Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
Min andra förlossning gick betydligt snabbare än första. På gott och ont. Det gick så snabbt så jag knappt hann med. Fick ju panik då. Men hon var ute på några timmar och efteråt mådde jag oförskämt bra. Var mycket mer mörbultad och trött efter första förlossningen.
Jag andades också helt fel med lustgasen. Hade kvar den så länge så att jag nästan somnade. Helt underbart men jag missade ju varenda paus mellan värkarna för då var jag så borta. Upplevde att jag hade en enda lååååång värk tills hon var ute.
Min lustgas hade de sänkt under andra förlossningen också. Fattade inte det där och då. De gjorde det för att bebisens hjärtljud gick ner emellanåt. Men fy vad arg jag var på att lustgasen inte funkade lika bra som första gången.
Hur mår ni idag?
Jag sov skitdåligt i natt, klådan blir bara värre trots medicin, så jag skickade iväg familjen på förmiddagen och sov middag i nästan tre timmar :O
Så himla trött och orkeslös! Allt jag känner att jag orkar är typ äta och sova. Jag känner mig som en så värdelös mamma och partner just nu. Sammandragningar så fort jag rör mig minsta lilla och jag har exakt noll stubin.