Inlägg från: stjärnasomärdin |Visa alla inlägg
  • stjärnasomärdin

Vi som har bf April 2019

Alltså är det möjligt att på riktigt ha en gravidkula i vecka 10? Kan det liksom ha letat sig över kanten redan?

• stjärnasomärdin
    Eloons skrev 2018-09-20 09:30:22 följande:

Imorgon väntas kub!! Ska bli kul att få se det lilla pyret igen lite längre tid denna gång, första ultraljudet gick så fort. Någon som redan haft kub eller har det inplanerat?

Har tid 9/10, känns som en evighet dit ;)
  • stjärnasomärdin
    Thorax skrev 2018-09-20 20:30:31 följande:

Så tråkigt att vara långt bak i månaden. Kub är evigheter kvar till :(

När har du BF?
  • stjärnasomärdin
    Thorax skrev 2018-09-21 14:42:24 följande:

19e enligt ul men jag tror mer den 22a

Samma som mig då, fast det är bara framräknat och kommer troligtvis ändras efter KUB! När har du fått tid för KUB?
  • stjärnasomärdin
    Aqwa93 skrev 2018-09-21 21:26:05 följande:

Hade från början bf 10/4 på sambons födelsedag. Men har nu blivit bakåtflyttad ca 2 veckor så har bf ca. 23/4. Får se om det ändrar det igen på ul den 5/10.

Oj vilken stor diff ;) Spännande att se hur det slutar! Vi blev flyttade några dagar vid förra graviditeten och jag var bombsäker på att det inte stämde! Ut kom hon spontant och större än medel några veckor innan...!
  • stjärnasomärdin
    gammelpysen skrev 2018-09-22 14:00:00 följande:

Hej alla! Hoppas någon vill hänga kvar här. Jag är i alla fall inte sugen på någon fbgrupp... kanske för gammal

8+5 idag och mår betydligt bättre än för en vecka sedan. Någon som känner igen sig?

Håller med dig! Jag stannar här :)
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-09-22 19:22:49 följande:

Jo jag har pratat med dem men dem som svarade hade ingen aning på när provet skulle göras utan ville boka in mig på en tid hos läkaren för att få svar på mina frågor. Och då kommer jag vara i v.13 så rädd att det blir försent. Men ska försöka igen på måndag.

Vad skönt att du fick tid! Vilken v är du i nu?

Till och med 13+6 kan KUB genomföras och det är säkert inte helt lätt att få KUB med så kort varsel. Konstigt om de inte kan svara på frågorna när de jobbar med sånt utan bokar in dig på ett besök tänker jag??
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-09-23 20:13:55 följande:

Ja det är väldigt konstigt men det är i Spanien så de kanske har andra rutiner där:/ Har du gjort Kub? Har för mig att jag gjorde kub mycket tidigare med min första. Typ v 11:/ Hade velat göra innan få åker iväg nu i början av oktober, då är jag i 10+

Inte gjort KUB än, har tid 9/10 och är 12+4 då. Gjorde senare förra gången. Från 11+2 kan KUB genomföras ( i Sverige i alla fall) vilken dålig timing med att ni ska iväg :(
  • stjärnasomärdin
    nadie2019 skrev 2018-10-07 09:32:50 följande:

Måste fråga. Tog de blodprov när du gjorde KUB - ska dem de? De gjorde du inte på mig.. Fick låg sannolikhet och valde därför att inte ta några siffror..

Är du säker på att de inte tog blodprovet samtidigt som du tog andra prover? Tror inte man kan få fram ett svara på KUB utan den delen faktiskt. Men man tar det ju inte vid undersökningen utan separat på VC. Jag har båda gånger tagit mina i samband med att jag lämnat de ?vanliga proverna?.
Svar på tråden Vi som har bf April 2019