Gravidillamående- kan vi peppa varandra?
Hur går det för dig ts? Jag är bara i vecka 7(6+0) och mår pyton :(
Hur går det för dig ts? Jag är bara i vecka 7(6+0) och mår pyton :(
Jaa, varierande kan man väl säga. Nu just är jag på Mallorca och har genomlevt resan hit idag med nöd och näppe. Jag har nog blivit mycket bättre (är i vecka 20 nu) men vissa dagar mår jag ännu fruktansvärt. Kan du äta överhuvudtaget? Usch, blir så ledsen när jag läser om alla andra som mår dåligt. Det tar bort så mycket av allt det härliga med att vara gravid, tycker att man får vara ärlig med det! Stor kram!
Jag måste bara tipsa! Har mått så sjukt illa och senaste veckan har det bara blivit värre. Köpte till slut Postafen, ingen skillnad. Köpte även sånt där Sea band armband, tänkte att det kommer ju aldrig att funka när inte Postafen funkade. Döm om min förvåning när illamåendet avtog när jag satte på dem! Sov med dem och idag mår jag nästan helt bra, bättre än jag någonsin mått under graviditeten (är i 12+3) och sugen på frukost! Så sjukt bra! Helt klart värt att prova, var som sagt väldigt skeptisk innan.
Om man inte blivit inskriven hos barnmorskan och vill ha lite råd om illamåendet, ska jag ringa barnmorskemottagningen eller 1177? Någon som vet? :)