• HH2016

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Hej,

Jag är nygammal här på FL. Var medlem för många år sen, men på grund av en oerhört hätsk och ofta raljant och bitsk stämning gick jag ur. Men, det finns också mycket som är värdefullt- som att dela erfarenheter. 

Jag hoppas detta blir en tråd där vi kan hålla oss till ämnet, inte hoppa på varandra eller skriva dömande kommentarer  

Såsom rubriken lyder hoppas jag tråden kan samla oss som genomgår vårt livs första IVF. Oavsett om en gjort äggplock, nyss börjat med hormoner, fått missfall etc så är en varmt välkommen! Att vara anonym är verkligen helt okej!

Jag skulle vilja "träffa" fler som liksom jag gör detta för första gången. Ni får gärna berätta lite om er själva (ålder och sexualitet är givetvis valfritt);
    - Ålder 
    - Civilstatus och gärna om ni lever samkönat/ensamstående/hetero/annat
    - Vart i processen ni befinner er
    - Vad ni vill ha ut av tråden 

Jag kan börja!
    - 34,
    - Gift med min fru
    - Dag 7 med Synarel, första UL nästa vecka
    - Erfarenhetsutbyte, pepp, tankar, oro och liknande

Hoppas på givande och kloka samtal {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018
  • HH2016

Nehe... Inga embryon till frysen. Hoppas ju innerligt på det som ligger i min mage..

Mår illa men det kan väl knappast ha med det att göra när jag bara är på ruvardag två. 

• Långväntanefterdig
    HH2016 skrev 2018-06-21 16:08:28 följande:

Nehe... Inga embryon till frysen. Hoppas ju innerligt på det som ligger i min mage..

Mår illa men det kan väl knappast ha med det att göra när jag bara är på ruvardag två. 

Va tråkigt att det inte blev nått till frysen! Håller tummarna för den i magen! Msn får alla möjliga symtom när man ruvar... tagit på mig extrajobb för att få dagarna att gå fram till TD.
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 16:23:49 följande:
    Va tråkigt att det inte blev nått till frysen! Håller tummarna för den i magen! Msn får alla möjliga symtom när man ruvar... tagit på mig extrajobb för att få dagarna att gå fram till TD.
    Ja. Här hemma är det fullt ös. Renovering och midsommarfirande hoppas jag får tiden att gå snabbare. 

När har du testdag?
  • Långväntanefterdig
    HH2016 skrev 2018-06-21 16:29:45 följande:

Ja. Här hemma är det fullt ös. Renovering och midsommarfirande hoppas jag får tiden att gå snabbare. 

När har du testdag?

Det är ju skönt ändå, då har du massor å göra :) testdag 3 juli, känns som en evigheeeet....
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 16:34:53 följande:
    Det är ju skönt ändå, då har du massor å göra :) testdag 3 juli, känns som en evigheeeet....
    Några dagar senare för oss. 

Tycker bara det är svårt när man dessutom måste hantera alla biverkningar... Ont i äggstockar, uppsvälld mage, större och ömmande bröst... 
  • Långväntanefterdig
    HH2016 skrev 2018-06-21 16:38:55 följande:

Några dagar senare för oss. 

Tycker bara det är svårt när man dessutom måste hantera alla biverkningar... Ont i äggstockar, uppsvälld mage, större och ömmande bröst... 

Ah jag har som tur va inga biverkningar förutom svullen mage... vågar inte träna just nu men skulle verkligen behöva haha!
  • HH2016

Ruvardag fyra, embryo fyller 5 dagar idag. Hoppas INNERLIGT att den lilla pluppen trivs bra där inne!

• Långväntanefterdig
    HH2016 skrev 2018-06-23 15:15:41 följande:

Ruvardag fyra, embryo fyller 5 dagar idag. Hoppas INNERLIGT att den lilla pluppen trivs bra där inne!

Min lillplutt är 8 dagar idag.. ruvardag 3.. hoppas den lever å mår väl här också.
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-23 19:06:43 följande:
    Min lillplutt är 8 dagar idag.. ruvardag 3.. hoppas den lever å mår väl här också.
    Det känns så konstigt Man skall leva som om man vore gravid, men vet inte om den ens är kvar där inne och det finns inget sätt att ta reda på det. Hatar väntan. 
  • Marcellan
    HH2016 skrev 2018-06-23 15:15:41 följande:

Vet inte hur man räknar men mitt lilla knyttet är ca 10 dagar ? tror inte jag kommer kunna hålla mig mer än en vecka till innan jag börjar tjuvtesta :)
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018