletten.. Där fann jag blod på pappret :( Sen fortsatte det bara att blöda hela gårdagen med tilltagande smärta och blod med klumpar i. Imorse fick jag åka in till gynakuten där det konstaterades att jag fått missfall i vecka 7. 

:( hemskt.

LYCKA TILL NI ANDRA! 

Jag beklagar ert missfall! Gick igenom samma sak själv i juli månad så kan verkligen identifiera mig med det du skriver. Jag blev jag gravid direkt utan mens emellan så hoppas det kan ge dig lite hopp om att snart vara gravid igen! Lycka till framåt!
  • stjärnasomärdin
    MissM79 skrev 2018-08-28 17:50:44 följande:

Beklagar...tror jag är i samma situation, igen :( började med bruna/rosaaktig flytningar igår som övergått i färska blödningar med små klumpar i idag. Värk i form av mensvärk. Ska till gyn på torsdag. Samma symtom som de andra gångerna...100% säker på att det är MF. Känner mig inte direkt ledsen för tillfället, mest tom. Trist att det aldrig vill hå vägen...

Håller tummarna för att torsdag visar dig något annat än vad du tror. Om så ändå skulle vara fallet håller jag mina tummar för att nästa gång är er tur!!!
  • stjärnasomärdin
    Sofieee skrev 2018-08-28 14:28:17 följande:

Hur mår ni? Jag har mått så bra de senaste veckorna att jag trott jag inbillat mig så bokade in ett privat ultraljud som idag visade ett tickande hjärta som satt på rätt plats. Så overkligt. Nu är det dags att vänta några veckor till på nästa ultraljud (v12 för kub) och efter det kan jag förhoppningvis börja tro att det händer. Känns som ?alla? har så mycket symptom och mår dåligt. Jag mår som vanligt förutom ömma bröst typ, inget illamående och jobbar och rider som vanligt. Antar att borde vara glad för det men känns också konstigt när man läser/hör om hur många som kräks och mår kasst.

Bakiskänsla här som kommer och går under dagen, hoppas det håller sig där och inte utvecklas till renodlat illamående! Haft i 1,5 vecka typ fast mer sällan i början,

återkommande under hela dagen nu de senaste dagarna. Tycker de ömma brösten blivit mindre ömma senaste veckan men fortfarande där. Ingen trötthet, uppblåst mage eller vad för symtom man mer kan ha ännu ;) Skulle säga att jag har mer symtom denna graviditeten än de andra tre, dock inget som påverkar mig i vardag/jobb just nu.
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-09-02 22:48:11 följande:

Ska ni göra några tidiga ultraljud? KUB? :)

KUB, RUL och eventuellt ett tidigt UL för att bestämma graviditetslängd - får se vad de säger idag när jag ringer för inskrivning!
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-09-03 23:21:56 följande:

Spännande! Vilken v är du i? Hade du barn sen tidigare?

Jag har en treåring hemma sedan tidigare. Efter samtal med MVC igår bestämde de min graviditet till vecka 8 (7+4) och att inget UL för att bestämma längden behövs. Vi får väl sen på KUB om de prickade rätt men de lät ganska så trygga med det efter överläggning :)
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-09-04 14:39:20 följande:

Vad kul då ligger vi rätt lika, jag är i v 8 7+1 :) När har du BF?

Ja verkligen! Apparna säger BF 17:e eller 18:e april beroende på app. Får se vad de säger på KUB. Och du + tre dagar då?
  • stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2018-09-07 19:25:07 följande:

Lite nyfiken... Har ni berättat om graviditeten för familj och vänner eller hur lång tid hade ni tänkt vänta? :)

Jag väntar gärna så länge som möjligt! Förra gången berättade vi för familj i vecka 13 (efter kub) och till vecka 21 (efter RUL) med resten. Får se om det går att dölja så länge denna gång ;)
  • stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2018-09-07 20:32:04 följande:

Ja, min tanke är väl att vänta tills efter rul med resten (ska berätta för familjen innan), jag kommer ju inte göra något UL innan dess så det känns säkrast.. gick det att dölja så länge? När fick du mage förra gången? Längtar sååå efter en liten gravidmage :) haha

Jag fick mage sent så det gick fint att dölja. Inte för än i vecka 29/30 vågade folk säga grattis bara av att titta på mig ;) Klart det fanns något innan men det var inga problem att dölja det till vecka 21 vare sig med eller utan kläder och då är jag mycket smal som ursprungsläge. Har väldigt bakåtlutade livmoder.
  • stjärnasomärdin
    Gurkan25 skrev 2018-09-16 12:44:12 följande:

Åkte in akut pga blödningar, blev framflyttad och har nu bf 2 april istället. Läkaren kunde även se 2 hjärtan som slog. Är i vecka 12 så största missfallsrisken är över, men fortfarande kan ju saker hända! Så roligt med tvillingar:)

Wow vad häftigt!!
Svar på tråden Vi som har bf April 2019