• Lillputte88

Gravidillamående- kan vi peppa varandra?

Jag mår så illa ännu i vecka 11 och har gjort ert mer eller mindre sen jag plussade. Vågar knappt hoppas att det ska gå om runt de magiska 12 veckorna. Trodde redan jag började må lite bättre men så slog det till med ny kraft. :( Mitt humör är uruselt. Känns så svårt att vara glad när man konstant mår illa. Kräks inte men vissa dagar är illamåendet konstant 24/7.

Finns ni andra där ute som har det som jag? Jag vill inte klaga heeeela tiden till familj och vänner men kanske någon annan i samma situation orkar tycka synd om oss tillsammans? :) Vill ju få en chans att njuta av graviditeten!!

• Svar på tråden Gravidillamående- kan vi peppa varandra?
  • Lillputte88
    Sisterofthesun skrev 2018-07-08 13:21:08 följande:

Hur går det för dig ts? Jag är bara i vecka 7(6+0) och mår pyton :(

Jaa, varierande kan man väl säga. Nu just är jag på Mallorca och har genomlevt resan hit idag med nöd och näppe. Jag har nog blivit mycket bättre (är i vecka 20 nu) men vissa dagar mår jag ännu fruktansvärt. Kan du äta överhuvudtaget? Usch, blir så ledsen när jag läser om alla andra som mår dåligt. Det tar bort så mycket av allt det härliga med att vara gravid, tycker att man får vara ärlig med det! Stor kram!
  • Sisterofthesun
    Lillputte88 skrev 2018-07-08 14:09:41 följande:

Jaa, varierande kan man väl säga. Nu just är jag på Mallorca och har genomlevt resan hit idag med nöd och näppe. Jag har nog blivit mycket bättre (är i vecka 20 nu) men vissa dagar mår jag ännu fruktansvärt. Kan du äta överhuvudtaget? Usch, blir så ledsen när jag läser om alla andra som mår dåligt. Det tar bort så mycket av allt det härliga med att vara gravid, tycker att man får vara ärlig med det! Stor kram!

Mallorca låter underbart! Men med illamående kanske inte lika kul :/ skönt att det är bättre i alla fall och du har kommit halvvägs till att få träffa din bebis :)

Jag kan äta vissa saker om jag är sugen men har avsmak för det mesta.

Känns hopplöst när man känner såhär, kan liksom inte riktigt glädjas åt något, inte ens bebisen. Mitt illamående försvann i vecka 13-14 förra graviditeten. Först då blev allt roligt (fram till foglossning och svullna fötter) haha!

Ha en fin semester :) kram!
  • Kaffe81

Jag måste bara tipsa! Har mått så sjukt illa och senaste veckan har det bara blivit värre. Köpte till slut Postafen, ingen skillnad. Köpte även sånt där Sea band armband, tänkte att det kommer ju aldrig att funka när inte Postafen funkade. Döm om min förvåning när illamåendet avtog när jag satte på dem! Sov med dem och idag mår jag nästan helt bra, bättre än jag någonsin mått under graviditeten (är i 12+3) och sugen på frukost! Så sjukt bra! Helt klart värt att prova, var som sagt väldigt skeptisk innan.

• Sisterofthesun
    Kaffe81 skrev 2018-07-10 06:35:48 följande:

Jag måste bara tipsa! Har mått så sjukt illa och senaste veckan har det bara blivit värre. Köpte till slut Postafen, ingen skillnad. Köpte även sånt där Sea band armband, tänkte att det kommer ju aldrig att funka när inte Postafen funkade. Döm om min förvåning när illamåendet avtog när jag satte på dem! Sov med dem och idag mår jag nästan helt bra, bättre än jag någonsin mått under graviditeten (är i 12+3) och sugen på frukost! Så sjukt bra! Helt klart värt att prova, var som sagt väldigt skeptisk innan.

Jag har testat bandet i ett par dagar och för mig hjälper det nog inte, möjligtvis marginellt bara.
  • Lilly2015
    Kaffe81 skrev 2018-07-10 06:35:48 följande:

Jag ska testa! Så desperat och det här är bara min andra det med illamående. Fy vad vidrigt det är. Hur har ni gjort med jobbet? Jag har varit hemma två dagar nu då jag får mer panik av att tänka på att kräkas på jobbet. Men det funkar ju inte i flera veckor...
  • Lilly2015
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 08:47:33 följande:

Jag ska testa! Så desperat och det här är bara min andra det med illamående. Fy vad vidrigt det är. Hur har ni gjort med jobbet? Jag har varit hemma två dagar nu då jag får mer panik av att tänka på att kräkas på jobbet. Men det funkar ju inte i flera veckor...

Min andra dag med illamående ska det stå :)
  • Kaffe81
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 08:47:33 följande:

Jag hade semester förra veckan när det var som värst, igår var det också väldigt illa så då jobbade jag hemifrån på eftermiddagen. Idag helt klart bättre så inga problem att vara på jobbet. Semester igen från nästa vecka så väldigt bra tajming så kan jag berätta för alla när jag kommer tillbaka.
  • Lilly2015
    Kaffe81 skrev 2018-07-10 20:09:47 följande:

Jag hade semester förra veckan när det var som värst, igår var det också väldigt illa så då jobbade jag hemifrån på eftermiddagen. Idag helt klart bättre så inga problem att vara på jobbet. Semester igen från nästa vecka så väldigt bra tajming så kan jag berätta för alla när jag kommer tillbaka.

Ja det blir typ samma för mig. Känns otroligt trist att spendera semestern hemma i soffan kräkandes, men hellre det än stressen i och med att jobba :)
  • Lilly2015

Om man inte blivit inskriven hos barnmorskan och vill ha lite råd om illamåendet, ska jag ringa barnmorskemottagningen eller 1177? Någon som vet? :)

• Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-07-11 07:56:41 följande:

Om man inte blivit inskriven hos barnmorskan och vill ha lite råd om illamåendet, ska jag ringa barnmorskemottagningen eller 1177? Någon som vet? :)

Ring barnmorska :)
  • Lillputte88

Ts här igen brudar! Vecka 22 nu och har haft grymma illamåendeanfall igår och idag. Har helt tappat hoppet om att det ska försvinna. Illamåendet kommer mera plötsligt nu och känns som en hormonattack. Blir kallsvettig och måste få luft. Är det någon av er andra som har det likadant? Värmen hjälper väl knappast oss gravida nu heller... Självömkan här hej!

• Kaffe81
    Lillputte88 skrev 2018-07-22 21:10:11 följande:

Ts här igen brudar! Vecka 22 nu och har haft grymma illamåendeanfall igår och idag. Har helt tappat hoppet om att det ska försvinna. Illamåendet kommer mera plötsligt nu och känns som en hormonattack. Blir kallsvettig och måste få luft. Är det någon av er andra som har det likadant? Värmen hjälper väl knappast oss gravida nu heller... Självömkan här hej!

Fy sjutton! Jag är i vecka 15 och fortfarande lika illamående, 2 månader nu, hoppas det ska ge sig snart så lider med dig!!
  • Lillputte88
    Kaffe81 skrev 2018-07-23 17:24:17 följande:

Fy sjutton! Jag är i vecka 15 och fortfarande lika illamående, 2 månader nu, hoppas det ska ge sig snart så lider med dig!!

Åh blä, sänder dig styrka och en stor kram!
  • anynom

Vill bara ge lite stöd och pepp till de som lider av illamåendet ännu <3 för mig har det blivit mycket bättre, är nu i vecka 12 (11+5) och behöver inte ta Lergigan dagligen längre. Det kan skölja över mig ibland ändå, men den här ?konstanta magsjukan? verkar äntligen ha börjat ge med sig! Styrka och pepp till er andra!! Det är verkligen helvetiskt väder också att må illa i! Vilka kämpar vi är allihop!

• Lillputte88
    anynom skrev 2018-07-24 21:01:53 följande:

Vill bara ge lite stöd och pepp till de som lider av illamåendet ännu <3 för mig har det blivit mycket bättre, är nu i vecka 12 (11+5) och behöver inte ta Lergigan dagligen längre. Det kan skölja över mig ibland ändå, men den här ?konstanta magsjukan? verkar äntligen ha börjat ge med sig! Styrka och pepp till er andra!! Det är verkligen helvetiskt väder också att må illa i! Vilka kämpar vi är allihop!

Härligt att höra att du mår bättre! Hoppas att det fortsätter så. Jaaa, tycker också att vi alla är riktiga kämpar! :)
Svar på tråden Gravidillamående- kan vi peppa varandra?