Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

jennie08 skrev 2018-07-04 20:31:13 följande:

Min andra förlossning gick betydligt snabbare än första. På gott och ont. Det gick så snabbt så jag knappt hann med. Fick ju panik då. Men hon var ute på några timmar och efteråt mådde jag oförskämt bra. Var mycket mer mörbultad och trött efter första förlossningen.

Jag andades också helt fel med lustgasen. Hade kvar den så länge så att jag nästan somnade. Helt underbart men jag missade ju varenda paus mellan värkarna för då var jag så borta. Upplevde att jag hade en enda lååååång värk tills hon var ute.

Min lustgas hade de sänkt under andra förlossningen också. Fattade inte det där och då. De gjorde det för att bebisens hjärtljud gick ner emellanåt. Men fy vad arg jag var på att lustgasen inte funkade lika bra som första gången.

Hur mår ni idag?

I dag har jag haft massa sammandragningar och förvärkar hela dagen. Magen har varit lika kass som vanligt också. Jag är så trött på det här nu, vill bara att ungen ska komma ut!

Jag sov skitdåligt i natt, klådan blir bara värre trots medicin, så jag skickade iväg familjen på förmiddagen och sov middag i nästan tre timmar :O

Så himla trött och orkeslös! Allt jag känner att jag orkar är typ äta och sova. Jag känner mig som en så värdelös mamma och partner just nu. Sammandragningar så fort jag rör mig minsta lilla och jag har exakt noll stubin.
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-05 19:00:12 följande:

Jobbigt med värkar Lowhannah men det är ju kroppen som förbereder sig så det finns väl en mening med det. Men klåda låter jättejobbigt. 

Snart är ni framme på BF så nu är det inte långt kvar. Även om varje dag känns som typ ett år.

Jag försöker hitta på saker varje dag bara för att tiden ska gå lite fortare även om jag är HELT SLUT efteråt. Är glad över att mitt ryggont som jag hade förut har släppt, även trycket mot höger revben är så gott som borta så det måste ju betyda att han sjunkit ner en bit. 

Idag har vi varit på Ikea och strosat runt och så fort vi kom hem så somnade jag och vaknade precis.... Skönt. 

Idag har jag haft bruna/rosa flytningar hela dagen. Är det vanligt? Inga slemmiga flytningar utan som vanliga men med lite blod i. Har också haft mensvärk/molande värk i nedre delen av magen. Men den värken är mer konstant så jag vet inte vad jag ska tro. Har absolut inga regelbundna förvärkar eller så. Bara molvärk. 

Kom på att jag fortfarande inte skrivit förlossningsbrev eller packat BB-väskan. Kanske borde göra det snart.... 

Jag försöker också tänka att det betyder att det närmar sig, men samtidigt känns det som att förlossningen är ett halvår bort.

Läskigt med flytningarna! Har du pratat med förlossningen?

Molvärk så här sent är ju förvärkar, även om den är ihållande. Det händer ändå nånting inne i kroppen. Själv tänker jag att det är skönt om man kan gå och öppna sig 3-4 cm och allt som krävs är lite molvärk.
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-05 21:33:46 följande:

Ja eller hur, känns som att förlossningen aldrig kommer komma igång. Men samtidigt så har jag inte bf förrän nästa söndag så det är ju faktiskt ett tag kvar. 

Men för dig så börjar det ju verkligen närma sig. 

Faktum är att båda gångerna när jag fött mina två andra barn så har jag längtat tillbaka tills då jag var gravid - hehe - heltokigt ju.... Men det här är sista gången för mig så jag försöker njuta ;-O Går inte så bra. 

Jaha ja, så molvärken räknas som förvärkar, ja det var ju bra. Hoppas det händer något där nere då så att värken gör någon nytta. Jag har inte pratat med förlossningen. Om det fortsätter eller blir mer blod så ringer jag. 

Hur går det för dig? Fortfarande förvärkar? 

Hur går det för alla andra? 

Fortfarande förvärkar dagligen, ja. De senaste två, tre, dagarna har de kommit oftare. Tidigare kom de bara på kvällen, nu kommer de lite när som helst under dagen.

Usch, jag vill verkligen inte gå över bf! Jag längtar så efter att få sova utan fysisk smärta och halsbränna!
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-07 12:17:15 följande:

Hello tjejer! Hur går det för alla? Hur mår ni? Har ni förvärkar? Tell meeee!

Jag sitter här längtar som en idiot.. 8 dagar kvar tills han är beräknad, mina sammandragningar har blivit oftare och ibland gör dom ont.. Och PR-världen kommer när jag ligger ned eller sover konstigt nog kan jag vakna upp med världens smärta.

Även delar av slemproppen har börjat lossna! Börjar närma sig här tror jag!!

Hoppas alla mår bra och kanske redan har sin gos i famnen!

Jag har BF i dag och än så länge har det inte hänt ett dyft -.- Har inte märkt nån slempropp, men däremot har jag haft molvärk hela dagen. Jag hoppas att det sätter igång snart!
  • Iowhannah
    Milou3 skrev 2018-07-07 13:59:39 följande:

Hur märker du att ?delar? av slemproppen har börjat lossna? Till skillnad från vanliga flytningar menar jag.

Med sonen lossnade min slempropp i omgångar och då syntes det tydligt iom att det var extra slemmiga flytningar.
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-08 16:38:17 följande:

Dessutom vill jag inte ha hem en bebis till ett hem som ser ut som ett bombnedslag. Så korkat av oss att börja renovera köket just nu :-P

Hahaha! Ja det låter inte som det roligaste att göra när man är höggravid!
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-08 17:36:39 följande:

Haha näe, tror du jag ångrade mig när vi rensat ut ett skåp och insåg att vi måste få in allt i de andra skåpen. Till slut var vi ju tvungna att rensa ALLA skåp. Haha :)

Hur går det för dig? Fortfarande förvärkar?

Hahaha! Åh. :D

De kommer och går. Inte alls som i går kväll, då jag var säker på att det var på gång, men emellanåt så känner jag av nån enstaka. Förra förlossningen startade rätt oväntat (bortsett från att det var efter bf) så jag hoppas att det blir så nu med. Vore skönt att slippa gå med värkar i nåt dygn innan det sätter igång på riktigt.

Ska den här bebisen följa sin bror så sätter det igång i morgon bitti. Låt oss hoppas!
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-09 12:09:48 följande:

Har det hänt något?

Nä :( Det blir nog inget. Det här är det värsta med bf-datum, varenda dag efter det är en enda lång pina!
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 10:44:52 följande:

Hello igen! Jag glömmer alltid bort min egna tråd haha! Hur mår ni tjejer? Hur mår era bebis/bebisar?

Jag sitter här o väntar o väntar... Haft konstant huvudvärk i 5dagar nu (börjar bli orolig) och världens värk på nätterna när jag sover och innan jag somnar... Det gör så ont o jag vet int hur jag ska tolka signalerna!! Jag är rädd med andra ord.. Vaknar av värkar/mensvärken som är så kraftig att mina ben ger upp på mig, vad ska jag göra?!

Jag är på BF+4 och har eventuellt förlossning på gång. Hade värkar i går kväll/natt, det var som en intensiv mensvärk blandat med sammandragningar, och varken alvedon eller vetekudde hjälpte. Sen försvann det när jag sov såklart.

Det kom tillbaks lite under förmiddagen och försvann nu när jag sov middag. Får se om det tar fart igen, jag ska nog iaf förvarna min mamma så hon inte dricker öl i kväll.
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 14:45:58 följande:

Det förstår int jag heller.. På nätterna har jag så starka/kraftiga värkar och sammandragningar på det.. Men nu?! Nä ingenting på hela morgonen och nu ingenting heller, ja blir galen! Ja vill veta att det är igång haha.. Jag tvingade mig själv o sova om o om och om igen efter varje värk.. Men ska försöka klocka dom på något vänster hahah, ja vill ju sova hehe

Jag övervägde att strunta i att sova just för att undvika att det avtog, men det gick inte.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?