Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
Ja det var helt nytt för mig också! Tappen var mjuk men för lång och bakåtriktad fortfarande. Alltså, jag tror ju att om de skulle kunna ta hinnorna så skulle det gå av sig självt sen, och förmodligen rätt snabbt. Värkarna gör ju uppenbarligen nån nytta men det känns så himla surt att inte få ha regelbundna värkar hela tiden!
Med sonen var det liksom teckenblödning och sedan regelbundna starka värkar. Det var så tydligt att förlossningen satte igång, jag räknade nästan med nåt liknande förlopp denna gång.
Sonen stannar borta i natt med, han hade det för bra för att åka hem :) Känns rätt skönt, ifall det mot förmodan skulle sätta igång. Och skönt för honom att få en minisemester från mamma och pappa, och skönt att få vara vid kusten nu när det är dödsvarmt!
Men eftersom du öppnat dig så pass så kanske sista fasen går betydligt snabbare, bara förlossningen kommer igång ordentligt.
Kanske skönt att sonen sover borta så kan du bara vara och ta det lugnt och göra det du känner för. Å andra sidan har man fullt upp med barn och tiden går lite snabbare.
Skulle också gärna vara på något blåsigt ställe. Nu bor vi på en ö men inte sjutton är det blåsigt här. Hehe