Jag är bara jag skrev 2018-07-07 21:56:45 följande:
7:e ED:n blev sonen, den 8:e denna i magen otroligt nog.
Jag tog 10 mg Prednisolon med sonen- 5 innan- och det räckte med den höjningen. Ännu mer uppenbart denna graviditet eftersom det var med alla 4 syskon till denna jag fick m.f. Och japp, 2 sprutor Prolutex och Trombyl. Och Levaxin förstås. Och Folacin rätt många veckor i början med.
Vi har ju aldrig fått nåt fel konstaterat utan utgått från vilken medicin som inte funkat resp. funkat. Jag fick höjd dos Progynon med sonen också- 4 per dag. Inte gjort hysto eftersom de inte trott felet legat där.
Det är jättebra att det finns behandlingar och mediciner kvar att prova för dig! Hoppas verkligen det går vägen nästa gång!
Levaxin äter jag 200mikrogram sen länge
Folacin ((folsyra) 5mg sen flera år
D-vitamin, Omega3, och andra vitaminer och mineraler
Trombyl 75mg
Fragmin 5000ie
Kortison 10mg
Intralipid 250ml
Pravidel 3.75 (mot högt Prolaktin)
Har tidigare använt Lutinus och Utrogestan
Nu progesteronsprutor istället
Måste göra LIT och hysto
Tror det är hela listan.
Progynon(östrogentabletter) kan jag inte använda pgr av propprisken vid koagulationssjukdom, så gör insättning i naturlig cykel.
Vilken dos folsyra äter du?
Vilken dag i menscykeln började du äta Trombyl inför dina försök? Eller äter du det alltid dagligen precis som folsyra?
Har du tagit Utrogestan (progesteron som kan tas via munnen) också samtidigt med dina progesteronsprutor ?
Eller endast 2 progesteronsprutor per dag?
Ja, jag hoppas att vi kan få gå i mål 2019, har kämpat i drygt 5 år och haft 6 missfall.