Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Kellie13 skrev 2018-07-01 17:00:59 följande:

Lustigt, det stod att du hade skrivit detta:" Men vad lustigt! Men skönt att höra att det är fler än jag som får panik emellanåt. Jag har ju legat på soffan i typ 9 månader så jag har ju inte direkt kondition för att föda egentligen. Är ju ingen elitidrottare direkt :-0 Och smärtan har jag förträngt i den grad jag kan. Men paniken gör sig påmind ibland. Ja sömnen är ju inte den bästa just nu här heller. Men jag lyckas sova relativt bra för att vara i det skicket jag är nu. Blev så irriterad imorse bara när sambon gick upp och råkade stänga in en fluga i sovrummet som surrade runt mig hela tiden! Det var bara att stiga upp!"

Jag tror hon menade att hon inte varit så aktiv i nio månader. Att hon mest legat på soffan sin vakna tid.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-01 17:03:33 följande:

Det är vanligt. Har oxå mer flytningar nu och vattniga sådana. Åkte in för några veckor sen till förlossningen för jag trodde att jag läckte fostervatten men icke, det var bara mkt flytningar.

Jag har också väldigt vattniga flytningar. Har förvisso använt trosskydd dagligen sedan vecka 15 eller nåt sånt men nu på sistone så har det mest sett ut som vatten med lite flytning i.
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-02 09:56:20 följande:

Värmen är ju ingen höjdare vet jag hahah jag tål int någon värmepust jag dräps i svett direkt.. kan snart simma i mitt egna svett liksom:)

Jag hoppas det är på G mina sammandragningar kommer oftare och oftare och ?mensvärken? blir oftare nu och håller i lite längre för varje gång! 13 dagar kvar så han får mer än gärna komma!

Jag har jätte vattniga flytningar i stora mängder... O det är sjukt jobbigt för ibland tror jag vattnet har gått för det blir så blött men icke, då är det fullt med flytningar i trosan blä haha.. Nu håller jag tummarna att Lillen vill komma ut och jag slipper gå över tiden, men tvek på den! Jag har börjat mått illa ganska mycket nu i slutet är det normalt? Och äter som en häst! Gör det annars med men nu har mina matportioner ökat ännu mer, och knappt någon sömn om nätterna haha..

Låter precis som jag! Allt det där stämmer på mig med, både sammandragningarna + molvärken och aptiten. Jag fattar inte hur mycket jag kan äta! Det är som ett bottenlöst hål!
  • Iowhannah
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-02 13:28:07 följande:

Ibland får sambon int ens matlåda för jag har ätit upp allt hahah.. Det är som ett svarthål nästan, åh tror du det börjar bli dags nu? När är din beräknad? :D

På lördag! Sonen kom på bf+2 så jag hoppas och hoppas och letar tecken.
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-03 20:20:04 följande:

Så, idag var vi på ul och lillen ligger åt rätt håll med huvudet neråt. Han beräknas väga 3540gr så nu känner jag mig lättad och nöjd. Nu kan han mer än gärna få komma. Fast jag vill helst slippa förlossningen hehe vill varken föda vaginalt eller med kejsarsnitt :-P

Åh vad skönt att han ligger rätt!

Usch, jag känner mig orolig för att mitt barn ska vara stort. Sonen vägde 4125 när han föddes och den här gången har jag ökat mer i vikt än jag gjorde med honom :/
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-03 21:32:24 följande:

Jag minns bara att jag trodde att jag skulle dö sista gången. Fick ren panik vilket gjorde att jag bestämde mig för att aldrig mer skaffa barn ;) Det gick ju bra... hehe

Det roliga är att trots att minnet säger att det var hemskt och fruktansvärt så enligt min förlossningsjournal så klarade jag mig utan lustgas tills typ en timme innan hon var född. Och jag minns att jag krystade i timmar men egentligen tog det 15 minuter. Så mitt minne är något helt annat än vad som egentligen hände.

Jag har inte gått upp så mycket, +5kg visade vågen sist jag var hos bm men ändå så väger bebis redan nu 3500g. Men jag låg på minus sen innan eftersom jag bara kräktes i 2 1/2 månad.

Lowhannah, kan du inte få görs tul?

Jag frågade om det när jag gjorde RUL, men då sa bm att de bara gör TUL om tidigare barn vägde minst 4500. Såvida inte magens storlek avviker från kurvan då, vilket min inte gör.

Känns lite sent för TUL nu ändå, jag har ju bf på lördag.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-03 21:15:13 följande:

Ok skönt att han ligger rätt. Ja du, tänk om förlossning kunde vara smärtfritt. Fast ärligt talat, jag kommer inte ihåg hur det kändes att föda förra gången (5 år sen) MEN det jag kommer ihåg var förvärkarna! Åh herregud säger jag bara! Låg i 2 dagar hemma och skrek medans sambon klockade mig hela tiden. 

Åh herregud, vilken mardröm! Två dagar av det där, hur orkade du med förlossningen?
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-07-03 22:19:45 följande:

Ja det är ju lite sent kanske men tycker ändå att de bör ta ens oro på allvar. Hur gick din förlossning sist?Nej fy vad hemskt. Förvärkar i 2 dagar låter allt annat än kul. Min kompis hade också det men henne gav de något för att stanna värkarna så att hon skulle få sova.

Förhoppningsvis går det snabbare den här gången eftersom din förra har banat vägen ;)

Min förra förlossning var jobbig, främst för att EDA:n gjorde att mina värkar avtog, men jag vet inte om bebisens storlek gjorde någon skillnad så. Däremot kan hans storlek mycket väl varit anledningen till att han hade svårt att syresätta sig efter födseln.

Det går inte riktigt att föreställa sig hur det kommer bli denna gång. Sonen banade ju väg och alla säger att andra förlossningen är lättare än första. Usch, jag är lite nervös redan, samtidigt som jag är peppad. Känner mig lite förvirrad i alla dessa känslor.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-04 13:34:28 följande:

Ja det undrar jag med faktiskt! Asså jag var ju såå nerdrogad! drog i mig alldeles för mkt av lustgasen så barnmorskan sa till mig flera gånger att det räckte nu och då sänkte hon trycket men när hon gick ut så ökade vi på den igen hehe. 

Hahaha! Jag minns hur jag nästan började gråta när jag bad sambon att öka lustgasen och fick svaret att den stod på max. Jag var tvungen att kolla själv för jag vägrade tro honom!
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-04 20:39:40 följande:

ok så du kände att det inte hjälpte eller?

Jo, jag älskade lustgasen! Det var precis innan jag fick krysta som jag ville öka den när den stod på max.
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?