Inga bekymmer skrev 2018-05-13 10:35:23 följande:
Känner du tappen själv alltså? Jag har når inte min ens. Enligt läkare på förlossningen som jag träffade för tre dagar sen så är tappen typ halvt utplånad och man är öppen 1cm om man är omföderska, han menade att det kan se ut så flera veckor innan förlossningen startar. När det gäller fixeringen av bebisen så har jag förstått det som att en del bebisar inte fixerar sig alls förrän det verkligen är dags. Dvs de fixerar sig inte innan. Om jag minns detcrätt så var det vanligare att bebisar hos omföderskor inte fixerar sig i förväg jämfört med förstföderskor. Min har varit fixerad sen v 35 så jag tycker han borde vilja komma nu!!
Nä, sambon följer utvecklingen av tappen med jämna mellanrum med start i typ vecka 36. Så massor har hänt med den sen dess.
Näe, precis. Men tappen är väll inte helt utplånad förrän bebis är "där nere" va? Den blir väll inte utplånad om bebis huvud ligger rörligt? Det jag menar är att jag kanske inte kommer att ha en helt utplånad tapp förrän jag är på förlossningen om inte bebis fixerar sig innan?
Min andra fixerade sig inte förrän i utdrivningsskede.