Inlägg från: jennie08 |Visa alla inlägg
  • jennie08

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Jaha ja... söndag idag och här händer det inte mycket mer än att jag är helt slut efter att ha rensat i hela köket då vi ska ha in nya vitvaror på tisdag. Så jag hoppas inte det kommer igång nu för en förlossning på det här gympapasset känns olägligt. Hehe

Annars mår jag precis som vanligt och svettas ihjäl i värmen.

Hur går det för er andra?

• jennie08

Dessutom vill jag inte ha hem en bebis till ett hem som ser ut som ett bombnedslag. Så korkat av oss att börja renovera köket just nu :-P

• jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-08 17:05:12 följande:

Hahaha! Ja det låter inte som det roligaste att göra när man är höggravid!

Haha näe, tror du jag ångrade mig när vi rensat ut ett skåp och insåg att vi måste få in allt i de andra skåpen. Till slut var vi ju tvungna att rensa ALLA skåp. Haha :)

Hur går det för dig? Fortfarande förvärkar?
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-09 12:22:45 följande:

Nä :( Det blir nog inget. Det här är det värsta med bf-datum, varenda dag efter det är en enda lång pina!

Ja verkligen. Egentligen borde man utgå från det sista datumet innan man blir igångsatt. Så är allt annat en bonus ;)

Jag vet inte om jag får sammandragningar eller om det är bebisen som rör sig. Magen är ju hård jämt eftersom bebben tar så mycket plats. Och när han rör på sig så blir den ju stenhård. Hade typ inga sammandragningar alls innan de andra två föddes.
  • jennie08
    Kellie13 skrev 2018-07-09 13:15:17 följande:

väntar och väntar här. 3 dagar över tiden

Åh denna väntan... vi har ju varit gravida bra länge nu. Men de här sista dagarna/veckorna är olidliga. Försöker hitta på grejer men det gör mig ju helt slut.

Lagade lunch förut sen dess har jag suttit i soffan och orkar inte ta mig ur. Sover riktigt dåligt på nätterna också. Dels är jag kissnödig och dels är det för jag svettas som en gris.

Men. Det positiva. Min ryggvärk är så gott som borta och egentligen så mår jag rätt bra fysiskt. Förut hade jag så himla ont i både rygg och revben. Nu är det mycket bättre!
  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-11 10:44:52 följande:

Hello igen! Jag glömmer alltid bort min egna tråd haha! Hur mår ni tjejer? Hur mår era bebis/bebisar?

Jag sitter här o väntar o väntar... Haft konstant huvudvärk i 5dagar nu (börjar bli orolig) och världens värk på nätterna när jag sover och innan jag somnar... Det gör så ont o jag vet int hur jag ska tolka signalerna!! Jag är rädd med andra ord.. Vaknar av värkar/mensvärken som är så kraftig att mina ben ger upp på mig, vad ska jag göra?!

Hej hej, här händer det inte mycket kan jag säga. Typ ingenting. Dock så trycker han neråt och jag får rejäl molvärk emellanåt. Igår kunde jag inte sitta i soffan för han tryckte så och de där ilningarna gör riktigt ont.

Men du, huvudvärk låter jobbigt. Har du kollat ditt blodtryck och urin? När ska du till bm nästa gång?

Värken är nog kroppen som förbereder sig så det är inget att oroa sig för :) Har likadant.

Men eftersom du är orolig så tycker jag du ska prata med din bm. Får du regelbundna värkar så kontaktar du förlossningen. Du kan väl ringa de angående din huvudvärk också om du inte har en tid snart till din bm.
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-11 11:50:48 följande:
    Jag är på BF+4 och har eventuellt förlossning på gång. Hade värkar i går kväll/natt, det var som en intensiv mensvärk blandat med sammandragningar, och varken alvedon eller vetekudde hjälpte. Sen försvann det när jag sov såklart.

Det kom tillbaks lite under förmiddagen och försvann nu när jag sov middag. Får se om det tar fart igen, jag ska nog iaf förvarna min mamma så hon inte dricker öl i kväll.
    Åh vad spännande :) Då håller vi tummar och tår för att det sätter igång rejält så du slipper gå runt med pinvärkar. Äntligen
  • jennie08

Inga bebisar på g? 

Inte här iaf! Jag känner typ ingenting. Får lite sammandragningar om jag går i trappor eller bär på matkassar eller liknande men de går över lika snabbt som de kommer. Bara att vänta helt enkelt. 
    Ingen molvärk har jag haft idag heller. 

Jag som varit så nervös inför förlossningen har helt ändrat mode och känner mig lugn som en filbunke. Hehe, det kommer ändras snabbt så fort värkarna satt igång på riktigt men det tar jag då... 

Annars har jag mest ångest för att jag bor i ett skitigt renoveringsprojekt med för lite skåp så allt i köket står framme. Tur att jag lever i soffan ändå... ;-P

Hur går det för er andra? 

Märker att bebisen i magen alltid är vaken mellan 23-24 på kvällen.. då är han som mest aktiv och håller mig vaken. 

• jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-12 00:06:20 följande:

Det är segt nu alltså. Jag sitter på pilatesbollen och hoppas på att det hjälper bebisen lite.

Vi körde på en till färdknäpp i kväll och nu har jag haft småvärkar i drygt två timmar. Mina bröstvårtor är väldigt ömma också.

Jaja, jag ska väl försöka sova en skvätt och hoppas på att värkarna fortsätter i morgon, och att de ökar i styrka! Så här orkar jag inte hålla på hur länge som helst -.-

Jag kanske också borde testa pilatesbollen. Ska den hjälpa? Nu när bebisen är vaken så är det ett jäkla tryck neråt. Ilningarna gör så att jag hoppar till avsnörts. Aj aj. Han måste komma åt någon nerv när han rör på sig. Tappar nästan andan ibland av smärta. Tur att det går över på någon sekund eller två.

Lustigt det där med brösten. Mina har också börjat ömma. Vilket de inte gjort sen i början av graviditeten. Känns som att brösten spänner och växer också. Brukar man få så innan förlossningen?
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?