Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Nu har jag fått tid för bedömning inför igångsättning, klockan 0830 på söndag. Skönt att veta att det är max en vecka kvar men såklart hoppas, och vill, jag att det startar spontant innan dess. Vi får se om det händer nåt nu när kroppen kanske kan slappna av mer.

• Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-16 17:06:41 följande:

Halloj! Allt gick bra! Det var bra med hjärtat, navelsträngen o bra mängd med fostervatten! Nu väntar jag bara på  Bm ska ringa imorn angående igångsättning men det blir ju senast lördag som han tittar ut om han inte gör det tidigare men det tror jag inte tyvärr  Var lite orolig över att han ska väga typ 5 kg när han föds eftersom man går över tiden men det sa hon att det kommer han inte att göra, han kommer väga lite mer än hans syster (3460) men inte så mkt mer. 

Idag tycker jag att det har varit jobbigare än vanligt! har verkligen lidit av värmen och känt mig såå tung! Ok, va skönt att du har fått tid nu! Skönt med en morgontid oxå! Det hoppas jag att ja får oxå så man inte bara går o väntar där hemma.

Jag är också väldigt orolig för vikten på bebisen! Sonen föddes ju i v 40+1 och vägde 4125 gram. Om han var så stor som fullgången så vågar jag inte tänka hur stor den här är som övergången (eller vad man säger)!
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-17 10:29:58 följande:

mm ja vet, man tänker ju så men det behöver ju inte alls bli så, tack o lov Hur e det idag med dig? samma eller hänt nått nytt? Själv väntar jag på samtalet från Mvc, ringer hon inte så får ja ringa själv sen.

Ja, det händer inte mycket här tyvärr. Fortfarande lite småvärkar emellanåt bara.

Jag brukar vakna efter tre timmar varje natt för att kissa men i morse sov jag så hårt att min kropp glömde väcka mig. Vaknade efter fem timmar och var så kissnödig att det gjorde ont! Inte kunde jag hålla tillbaks det de två meter jag hade till toaletten heller... Lagom kul att sitta och torka både ben och golv innan klockan 05 -.-
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-17 13:57:33 följande:

Japp nu är det nära! Mvc ringde idag och hon sa att hon ringt förlossningen och berättat att ja ska startas på lördag så ja behöver inte vara orolig att det ska vara fullt. Fattas bara det liksom! Så jag ska ringa förlossningen mellan kl 8 o 9 på lördag så får jag en tid efter lunch sa hon. Åhh va jag längtar! Längtar till allt nu! Längtar tills att få träffa min prins, längtar till att slippa magen, längtar till att bli lättare i kroppen, slippa foglossningen... ja ALLT liksom!  Jobbigt med smärtan du hade men om du inte haft problem tidigare med foglossning så tror jag att det bara var en nerv som kommit i kläm som du sa. Jobbigt att känna sig förstoppad. Med mig så e det tvärtom, har haft lös mage i 3 dagar i rad. Är väl kroppen som förbereder sig så att ja inte skiter ner barnmorskorna haha! Tänkte på en sak med värmen nu som är. Vi som ska föda snart ska vara såå tacksamma för det! Tänk dom som ska föda om 2-3 månader och måste gå hela sommaren i denna värme med stora magar. Tack o lov att vi snart är i mål! Eller hur!

Behöver du inte göra en bedömning innan igångsättning? När jag fick min tid så var bm noga med att säga att det främst var bedömning som gällde, men jag har svårt att tro att de tvingar mig att gå längre än till 42+0.

Jag har också haft lös mage de senaste dagarna. Eller nja, jag har varit lös sedan vecka 27 men på sistone har jag behövt gå på toa efter nästan varje måltid. Hellre det än förstoppning iaf.

Ja herregud, det här är fel år att få barn i september! Fyfan för att gå så här i flera månader!
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-17 14:43:30 följande:

Nä asså dom måste ju starta dig oxå då! Om du nu inte föder innan dess (vilket jag känner på mig att du gör hehe) Konstigt att det inte hänt nått när du redan är öppen halva liskom. Det sker nog när som helst tror jag.

Ja jag tror att hinnsvepningen i morgon kommer göra susen :)

På förlossningen sa de att omföderskor kan gå öppna länge, det visste jag ju men jag trodde att det var typ max 3 cm, inte 4-5.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-17 20:04:57 följande:

aha så du ska göra det igen? jahapp då e det bara att önska lycka till! Ok, ja det hade inte jag någon aning om det där med att vara öppen.

Ja jag bad om att få göra det igen och sen så hittade/skapade de en tid i morgon eftermiddag.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-17 20:32:18 följande:

ok hoppas det hjälper.

Det hoppas jag med! Jag har åtminstone två vänner som fick igång förlossningen efter andra hinnsvepningen. Vi får hålla tummarna!
  • Iowhannah
    Åttionio89 skrev 2018-07-18 07:08:34 följande:

Lider med dig... var också beräknad 14/7 med andra barnet men Nope, inget so far! Försöker att behålla humöret och inte gå ner mig allt för mycket psykiskt men nu börjar det bli masigt... speciellt i denna värmen. Har BM besök idag och funderar på att be om en hinnsvepning. Då har man ju iallafall gjort vad man kunnat! Får ni också kommentarer från omgivningen som att ?du känner inget eller?? Vad är det jag ska känna!? Och om jag hade känt nånting så hade jag väl fan inte stått här o pratat med dig har jag lust o gorma tillbaka! Folk alltså.... Nä nu är det inte långt kvar i vilket fall, tills våra små bebisar kommer! :)

Min mamma frågar VARJE DAG! Förvisso ska hon vara med på förlossningen och vill veta allt som händer, men samtidigt tänker jag att hon borde fatta att jag hör av mig om/när det börjar bli dags för förlossning -.-
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-18 11:26:05 följande:

BF+3 och ingenting händer här. Har absolut inga känningar på att det skulle vara på G. Men det hade jag ju inte med de andra heller (föööörsöker intala mig själv att det kan sätta igång närsom) hehe. Men börjar sikta in mig på ultraljud på måndag och ber till någon högre makt att jag blir utvald i den där studien för då sätts man igång relativt snabbt :-P

Lowhannah, var det idag du skulle görs en till hinnsvepning?

Kul att läsa om lite fler i tråden :)

Jajamen! Sitter i väntrummet nu, snart dags!
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-18 15:43:00 följande:

Spännande! Då håller jag tummar och tår för att det sätter igång om några timmar! Berätta sen hur det gick.

Hinnsvepningen gick bra tror jag. Det gjorde inte lika illa som förra gången, trots att bm sa att hon tog i rätt hårt. Vi fick även en tid till förlossningen i morgon förmiddag, då ska de bedöma om jag är redo att sättas igång eller om vi måste vänta till söndag.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?