ivf- lutinus
Jag har tagit progesteroninjektioner och då 2 sprutor per dag enligt rekommendation. Du kan ta en Lutinus per dag om gravtestet är positivt och så länge de räcker.
Jag har tagit progesteroninjektioner och då 2 sprutor per dag enligt rekommendation. Du kan ta en Lutinus per dag om gravtestet är positivt och så länge de räcker.
Ja. visserligen gör sprutorna ont att ta, men man slipper allt det andra och kan ju dessutom ta dom var man än är.
Äsch, jag skulle läst båda dina inlägg på en gång. Agolutin har maken tatt i baken och Prolutex har han tatt i magen. Kan verkligen inte förmå mig att ta de i magen själv och de i baken funkar ju inte att ta själv. Har du ingen som kan hjälpa dig? De i baken kändes i stort sett aldrig, de i magen gjorde ont, men jag föredrar ändå dom alla dagar framför vaginalt progesteron!
Fragmin och Innohep har jag tatt flera gånger också, men aldrig själv. Efter typ 4.e IVF:en klarade jag inte av att ta sprutorna själv- jag bara satt där och gruvade mig, maken har tatt alla de andra 11 IVF:erna.
Agolutin ska tas i baken och det hade jag aldrig klarat själv ens om jag vågat. Man ser inget och når inte. Så jag antar att du måste ta dina i låret. Prolutex tas subkutant i magen.
Jag har börjat några dagar före ET/FET och tatt en spruta på morronen och en på kvällen. T.o.m utgången av v.12.
Minns inte dosen alls tyvärr. Jag fick öka från en dos per dag till två för att bli gravid i alla fall. De är inte färdiga utan man får dra upp vätskan med en nål och sen byta till själva insprutningsnålen.
7:e ED:n blev sonen, den 8:e denna i magen otroligt nog.
Jag tog 10 mg Prednisolon med sonen- 5 innan- och det räckte med den höjningen. Ännu mer uppenbart denna graviditet eftersom det var med alla 4 syskon till denna jag fick m.f. Och japp, 2 sprutor Prolutex och Trombyl. Och Levaxin förstås. Och Folacin rätt många veckor i början med.
Vi har ju aldrig fått nåt fel konstaterat utan utgått från vilken medicin som inte funkat resp. funkat. Jag fick höjd dos Progynon med sonen också- 4 per dag. Inte gjort hysto eftersom de inte trott felet legat där.
Det är jättebra att det finns behandlingar och mediciner kvar att prova för dig! Hoppas verkligen det går vägen nästa gång!
Jag är bara jag- Vilken dag i menscykeln började du ta kortison dessa 2 ggr det gått bra?
Jag är bara jag- och vilken vecka slutade du med kortisonet? Trappade du upp och ner sakta? I vilken takt gjorde du det? Dr D i Aten tyckte man kunde halvera dosen var 3e dag och sen sluta. Men jag har försökt minska dosen långsammare när jag ska sluta.
(Vet inte hur jag citerar)
@undrandesökare
Jag kan injicera mig själv i rumpuskeln. Så det funkar definitivt för vissa. Men det beror på hur rörlig du är. Lycka till med behandlingen!