• Kaffe81

Gravidillamående- kan vi peppa varandra?

Jag är i 9+5 och mår illa i princip hela tiden, lite underliggande sådär som finns med hela tiden och blir värre på kvällar. Inte kräkts något men lite osugen på viss mat, äter en massa hårdbrödmackor med räkost och apelsinjuice.

• Kaffe81

Jag måste bara tipsa! Har mått så sjukt illa och senaste veckan har det bara blivit värre. Köpte till slut Postafen, ingen skillnad. Köpte även sånt där Sea band armband, tänkte att det kommer ju aldrig att funka när inte Postafen funkade. Döm om min förvåning när illamåendet avtog när jag satte på dem! Sov med dem och idag mår jag nästan helt bra, bättre än jag någonsin mått under graviditeten (är i 12+3) och sugen på frukost! Så sjukt bra! Helt klart värt att prova, var som sagt väldigt skeptisk innan.

• Kaffe81
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 08:47:33 följande:

Jag ska testa! Så desperat och det här är bara min andra det med illamående. Fy vad vidrigt det är. Hur har ni gjort med jobbet? Jag har varit hemma två dagar nu då jag får mer panik av att tänka på att kräkas på jobbet. Men det funkar ju inte i flera veckor...

Jag hade semester förra veckan när det var som värst, igår var det också väldigt illa så då jobbade jag hemifrån på eftermiddagen. Idag helt klart bättre så inga problem att vara på jobbet. Semester igen från nästa vecka så väldigt bra tajming så kan jag berätta för alla när jag kommer tillbaka.
  • Kaffe81
    Lillputte88 skrev 2018-07-22 21:10:11 följande:

Ts här igen brudar! Vecka 22 nu och har haft grymma illamåendeanfall igår och idag. Har helt tappat hoppet om att det ska försvinna. Illamåendet kommer mera plötsligt nu och känns som en hormonattack. Blir kallsvettig och måste få luft. Är det någon av er andra som har det likadant? Värmen hjälper väl knappast oss gravida nu heller... Självömkan här hej!

Fy sjutton! Jag är i vecka 15 och fortfarande lika illamående, 2 månader nu, hoppas det ska ge sig snart så lider med dig!!
Svar på tråden Gravidillamående- kan vi peppa varandra?