• Maramba

BF Januari 2019 - stannar på FL

Hej!

Blev lite less på att nästan det enda som diskuteras i alla gravidgrupper är hur man ska bli medlem i motsvarande grupp på FB. Finns det någon som vill stanna här på FL och bolla tankar kring sin graviditet? :)

• Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL
  • ceeciiliia100
    Virvlande skrev 2018-08-22 21:28:33 följande:

Jag var på inskrivning kring v 12 och ultraljud v. 18 å min nästa tid till bm är v. 20. Så inget där emellan för mig. ????

Okej, då är det kanske inte tänkt att det ska vara nån koll innan rul då. Tack för info!
  • linnea12533
    ceeciiliia100 skrev 2018-08-22 20:11:42 följande:

Åh, måste fråga er andra. Har man nåt besök hos bm mellan kub och rul? Typ för att ta några prover eller så? Barnmorskan sa innan kub att jag skulle höra av mej efter ultraljudet men så här i efterhand fattar jag inte om det var efter kub eller rul..

Ingen koll hos bm mellan kub och rul för mig heller.
    Rul på fredag och bm-besök nästa vecka.
  • AK78

Inte för mig heller förutom snabbvisit för blodprov pga sköldkörteln. Äter Levaxin och håller koll på värdet. Annars har jag inte tid förrän i oktober och var på KUB i juli och RUL 10:e september.

• reen

Hej!

Är i v 21 (20+1) idag. På rul i förrgår fick vi veta att vi väntar tvillingar! 2 pojkar ???? Vi har två tjejer sen tidigare som är 12 och 10 år, så vi hade beslutat oss för en liten sladdis! Haha, men nu blir det helt enkelt två ????

Är det någon mer som väntar tvillingar eller kanske fler? Jag tycker 1:ans rörelser är lättare att känna än 2:ans. Hur ofta ska man känna att de rör sig? Varje dag?

• Virvlande
    reen skrev 2018-08-24 13:06:20 följande:

Hej!

Är i v 21 (20+1) idag. På rul i förrgår fick vi veta att vi väntar tvillingar! 2 pojkar ???? Vi har två tjejer sen tidigare som är 12 och 10 år, så vi hade beslutat oss för en liten sladdis! Haha, men nu blir det helt enkelt två ????

Är det någon mer som väntar tvillingar eller kanske fler? Jag tycker 1:ans rörelser är lättare att känna än 2:ans. Hur ofta ska man känna att de rör sig? Varje dag?

Grattis! Va kul!
  • Delilah2001

RUL igår för mig. Var helt hundra på att jag redan skrivit det i tråden, men jag måste ha drömt

Allt såg normalt ut! Blev helt kär i den lille när jag såg honom (ja, det blir en fjärde gosse, precis som jag misstänkte!)

• Bobno1
    reen skrev 2018-08-24 13:06:20 följande:

Hej!

Grattis! Vad spännande. Vet inte vad som gäller vid tvillinggraviditet men med ett barn i magen är det först ett tag senare man ska känna regelbunden aktivitet där inne. Vet ej säkert men tror jag läst från v 25.
  • Joline98

Jag är i vecka 19+6 idag och kände dem första sparkarna runt 17+3 och känt varje dag sen dess! Tror det är mycket olika på när man börjar känna de.

Va på RUL i tisdags och allt såg jätte bra ut.

Väntar en pojke, haft den känslan hela tiden ????

Bf 12/1 . Första barnet, någon mer ??

• Arpe86

18+4 idag. RUL förra veckan allt såg bra ut med killen.

Besök hos BM i slutet av september dvs om ca 4 v.

Någon som vill dela med sig av vad som händer då?

Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL