Inlägg från: jennie08 |Visa alla inlägg
  • jennie08

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Iowhannah skrev 2018-07-14 20:05:06 följande:

Ja det var helt nytt för mig också! Tappen var mjuk men för lång och bakåtriktad fortfarande. Alltså, jag tror ju att om de skulle kunna ta hinnorna så skulle det gå av sig självt sen, och förmodligen rätt snabbt. Värkarna gör ju uppenbarligen nån nytta men det känns så himla surt att inte få ha regelbundna värkar hela tiden!

Med sonen var det liksom teckenblödning och sedan regelbundna starka värkar. Det var så tydligt att förlossningen satte igång, jag räknade nästan med nåt liknande förlopp denna gång.

Sonen stannar borta i natt med, han hade det för bra för att åka hem :) Känns rätt skönt, ifall det mot förmodan skulle sätta igång. Och skönt för honom att få en minisemester från mamma och pappa, och skönt att få vara vid kusten nu när det är dödsvarmt!

Hmm... undra hur min tapp är Inte tänkt på det alls. Hehe. Men jag har ju knappt några värkar förutom molvärken. Jag hoppas den gör sitt dock.

Men eftersom du öppnat dig så pass så kanske sista fasen går betydligt snabbare, bara förlossningen kommer igång ordentligt.

Kanske skönt att sonen sover borta så kan du bara vara och ta det lugnt och göra det du känner för. Å andra sidan har man fullt upp med barn och tiden går lite snabbare.

Skulle också gärna vara på något blåsigt ställe. Nu bor vi på en ö men inte sjutton är det blåsigt här. Hehe
  • jennie08

Åh hoppas att tystnaden från lowhannah betyder bebis :)

Här händer inget iaf. Bf idag och ingen molvärk, inga värkar, inget vatten eller slempropp, ingenting alltså.

Har precis varit nere och badat i sjön med dottern. Flyter bort här hemma.

Kellie13, spännande med ul imorgon. Jag tycker alltid det är lika mysigt, eftersom bebisen ändå inte behagar titta ut menar jag. Helst vill vi ju träffa våra bebisar i rl såklart. Vilket är inom en vecks för dig. När du sates igång, hur lång tid tog det då innan bebisen var född? Är lite rädd för att behöva sättas igång. Ver inte varför...

• jennie08

Nu börjar det närma sig för er! Så avis på att det bara är några dagar kvar för er.

Jag var hos bm idag och här var det inte på tal om någon hinnsvepning.

Fick tid för ul om en vecka och om allt såg bra ut och ingen bebbe har kommit så blir det igångsättning på söndag om knappt två veckor. Idag har varit en skitdag så jag höll nästan på att börja gråta när hon sa nästa söndag.

Har jag tur så får jag sättas igång tidigare om jag blir utvald i någon studie som de genomför just nu. Men man blir lottad och med min vanliga tur (icke existerande) så kommer jag nog snällt få vänta till nästa söndag.

Min lilla kille är inte ens fixerad... suck...

Jag har varit på ganska bra humör fram tills idag. Idag har varit en tung och varm dag!

• jennie08

Åh vad skönt att det gick bra med ultraljudet Kellie13 :) Så då är det snart dags för igångsättning! För er båda!

Imorse vaknade jag och hade så extremt ont på höger sids av magen. Smärtan strålade ner mot ljumsken och rakt ner i låret. Låg och vred och vände mig i säkert 2 timmar innan jag gick upp och tog alvedon. Smärtan försvann när jag ställde mig upp och kom tillbaka när jag la mig mer så det kanske var någon nerv som hamnat i kläm. Foglossning kanske?

Annars känner jag ingenting mer än att det känns som att jag är förstoppad. Jag var på toa igår men känslan sitter kvar ändå.

Annars känner jag mig energilös, lättirriterad och svettig.

Hur går det för er andra?

• jennie08

Apropå vikt. Jag gjorde ju ul i vecka 38 och då uppskattades han väga lite drygt 3,5 kg. Hur mycket ökar de i vikt sen per vecka? Är också orolig för att föda en heffaklump. Men antar att det egentligen är huvudingånget som gör det jobbigt.

• jennie08
    jennie08 skrev 2018-07-17 12:46:35 följande:

Apropå vikt. Jag gjorde ju ul i vecka 38 och då uppskattades han väga lite drygt 3,5 kg. Hur mycket ökar de i vikt sen per vecka? Är också orolig för att föda en heffaklump. Men antar att det egentligen är huvudingånget som gör det jobbigt.

Huvudomfånget
  • jennie08

BF+3 och ingenting händer här. Har absolut inga känningar på att det skulle vara på G. Men det hade jag ju inte med de andra heller (föööörsöker intala mig själv att det kan sätta igång närsom) hehe. Men börjar sikta in mig på ultraljud på måndag och ber till någon högre makt att jag blir utvald i den där studien för då sätts man igång relativt snabbt :-P

Lowhannah, var det idag du skulle görs en till hinnsvepning?

Kul att läsa om lite fler i tråden :)

• jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-18 04:19:46 följande:

Hur går det tjejer?? Här går det bättre än förväntat i denna äckliga värme.. Nikolaij avskyr den, skollhet varje dag och han dräps i svett stackarn.. Så hans sömn är ju skit för tillfälle.. Jag mår som ja mår också har såå himla ont där nere.. Dom klippte ju mig utan att jag visste det hahah så här ligger jag hemma med världens smärta från helvetet fan dra mig baklänges vad ont de gör!

Usch vad jobbigt med både värme och smärta. Förstår att det är svettigt för bebisarna och svårt att veta om de är tillräckligt varma/svala. Inte så mycket att göra i den här värmen heller. Bara amma på så de får i sig tillräckligt med vätska, eller ge ersättning om man inte ammar. Det är väl det viktigaste.

Alltså, på ett sätt är det ju skönt att man inte ens känner när de klipper ;) men jag kan tänka mig att det gör ont nu efteråt. Stackare. Har du värktabletter som hjälper lite?

Men jag måste säga att jag är så avis på dig som fött redan, trots värme, klipp och sömnlösa nätter. Hehe - gräset är alltid grönare på andra sidan :) Önskar att jag kunde tagga ner lite och bara inse att jag helt enkelt inte kan göra något. Men jag går på nålar och letar tecken hela tiden. Tur att jag har två barn som kräver underhållning och mat Så har jag lite att göra iaf.
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-18 15:18:28 följande:

Jajamen! Sitter i väntrummet nu, snart dags!

Spännande! Då håller jag tummar och tår för att det sätter igång om några timmar! Berätta sen hur det gick.
  • jennie08
    Kellie13 skrev 2018-07-18 13:32:37 följande:

mm man lever på hoppet om att det KAN sättas igång när som helst hehe.

Haha eller hur
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-18 17:52:15 följande:

Hinnsvepningen gick bra tror jag. Det gjorde inte lika illa som förra gången, trots att bm sa att hon tog i rätt hårt. Vi fick även en tid till förlossningen i morgon förmiddag, då ska de bedöma om jag är redo att sättas igång eller om vi måste vänta till söndag.

Nej men åh så skönt. Tänk om du får sättas igång redan imorgon. Det skulle ju vara hur bra som helst. Undra varför de inte gör hinnsvepning här där jag går?

Fast bäst skulle det ju vara om du kommer igång av dig själv redan nu. Känner du något?
  • jennie08
    mallaskablimamma skrev 2018-07-19 08:42:25 följande:

Känslan när man vaknar på morgonen och tänker; Nähä, inte i natt heller......

Var är du lilla bebis?

Håller med! Här händer det absolut ingenting. Räknar med 1 1/2 vecka till innan igångsättning. Suck och stön i värmen
  • jennie08

Åh vad skönt lowhannah. Äntligen!

Har har det också hänt grejer på typ noll sekunder.

När jag vaknade så hade jag molvärk i magen vilket jag haft förut så det var inget jag reagerade på. Men sen när jag ställde mig upp så kände jag att jag var blöt i trosorna så jag gick på toaletten och såg att jag har en blodblandad lite rinnig flytning. Och helt plötsligt förvärrades molvärken ganska kraftigt. Så nu småblöder jag lite och får värkar med ca 10-15 minuters mellanrum. Hoppas hoppas att det inte avtar.

• jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-19 13:06:02 följande:

Åh, vad härligt! Så där startade min första förlossning och rätt snart var det bara 2-3 minuter mellan värkarna. Lycka till!

Här har de tagit hål på hinnorna och värkarna har ökat i både styrka och frekvens. Får se om de måste sätta dropp eller om det tar ännu mer fart.

Huuur går det? Börjar det bli intensivt nu?

Här kommer värkarna med ca 15 minuters mellanrum. Önskar att de kommer oftare. Flytningarna fortsätter och jag har snart gjort slut på ett helt bind-paket.
  • jennie08
    Anonym (Juli) skrev 2018-07-19 15:56:35 följande:

Säkert att det inte är fostervatten du läcker då bla.? Ring FL :D

Ja det är möjligt. Det är ganska rinnande men ändå inte... ska nog ta och ringa snart. Nu är det ca 7 minuter mellan värkarna. Men de är hanterbara även om de känns ganska rejält när de når toppen.
  • jennie08

Grattis lowhannah, skönt att det gick så bra Mår ni bra?

Jag fick också min lilla sötnos inatt. Han föddes 02.43. Det hela gick bra men jag var öppen 10 cm en bra stund innan han kom ut. Han låg för högt upp och kom inte ner som han skulle. Dessutom fick jag inga krystvärkar, förmodligen för att han inte åkte ner tillräckligt vilket gjorde att jag fick krysta av egen kraft. Han kom ut till slut och min bm var helt fantastisk som guidade mig så jag inte fick en enda bristning. Jag är öm såklart men slapp stygn iaf. Har mer ont i rumpan efter att ha fått hemmorojder. Haha

Jag är redan hemma då BB-hotellet var fullt och de andra vårdavdelningarna tog in förstföderskorna främst. Så vi stannade några timmar på en gynavdelning pch den fick vi åka hem. Känns riktigt skönt faktiskt!

Hur går det för er andra?

• jennie08

Tack alla :) Känns så underbart att ha honom här.

Lycka till nu Kellie13. Ska bli så roligt att få höra hur det gått. Snart har du din lilla bebbe i famnen. Tänker på dig <3

• jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-20 20:24:10 följande:

Grattis! Bra jobbat! Hur lång tid tog förlossningen?

Skönt att slippa bristningar ju! Jag fick sy en hel del eftersom det gick så snabbt på slutet, men jag känner inte av det alls lika mycket som när sonen var nyfödd (då var det babianarsle i nästan två månader). Min blödning har redan avtagit också, nu är den nästan som en vanlig mens.

Vi mår väldigt bra, trots smärta och sömnbrist. Vi åkte hem efter lunch (de hade räknat med att ha kvar oss till i morgon men det ville vi då inte), badade bebis och tog en tupplur innan storebror kom hem. Han blev lite chockad först, och rätt svartsjuk, men vi har försökt involvera honom mycket och han verkar tycka att det är lite spännande med en bebis. Han var med och bytte blöja, han tittade på när pappa matade och han har varit väldigt behjälplig med nappen :) Förhoppningsvis klarar han det här bra.

Förlossningen tog allt som allt 17 timmar från första värk tills han var ute :) Så det tog längre tid än med 1:a barnet tom. Men som sagt jag var öppen 10 cm i flera timmar innan han sjönk ner tillräckligt så jag kunde trycka ut honom. Men allt gick lugnt och stilla så jag känner mig oförskämt pigg i kroppen förutom hemorrojderna som är fullkomligt hemska

Hur gick det för dig? Mår ni bra? Börjar storebror vänja sig vid lillasyster?

Hur mår alla ni andra?
  • jennie08

Ja det är ju en stor omställning att helt plötsligt vara stor och behöva dela uppmärksamheten med någon annan. Han är inte så gammal heller va?

Min äldsta son började med napp igen när lillasyster kom men annars brydde han sig inte så mycket.

Skönt att ni mår bra. Här är det tvärtom. kisseriet och läckningar går bra men jag har inte kommit igång med magen. Och jag bävar för att behöva gå på toa för smärtan av hemorrojderna är inte roliga. Kan ju knappt sitta pga smärtan. Däremot underlivet mår bra :) hehe

Har du hört något om Kellie13? Undrar så hur det gått för henne.

• jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-23 03:53:38 följande:

Precis, han är bara 2,5 år så det är lätt att förstå att det är svårt för honom. Vi valde att inte lägga ner nappen än, det kändes som att det skulle bli för mycket att sluta med både blöja och napp och dessutom få ett syskon i samma veva. Så den får stanna ett tag till :)

Hur mår ni då? Funkar det bra med bebisen? Här har vi en liten som har hållit sin pappa vaken sedan midnatt :/ Min teori är att hon är övertrött OCH har lite ont i magen. Det jobbigaste är nog att storebror hör henne och blir orolig, även i sömnen. Hade varit lättare att ta om vi bara hade ett barn. Förra bebisperioden behövde vi ju inte bekymra oss om syskon eller hur man skulle orka vara vaken hela dagen.

Jag har inte hört nåt om Kellie13, jag undrar också hur det har gått. Bebisen måste ha kommit vid det här laget!

Jo men det går bra här :) Amningen fungerar bättre och bättre, mjölken har runnit till så brösten ser ut att sprängas närsom. Hihi Vi ska på återbesök nu på fm till BB då han var lite för gul i söndags. Dessutom vill de kolla så han inte gått ner mer i vikt. Men vi mår så bra så. Förutom att jag fortfarande inte varit på toa sen innan förlossningen. Vilket börjar besvära nu.

Hur går det för er? Vad tycker storebror nu då när det gått några dagar?

Hinner du njuta lite av bebisen mellan varven? Minns att jag hade fullt upp med storebror när lillasyster kom så jag hann lixom inte riktigt med och jag jade fullt upp med att vara med storebror och se till hans behov.

Nu är ju mina barn större den här gången så det är verkligen annorlunda.

Nej, nu ska jag försöka gå på toa. Önska mig lycka till. Haha
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?