Inlägg från: jennie08 |Visa alla inlägg
  • jennie08

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Iowhannah skrev 2018-06-29 21:20:08 följande:

Ja, den här jäkla viktuppgången och vätskeansamlingarna gör verkligen ingenting lättare! Jag ligger på nästan 30 kilo plus :/

Gick du upp mycket med första barnet också? Jag gick upp typ 25 kilo och trodde att jag skulle hamna på kanske 18 kilo denna gång, men ikke.

Usch det låter jobbigt. Kan man göra något åt vätskeansamlingen, typ vätskedrivande eller är det mer stödstrumpor, ben i högläge och sånt?

Hur går det med värkarna?
  • jennie08
    Kellie13 skrev 2018-06-29 15:11:45 följande:

Jorå är beräknad till på fredag nästa vecka (6juli) och jag är så TRÖTT på detta nu!! Känner mig så tung (har gått upp över 20 kg) , ont i ryggen och vaknar flera gånger på natten och har ont som fan i höften! Jag har ju inte känt av så mycket av varken förvärkar eller sammandragningar men igår så fick jag förvärkar en del på kvällen så jag tänkte: YES! det händer nått! men idag? NADA! ZERO!. Känner inget förutom illamående. Ush va ja klagar känner jag!  men så här less på att vara gravid var jag inte med dottern och då gick jag över tiden med henne 2 veckor. Fasar för att det ska hända igen.

Haha man FÅR klaga! Det ÄR tungt och jobbigt att vara gravid i slutet. Speciellt när det är 30 grader varmt och man typ rinner bort ändå. Jag hade i stort sett inga sammandragningar eller förvärkar med mina 2 första utan förlossningarna startade bara helst plötsligt.

Rent statistiskt sett så brukar man inte gå över lika länge med anda barnet så vi hoppas att du faller inom statistiken
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-06-30 21:45:30 följande:

Det är stödstrumpor och högläge som gäller. Snart är det ju över iaf, bara en vecka till bf!

I dag körde vi på en liten färdknäpp som följdes av galna sammandragningar och molvärk men nu verkar det ha lugnat ner sig tyvärr :/ Hade hoppats på betydligt mer.

Ni får köra färdknäppen igen ;) själv har jag haft småont i magen idag och varit på toaletten några ggr. Men än är det lite tidigt så jag tror inte att det är något på g. Bara magen som ballat ur lite...
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-06-30 23:26:27 följande:

Samma här. I tre dagar har magen varit helkass nu! Men det kan lika gärna bero på värmen, jag har en rätt känslig mage även i normala fall.

Ja men precis, det kan ju bero på vad som helst. Och det skulle lika gärna kunna bero på graviditeten men det behöver ju inte innebära att förlossningen är nära. Jag har ju trots allt 2 veckor till bf. Min bm förklarade så snällt att kroppen förbereder sig i veckor innan förlossningen (vilket jag veet men jag förtränger det just nu och tänker att det är tecken på att fl är nära) ;-D

Fast imorse när jag vaknade så fick jag lite panik över att inte få sova på nätterna, sitta fast med amningen och ha en ömt underliv så man knappt kan kissa så då kom jag på att han gärna kan få stanna där inne några veckor till ;) Haha

Annars är jag ganska förberedd. Måste packa väskorna, skriva förlossningsbrev och köpa bindor, blöjor, tvättlappar och amningsinlägg. Sen så! Måste nog köpa några fler amningsBH:ar också.
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-07-01 10:22:07 följande:

Men va?! Jag fick också den paniken i morse! Jag insåg att det är en förlossning som ska ske, inte nåt slags karnevalståg. Jag insåg att det innebär extrem smärta och vidriga eftervärkar och en kropp som vill ge upp i veckor efteråt.

Jag sover knappt som det är nu, så där är jag väl rätt förberedd. I natt sov jag i sex timmar. Knappt. Fötterna kliade, magen ömmade, sambon snarkade och halsbrännan från helvetet gjorde sig påmind. Jag hade sett fram emot en sovmorgon nu när vi har barnfritt, men ikke. Klockan 05:58 tyckte min kropp att det fick vara nog.

Men vad lustigt! Men skönt att höra att det är fler än jag som får panik emellanåt. Jag har ju legat på soffan i typ 9 månader så jag har ju inte direkt kondition för att föda egentligen. Är ju ingen elitidrottare direkt :-0 Och smärtan har jag förträngt i den grad jag kan. Men paniken gör sig påmind ibland.

Ja sömnen är ju inte den bästa just nu här heller. Men jag lyckas sova relativt bra för att vara i det skicket jag är nu. Blev så irriterad imorse bara när sambon gick upp och råkade stänga in en fluga i sovrummet som surrade runt mig hela tiden! Det var bara att stiga upp!
  • jennie08
    Kellie13 skrev 2018-07-01 13:19:30 följande:

Men gud, varför har du sovit på soffan under hela graviditeten? Det skulle min kropp aldrig klara av! Har en jätteskön säng men sover dåligt som fan endå! Asså min höft håller på o ta livet av mig om nätterna när jag ska vända mig om!

Haha va? Jag har inte sovit på soffan en enda gång sen jag blev gravid :) Eller jag har nog aldrig sovit på soffan. Hihi
  • jennie08

Jag är lika risig i magen idag och haft ganska kraftig molvärk/mensvärk. Men känner inte av att magen blir hård direkt.

Vill dock inte föda innan jag vet att han ligger rätt. Så han får gärna stanna inne några dagar till ;)

• jennie08

Jag har fått ökade flytningar också. Är det vanligt eller borde man kolla upp det? Det kliar inte eller så men jag klarar mig inte utan trosskydd (och jag måste byta ofta).

• jennie08
    Kellie13 skrev 2018-07-01 17:00:59 följande:

Lustigt, det stod att du hade skrivit detta:" Men vad lustigt! Men skönt att höra att det är fler än jag som får panik emellanåt. Jag har ju legat på soffan i typ 9 månader så jag har ju inte direkt kondition för att föda egentligen. Är ju ingen elitidrottare direkt :-0 Och smärtan har jag förträngt i den grad jag kan. Men paniken gör sig påmind ibland. Ja sömnen är ju inte den bästa just nu här heller. Men jag lyckas sova relativt bra för att vara i det skicket jag är nu. Blev så irriterad imorse bara när sambon gick upp och råkade stänga in en fluga i sovrummet som surrade runt mig hela tiden! Det var bara att stiga upp!"

Jahaaa. Haha ja precis som lowhanna skriver så menar jag att jag varit inaktiv och inte orkat röra på mig på 9 månader. Sorry vi missförstod varandra.
  • jennie08

Ok men skönt att höra att det är fler med rikliga flytningar. Ibland känns det som att det rinner till nästan. Men då ska jag inte oroa mig för det. Tänkte om det var svamp på gång. Men eftersom det inte kliar så avvaktar jag

Varje gång jag äter så måsta jag gå på toa efteråt (lös mage). Minns att jag var lös i magen innan de första barnen också. Men då var det typ samma dag som de föddes så det kanske beror på något annat.

Såg på vädret att ska bli så väldigt varmt igen - puh säger jag bara...

Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?