Inlägg från: Lilly2015 |Visa alla inlägg
  • Lilly2015

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Sanne88 skrev 2018-07-09 08:25:40 följande:

Hej! Grattis alla som plussat!

Jag testade igår morse, Gravid 2-3. Började störtböla och skratta om vartannat. Trodde inte jag skulle reagera så starkt, aldrig varit med om. Helt galet. Så glad.

Det är vårat första, BF i mitten av mars. Jag är 29 och min sambo 30.

Hoppas jag får vara med här och dela lite tankar och få svar på lite frågor. Jag har lust att skriva massa listor på allt vi måste fixa, men kanske ska vänta lite så jag inte jinxar detta.. Vad är det jag borde göra nu? Har ni koll på några bra appar för att följa vecka för vecka?

Grattis! Jag gillar den nya appen Preggers.
  • Lilly2015
    Ettlitetsyskon skrev 2018-07-10 08:28:26 följande:

Välkommen alla nya, vi har startat en fb för dom med bf i mars. Om ni vill vara med kan ni kontakta mig via pm här går även bra att kontakta jappe. Skicka ett pm med namn samt hur ni ser ut på fb bilden då man måste bli vänner på en för att bli tillagd i en privat/hemlig grupp

Jag går gärna med i gruppen om några veckor :)
  • Lilly2015
    Sisterofthesun skrev 2018-07-10 15:00:32 följande:

Orkar inte med illamåendet. Blir knäpp!!!

Håller med. Lider verkligen. Spydde i förmiddags och då blev det lite bättre. Får panik av tanken på att det kan vara såhär i flera månader :(
  • Lilly2015
    Systeryster33 skrev 2018-07-10 15:14:53 följande:

Åh idag kom mitt med på riktigt 6+1 och måste äta hela tiden för att inte spy! Känns skönt på så sätt att man har tydliga graviditetstecken, men sjukt jobbigt med illamåendet!

Hur mår du idag?

Det är verkligen hemskt. Efter att jag spydde idag mitt på dagen mår jag bättre. Men jag fattar ju att helvetet kommer börja om imorgon igen. Så som jag mådde igår och i förmiddags så var jag inte ens glad för graviditeten. Hade bara panik :( men jag ska klara det här! Hoppas att du mår bättre snart :)
  • Lilly2015
    Sisterofthesun skrev 2018-07-10 15:26:45 följande:

Jag mår alltid som bäst tidig morgon (konstigt nog) och sen på förmiddagen och mot eftermiddagen så är det hemskt. Har också spytt för en stund sen. Blää för detta!

Usch! Hoppas vi mår bättre snart :)
  • Lilly2015
    Meej skrev 2018-07-10 19:07:27 följande:

Går in i vecka sju imorgon och mår SÅ illa ikväll också. Huja. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med det. Har alltid haft väldigt lätt för att må illa och väldigt svårt för att kräkas och önskar just nu att jag bara kunde få kräkas så det lättar lite!

Stackare! Vecka sju verkar vara veckan när illamåendet anfaller. Usch! Jag mår också väldigt lätt illa och har fobi för att spy. Men det blev verkligen bättre efter att jag gjorde det idag så ska försöka göra det alla dåliga dagar framöver också :)
  • Lilly2015

Tredje dagen med detta vidriga illamående. Jag fattar verkligen att det är normalt och att jag inte är ensam och yada yada. Men det här tar knäcken på mig! Kan inte jobba, kan inte röra mig, kräks av att plocka in eller ur diskmaskinen. Bävar inför semestern nästa vecka. Blä! Så idag ringde jag barnmorskemottagningen som hänvisade till vårdcentralen efter lite goda råd om att äta lite hela tiden och röra på sig :) :) :) så då ringde jag Kry och 50 min senare hade jag ett recept på Lergigan comp. Ber till högre makter att det fungerar för mig!!! Hur går det för er andra?

• Lilly2015
    Sanne88 skrev 2018-07-12 06:47:29 följande:

Jag är också i 4+3 och väldigt svullen. När jag vaknar Känns det ok men så snart jag gått upp och ännu mer efter jag har ätit. Verkar vara rätt vanligt.

Någon som har koll på om/när det brukar avta? :D

Mitt har avtagit och jag är i 6+3. Det kanske dock är för att jag kräkts en del :)
  • Lilly2015
    bensis skrev 2018-07-12 08:06:26 följande:

Hm, jag är på v.5+1 idag, ännu inget större illamående för mig. När har det slagit till för er som mår dåligt?

Har något testar receptfria Prostafen mot illamåendet? Ska enligt min barnmorska vara okej, både för att behandla åksjuka (huvudsyftet med medicinen) men även vanligt graviditetsillamående.

Samma dag jag gick in i vecka sju nockade illamåendet mig. Postafen gör ju att man blir väldigt trött så läkaren jag pratade med igår sa att det kan vara bra att ta på kvällen när man får Lergigan comp utskrivet, som innehåller koffein.
  • Lilly2015
    Sanne88 skrev 2018-07-12 08:37:25 följande:

När började illamåendet? Skönt att inte ha båda symtomen samtidigt iallafall. Jag har nog hellre kvar min svullna magen än att kräkas om man får välja? :P Speciellt eftersom min sambo har kräkfobi :(

Samma dag jag gick in i vecka sju började jag kräkas. Har också hellre svullen mage än det här helvetet! Har också kräkfobi så det är bra träning för mig, men jävlar vad det tar på krafterna. Känns som att jag kräks, gråter och äter 24/7.
  • Lilly2015
    bensis skrev 2018-07-12 15:33:12 följande:

Jo tröttheten med Prostafen är ganska jobbig vanligtvis, kan bara tänka mig hur det blir med gravtrötthet på det, hehe. Jag har hittills ätit Prostafen mot åksjuka, men bra tips att ringa läkare om man behöver något annat mot illamåendet! :)

Funkar Lergigan Comp bra för dig?

Ja men jag tror det. Har bara tagit tre omgångar men känner mig typ lite hög och borta av det. Blir varm och känner mig febrig och samtidigt helt sänkt. Men illamåendet är mycket bättre så det får vara värt det!
  • Lilly2015
    Lilly2015 skrev 2018-07-12 17:22:27 följande:

Ja men jag tror det. Har bara tagit tre omgångar men känner mig typ lite hög och borta av det. Blir varm och känner mig febrig och samtidigt helt sänkt. Men illamåendet är mycket bättre så det får vara värt det!

Jag tar tillbaka det här! Har tagit Lergigan comp fyra gånger nu och den hjälpte bara de två första gångerna. Är inte det helt sjukt? Man kan väl inte bli ?immun? mot en medicin på två gånger? Fattar ingenting och nu känns allt sjukt hopplöst igen.
  • Lilly2015
    bensis skrev 2018-07-13 07:46:27 följande:

Nej, vad segt :( Ta kontakt med en läkare igen? Eller testa varva med Prostafen? :)

Hoppas det blir bättre snart igen!

Ja jag ska köpa Postafen och testa. Så jävla less bara :( annars får det bli läkaren igen. Vill egentligen inte stoppa i mig starkare grejer, men intalar mig att det är bättre att jag kan hålla illamåendet på en okej nivå och inte ha panik.
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-15 20:55:05 följande:

Det syntes bra aktivitet och hjärtslag, hon kunde se en 14 mm lång bebis, läkaren kändes väldigt kall och stressad. Hann inte fråga så mycket men min man fick se lilla hjärtat slå. Har haft fortsatt blodblande lite ljusare flytningar ikväll, ska nästa måndag på vul hos min egen barnmorska då. Hoppas det slutar blöda snart man blir ju knäpp. Tycker ändå mina symptom är borta eller om det

är inbillning:(

Vad skönt att det såg bra ut, även om jag förstår att du fortfarande är orolig!
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-15 20:59:27 följande:

Får bara hålla tummarna att de inte är början på missfall, men än så länge inget färskt blod.. peppar peppar :(

Håller tummarna för dig!
  • Lilly2015

Välkomna alla nya! Jag går in i vecka åtta idag. Vecka sju var en enda lång pina och jag trodde på riktigt att jag skulle gå under. Nu har jag illamåendet under kontroll delar av dagen, tack vare Lergigan comp. Jag mår illa nästan hela tiden men inte sådär brutalt vidrigt illa som jag gjorde förra veckan. Har hört av flera att vecka 7 och 8 är värst så jag härdar ut den här veckan nu och hoppas på en bättre tid efter det. Idag är första gången jag tänkt på att jag faktiskt ska få en bebis. Det har känts väldigt avlägset. Nu försöker jag peppa mig kring det för att orka med illamåendet. Annars väntar jag mest bara på mitt tidiga ultraljud nästa vecka :)

• Lilly2015
    Anonym (pyret) skrev 2018-07-18 10:47:44 följande:

Har ju läst så mycket om den förlamande trötthet som så många känner av i början, men jag känner inte ett dugg av någon trötthet. Snarare sover jag sämre, blir oftast bara 5-6 timmar per natt. Hur är det för er andra? Känner ni av en enorm trötthet? Man blir ju lite nojjig över att nått ska vara galet.

Jag är inte heller särskilt trött. Var kanske lite tröttare än vanligt vecka 5 och 6 men nu märker jag ingen skillnad. Sover också dåligt nu men vet inte om det är pga värmen och illamåendet.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019