Inlägg från: Lilly2015 |Visa alla inlägg
  • Lilly2015

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

ivfochhoppas skrev 2018-07-01 12:35:30 följande:

Känner ni er illamående? Jag känner mig lite illamående nästa hela tiden. Och trött. Enligt läkaren på ivf-kliniken ska jag fortsätta ta progesteron ca 8 veckor. Jag vet inte om det är progesteron som gör mig illamående eller om det är graviditeten. Hoppas att jag vänjer mig. Jag vaknar tidigt och har svårt att koppla av och tänka på annat än att jag är gravid. Jag ska boka in nån resa med sambon och aktivera mig mer så jag kan fokusera på annat. Ligger bara hemma och solar och slappar vilket iofs är skönt, men jobbigt när man lätt kan googla graviditetsgrejer.

Jag mådde lite illa i början av veckan (är på sista dagen av vecka fem nu). De senaste dagarna har jag nästan mått som vanligt förutom lite molvärk, lite ont i brösten och sjukt hungrig. Jag har varit gravid en gång tidigare (abort) och då började det vidriga illamåendet i vecka åtta. Hoppas verkligen att jag slipper det den här gången för det var hemskt!
  • Lilly2015

Vet någon om barnmorskan alltid räknar från senaste mensens första dag? Jag har kort cykel på 24 dagar och hade ägglossning på dag 11. Natural cycles säger därför att jag är i vecka 4+6 idag men barnmorskan tycker väl då att jag är i vecka 4+2 baserat på att senaste mensens första dag var 1 juni. Natural cycles stämmer ju på mig och min kropp, medan barnmorskans uträkning ju bara är ett genomsnitt. Kommer det ändå bli så att de kommer säga att jag inte är så långt gången som jag borde vara, bara för att de räknar på någon slags medeluträkning? Vill i så fall förbereda mig mentalt på att hoppa bak ett par dagar vid inskrivning i augusti :) Någon som har erfarenhet?

• Lilly2015
    Sisterofthesun skrev 2018-07-01 14:32:28 följande:

Ja, barnmorskan kommer räkna från mensens första dag.

Men är inte det så irriterande och konstigt? Fattar att de måste ha ett standardmått men om man vet att man har kortare, eller längre, cykel än 28 dagar och inte har ägglossning dag 14 så borde de ju kunna vara lite medgörliga? Störigt :D
  • Lilly2015
    Sisterofthesun skrev 2018-07-04 11:16:02 följande:

Någon annan som är förkyld? Jag vaknade igår med förkylningssymtom och igårkväll bröt det ut helt. Ont i halsen, snorig, hosta osv. Är så galet trött redan som det är av graviditeten så detta känns mindre kul. Lilltjejen här hemma är aktiv och vild och jag vill bara sova //

slutkörd mamma.

Jag är förkyld :( så jobbigt!
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-05 08:20:43 följande:

Är det någon som fortsatt tempa med NC efter sitt pluss? Är lite orolig då jag fått en liten dipp

Jag tempar. Pendlar mellan 36.80 och 36.40. Har ganska låg normaltemperatur, men lite läskigt är det när jag är nere på 36.46 idag. Tror inte att det är någon fara, men jag ska ändå sluta i helgen tror jag.
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-05 09:00:46 följande:

Tack för svar, är nere på 37.59. Legat mellan 36.70-80 senaste 10 dagarna. Vilken vecka är du i? Jag är i 5+0 idag, och det var på denna dagen mitt missfall började i min förra graviditet. Därför jag är så orolig :(

det är väl inte så lågt? Jag är i 5+3 eller 5+1. Har du symptom då eller är det bara tempen som gör dig orolig? Håller tummarna för att det inte är något tokigt!
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-05 09:55:58 följande:

Jag vet inte om det är lågt, den hållt sig så jämn nu flera dagar. Jag har symptom, ömma bröst. Varit illamående ett par morgonar, dock inte nu på två dagar. Molvärk, men ibland så blir jag rädd att det gör för ont så rädd det ska komma mens. Asså det är ju hjärnspöken allt detta.. men har man haft ett missfall blir man ju nojig igen bara.. jaja vi får se! ska på vul när jag är i 7+4 och hopps innerligt jag slipper ringa avboka denna gång..

Ja herregud. Jag känner mig helt galen. Tar ett test var tredje dag bara för att få se att något händer trots att jag somnar 19 och äter varannan timme :D och jag har peppar peppar aldrig haft missfall och är ändå helt knäpp, så fattar hur jobbigt du har det. Jag ska på ultraljud i 8+1 eller 7+6. Jag tolkar det som att det är ett vanligt ultraljud. Hoppas att något syns så tidigt trots att det inte är vul.
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-05 10:13:56 följande:

Aha, jag bad om vul själv när jag ringde boka hälsosamtal. Så sa hon att hon boka mig i v 8 fast jag ville lite tidigare för risken att det kanske inte syns något och då blir jag orolig för det istället. Ja man blir sjuk i huvudet, har nästan testat med stickor var och varann dag sen jag plussa 3+2. Har inga barn sen tidigare och sist vi blev gravida så var man så naiv och trodde allt skulle gå bra, och denna gången så blir man inte glad utan man blir orolig istället. Sjukt att man ska känna så..

Okej. Hoppas att det går att se något med vanligt ultraljud när jag ska göra. Är också i vecka åtta då. Hur blev det med din temp idag? Min sjönk ytterligare. Så nu börjar jag bli orolig över det. 36.36 imorse :( nu ska jag bara tempa tills den går upp igen (det måste den göra!!!) och sen slutar jag. Onödig stress!
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-06 06:57:25 följande:

Idag låg tempen på 36.78. Men var uppe på toa kl 3, och tempa kl 6. Vet ej om de påverka. Vad jobbigt din hat dippat, har du sovit dåligt kanske? Ja det är verkligen onödig stress.. min man säger åt mig sluta tempa men står NC rekommenderar tempa tom v 12.

Hittade en jätte bra sida igår som lugna massor. Den visar hur mycket procenten är för missfall beroende på hur långt man är gången, ålder, tidigare missfall osv.

datayze.com/miscarriage-chart.php

Håller tummarna för dig. Uppdatera gärna mig <3

Vad skönt att din temp gick upp. Det här måste gå vägen för oss båda :) jag tog mitt sista digitala test imorse för att få se ett gravid 3+ och det fick jag. Så det lugnar ändå :)

Vilken bra sida, ändå 83-85% chans att allt går bra. Det är ju massor!

Nu ska jag försöka fortsätta vara positiv. Det här blir bra <3
  • Lilly2015

Och där kom illamåendet som ett brev på posten första dagen i vecka sju. Så vidrigt och förlamande. Ligger och funderar på hur jag ska överleva dagen på jobbet. Och bara att ta sig till jobbet. Fy fan :(

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019