• macksan

ivf- lutinus

Min läkare har sagt att jag ska sluta med lutinus dagen innan testdagen oavsett resultat. Men sen har jag läst att vissa efter positivt resultat fortsätter med tabletterna i flera veckor. Hur har ni andra gjort? Jag har massa tabletter kvar så funderar på att fortsätta ändå men det kanske är dumt? Eller kan det skada på något sätt?

• Svar på tråden ivf- lutinus
  • Jag är bara jag

Extra progesteron kan aldrig skada- tvärtom. Jag har tatt till v.12 som gravid, men det är ytterst ovanligt att de rekommenderar i Sverige. Sluta före td låter ju helknepigt! Visserligen kan progesteron fördröja mensen några dagar, men det kan även bli som för mig- jag fick mens före td trots progesteron.

• macksan
    Jag är bara jag skrev 2018-07-02 21:19:48 följande:

Extra progesteron kan aldrig skada- tvärtom. Jag har tatt till v.12 som gravid, men det är ytterst ovanligt att de rekommenderar i Sverige. Sluta före td låter ju helknepigt! Visserligen kan progesteron fördröja mensen några dagar, men det kan även bli som för mig- jag fick mens före td trots progesteron.

Hur många tabletter har du tagit per dag då? Har kliniken rekommenderat eller har du bara kört på ändå? Jag har tagit 2 tabletter fram till i dag som var testdag och funderar på att fortsätta ta en per dag nu så långt dom räcker.
  • Jag är bara jag
    macksan skrev 2018-07-02 21:23:19 följande:
    Hur många tabletter har du tagit per dag då? Har kliniken rekommenderat eller har du bara kört på ändå? Jag har tagit 2 tabletter fram till i dag som var testdag och funderar på att fortsätta ta en per dag nu så långt dom räcker.
    Jag har tagit progesteroninjektioner och då 2 sprutor per dag enligt rekommendation. Du kan ta en Lutinus per dag om gravtestet är positivt och så länge de räcker.
  • macksan
    Jag är bara jag skrev 2018-07-02 21:26:10 följande:
    Jag har tagit progesteroninjektioner och då 2 sprutor per dag enligt rekommendation. Du kan ta en Lutinus per dag om gravtestet är positivt och så länge de räcker.
    Får jag fråga varför du fått det ordinerat? Är det av någon speciell anledning eller bara att din klinik gör så?
  • Jag är bara jag
    macksan skrev 2018-07-02 21:35:09 följande:
    Får jag fråga varför du fått det ordinerat? Är det av någon speciell anledning eller bara att din klinik gör så?
    Det är standardmedicin vid ED utomlands. Jag fick öka dosen eftersom jag inte blev gravid av en spruta per dag. Att ta 12 veckor är också standard utomlands. Jag hoppas verkligen Sverige börjar ta in den medicinen snart för vaginalt progesteron gör ont, kladdar och kan ge blödningar.
  • macksan
    Jag är bara jag skrev 2018-07-02 21:41:00 följande:
    Det är standardmedicin vid ED utomlands. Jag fick öka dosen eftersom jag inte blev gravid av en spruta per dag. Att ta 12 veckor är också standard utomlands. Jag hoppas verkligen Sverige börjar ta in den medicinen snart för vaginalt progesteron gör ont, kladdar och kan ge blödningar.
    Okej, ja det låter ju verkligen smidigare med sprutor än dom här jobbiga vaginaltabletterna.
  • Jag är bara jag
    macksan skrev 2018-07-02 21:48:18 följande:
    Okej, ja det låter ju verkligen smidigare med sprutor än dom här jobbiga vaginaltabletterna.
    Ja. visserligen gör sprutorna ont att ta, men man slipper allt det andra och kan ju dessutom ta dom var man än är.
  • UndrandeSökare
    Jag är bara jag skrev 2018-07-02 21:26:10 följande:

Är det Prontogest 100mg du tagit 2 sprutor per dag av? Eller Gestone ?
  • UndrandeSökare
    Jag är bara jag skrev 2018-07-03 20:10:32 följande:

Ja. visserligen gör sprutorna ont att ta, men man slipper allt det andra och kan ju dessutom ta dom var man än är.

Har du tagit dem i yttre fyrkanten i muskeln i rumpan eller i låret?

Når du att ta dem i rumpan på dig själv eller sätter din sambo sprutorna i rumpan på dig?

Jag bara undrar för jag har fått Prontogest 100mg utskrivet i London och undrar nu hur jag ska kunna nå att sätta dem i muskeln i rumpan på mig själv.

Fragminsprutor i magfettet på magen är ju så mycket lättare, dit ser man ju själv mycket lättare !
  • Jag är bara jag
    UndrandeSökare skrev 2018-07-07 15:16:28 följande:
    Är det Prontogest 100mg du tagit 2 sprutor per dag av? Eller Gestone ?
    Prolutex. Och Agolutin nån sväng innan också.
Svar på tråden ivf- lutinus