När fick ditt barn åka och bada utan vuxen?
När fick era barn åka och bada tillsammans med en kompis?
Jag är så orolig för drunkning och vill gärna vara med själv och ha uppsikt över mina barn.
När fick era barn åka och bada tillsammans med en kompis?
Jag är så orolig för drunkning och vill gärna vara med själv och ha uppsikt över mina barn.
Jag minns inte exakt men en vägledning kan ju vara att badhus ofta har 12årsgräns.
Andra saker att ta hänsyn till
Simkunnighet
Typ av bad (havsbad med vågor eller stilla bassäng med badvakt)
Ensam (med kompis) eller på allmän badplats där fler badar.
Osv
11 år, då gick han till stranden själv, fast han gillade inte att bada, kunde på sin höjd doppa sig i det väldigt långgrunda vattnet
Beror väl lite på simkunnighet, men 9-10 kanske.
Absolut inte före 12 åtminstone, tänker jag.
Jag va 7-8 år när jag gick själv och bada..
Min dotter som är 11 år får det kanske nästa år om jag känner att hon är mogen då.
Vi har gemensamt med de hon umgås med bestämt att de inte får bada själva i år.
Alla är bra på att simma men konsekvenstänket är det värre med och vad gör det om något allvarligt händer.
Dottern fick fara själv på badhus/utomhusbassäng med jämnårig kompis vid 11 år.
Sonen är 12 och skulle få fara nu till badhus och utomhus-bassäng.
Dottern som nu är 14 skulle få fara själv och bada i havet/älven/sjö med kompis. Jag skulle ändå ha lite ont i magen men hon har bra omdöme, är en god simmare och är pålitlig så rent logiskt hittar jag inga argument mot.
Mina nu stora var 12 år då de fick åka till badhus själva. Utebad strax efter typ 12 nästan 13 år.
Min som fyller snart 13 och det är först nu har får åka till stranden med kompisar själv. På badhuset är det 12-årsgräns, men han har inte velat åka dit med kompisar ännu. Han har kunnat simma 200 meter i många år, är som en fisk i vattnet och är bra på livräddningsträningen.
Tyvärr dras ju en pervon till ställen där barn är avklädda så sorgligt nog är det inte bara drunkningsrisken man måste ta hänsyn till.