Inlägg från: jennie08 |Visa alla inlägg
  • jennie08

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-12 00:04:34 följande:

Är lite som dig inför förlossningen det kommer och går, ena dagen kan jag vara hel cool och andra så kan jag vara livrädd hahah.. Jo mina värkar eller förvärkar eller vad det nu än är gjorde mig livrädd inatt... Hahah ja du får ta o vila upp dig!

Här är det ingen bebis än men hoppas på snart ..

Ja men det är ganska skönt att slippa gå runt och vara nervös inför något som man ändå inte kan göra något åt. Hehe men som du säger. När man väl har värkar så kanske man agerar lite annorlunda. Hihi

Nu är det inte långt till BF isf :)
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-13 10:10:07 följande:

I natt var det samma sak som alla andra nätter, dvs värkar utan fortsättning. Men NU! Jag gjorde hinnsvepning för ett par timmar sedan, var tydligen öppen 4-5 cm redan, och nu ligger jag på förlossningen och väntar på att göra undersökning och få veta vad som kommer hända i dag. MEN BEBIS BLIR DET!! :D

Wohooooo äntligen

Hur känns det?

Lycka till nu och hoppas att det går snabbt och smärtfritt ;)Hihi

Åh jag är så glad för din skull
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-13 10:10:07 följande:

I natt var det samma sak som alla andra nätter, dvs värkar utan fortsättning. Men NU! Jag gjorde hinnsvepning för ett par timmar sedan, var tydligen öppen 4-5 cm redan, och nu ligger jag på förlossningen och väntar på att göra undersökning och få veta vad som kommer hända i dag. MEN BEBIS BLIR DET!! :D

Och redan öppen 4-5 cm. Det är ju skitbra!
  • jennie08
    Kellie13 skrev 2018-07-13 09:54:08 följande:

Halloj tjejen! Hänt nått inatt? Jag däremot har ställt in mig på att bli startad nästa lördag och då gick det upp för mig igår att det e ju bara en vecka kvar. SHIT! Man har ju vart gravid så länge och levt i  en bubbla! Svårt att tänka sig att om 1 vecka så VET jag att han kommer med säkerhet iaf! 

Segt men som sagt. En vecka till max, sen har du din bebbe. Så oroligt att det snart är dags!

Var det jobbigt att sättas igång förra gången?
  • jennie08
    Anonym (Mee) skrev 2018-07-13 10:01:13 följande:

En fundering är i v 40 och har inte lämnat urinprov en enda gång denna graviditet och när jag har frågat menade hon att det inte behövdes. Fler som har det så

Är det äggvite eller nåt mer de tittar efter i urin

Hej hej, jag har inte heller lämnat urinprov mer än vid inskrivningen. Min bm säger att de kollar urinen OM de misstänker havandeskapsförgiftning. Alltså om man har andra symtom som tex högt blodtryck. Mitt har legat fint hela tiden så då finns det tydligen ingen orsak till att testa urinen. Hon har egentligen inte varit intresserad av varken mitt urin, mitt hb eller min vikt. Men det verkar vara lite olika från bm till bm.

Jag har endast kollat blodtryck, SF-mått, bebisens läge och p-glukos hos bm.
  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-12 17:00:16 följande:

Jag kanske är ensam om dethär, men nu under graviditeten så vill int sambon ligga, han tänder int på den gravida biten och magen.. Jag behöver den närheten av honom o jag är tvärtom ja har blivit kåt som ett djur nu på sista tiden.. Men ja har kommit på honom att han tittar på porr, och jag blir så ledsen! Jag känner mig otillräcklig, tjock, ful, ja allt negativt som finns.. Har sagt det te honom och han har sagt det att så ska jag int känna och han har förklarat utförligt för mig. Men jag kan int släppa det?! Jag gråter många nätter för det känns som jag int räcker te längre.. Mitt självförtroende är redan urkasst o de hjälpte int o komma på hans porrtittande.

Yikes känner mig som världens lipsill men alltså haha jag är så rädd att han int kommer vilja ligga med mig även efter graviditeten, o de kan förstöra mycket då jag anser att den kontakten ska funnits vid glöd! Behövde skriva av mig bara..

Hmm vad jobbigt. Jag tror dock att det inte är helt ovanligt att vissa killar helt enkelt inte vill ligga eller tycker det känns jobbigt att ha sex när de vet att det ligger en bebis där inne.

Sen att du behöver närhet borde han ju lyssna på. Man måste ju inte ha sex, finns ju så mycket annan närhet.

Tror ändå att kommunikation är så viktigt och att ni pratar om det här. Vet han om att du vet att han tittar på porr? Vet inte riktigt vad jag ska ge dig för råd men tror ändå att det bästa ni kan göra är att försöka prata om det. Ta upp din oro för hur det kommer bli sen så han är medveten om den.

Snart kommer ni ha annat att fokusera på så passa på att prata nu! Stor kram
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-13 20:07:13 följande:

Jo så är det förmodligen, men just nu känns varje timme som alldeles för länge!

Men alltså va? Du var ju öppen 4-5 cm. Men har du värkar nu? Om inte, får du göra om hinnsvepningen snart? Jag som trodde du låg på sjukhus nu med lustgas och smärta. Hehe

Kroppen är så lurig. Går aldrig att lite på... Hoppas det kommer igång snart av sig själv. Kunde man inte se att du hade värkar på ctg?
  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-13 11:37:08 följande:

Helloooo! Bra nyheter här ifrån också! Öppen med 2cm! Haft kraftiga värkar sen 2:30 inatt! Åh jag är så nevös och rädd!!

Här händer det grejer när man är borta några timmar :) Väldgt avis är jag. Vi hade ju BF på söndag båda två.
  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-14 00:04:44 följande:

Hejsan alla underbara! Gissa vem som vaknade av värkar 2:30 igår natt, och kom ut 18:40... Jo min efter längtade Nikolaij!!! Tog 3 timmar att krysta ut honom, är paff, 3 timmar?! Barnmorskorna som var med var också helt förvånade, för att vara förstföderska så rockade jag på utan bedövning och det funkade precis som förväntat!

Nikolaij 3916gram 51cm lång och kom ut 18:40! Mäktigaste jag har varit med om!!! Lätt att ja kommer skaffa fler barn, dethär stoppade int mig!

Hur går det för er tjejer?! Bebisar i famnen ni med? <3

Åh Grattis, vad härligt för dig :) Tänk att det ändå är så häftigt att föda barn. Trots smärtan.

För mig tog det 50 minuter att krysta ut nr 1 och 15 minuter att krysta ut nr 2 så 3 timmar var tufft gjort - utan bedövning och allt :) Grattis Grattis <3

Mår ni bra annars?

Här händer inte mycket. Trodde något eventuellt var på G igår men sen somnade jag och allt försvann. Idag känner jag ingenting. Mår precis som vanligt.

Hur går det för er andra?
  • jennie08

Kanske lika bra att räkna med att gå så länge. Det innebär alltså två veckor till för mig. Vad ska man göra, bebisen trivs bra där inne helt enkelt. Mina två andra kom ju båda i vecka 39+4 vilket alltså passerats nu.

Jobbigt med värkar lowhannah om det inte händer något. Då känns det så meningslöst. Men å andra sidan så hade du ju öppnat dig 4-5 och det är ju riktigt bra. Förstår inte att man kan öppna sig så mycket egentligen utan att förlossningen drar igång på riktigt?!

Kellie13, skönt ändå att ha några datum att kunna se fram emot. Mysigt med ultraljud också. Men du känner inte av några förvärkar?

Jag ska till bm på måndag fast jag bestämt sa till henne sist att då är han född! Hon bokade in mötet ändå....

Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?