• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Men ni har ju bra tecken ändå! Tääänk om man kunde få känna på en förvärk åtminstone, eller att en större del av slemproppen skulle gå.. Tror jag får vänta tills tiden går ut, sämsta möjliga tiden för mig att föda på ????

Har helt glömt bort hallonbladsteet den här gången. Drack det två gånger om dagen från v38 förra graviditeten. Inte för att få igång något utan mer för läkningsprocessen och att jag läst att det skulle mildra förlossningen lite. Och jag vet inte om det hade med det att göra, men min förlossning var himmelsk och avslaget var borta inom någon vecka.

Tycker att bebis är mindre aktiv nu. Och det kan ju också vara ett tecken säger dom :D

• marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-06 20:11:28 följande:

Det är ju just det, en massa tecken men ingen framgång mot förlossningen :p

Har känt av en hel del sammandragningar under dagen idag både när jag varit I rörelse och i vila, framförallt när jag ligger på sidan. Men de gör inte speciellt ont alltså. Hög smärttröskel eller bara ?träning??

Men hoppet hålls ju uppe iaf om man känner några tecken :D

Idag har jag varit trött och kännt mig nere. Suttit i soffan, legat i sängen, inte kännt mig manad till nått.

Men nu innan sambon åkte på jobbet fick han massera tappen, vilken är jättemjuk, förkortad och lite öppen. Sen körde vi färdknäppen deluxe då jag läst att man ska hålla sperman inne en stund efteråt. Så där låg jag sen med benen rakt upp i luften ????

Hoppas jag åtminstone får känna några förvärkar under kvällen.
  • marsen
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-06 20:48:59 följande:

Skönt med en grupp att bolla sina tankar i!

BF 17 maj (38+2) med första. Hemska förvärkar sedan några veckor tillbaka och för ca 5 dagar sedan så fick jag som en tjock snorig flytning som va gul/grön.. ca 4 cm lång och kompakt ( ursäkta detaljerna ).

Sedan dess har de kommit lite varje dag.. vad tror ni? Slemproppen eller något som inte står rätt till?

Garanterat slemproppen! Tecken på att du börjat öppna dig! :D
  • marsen
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-06 21:21:06 följande:

Är så redo för förlossningen nu! Så vi får hålla tummarna! ????

Slemproppen är ju ett riktigt bra tecken :D Och även förvärkar. Hur ont gör värkarna?
  • marsen
    RJEL skrev 2018-05-07 11:25:55 följande:

Försöker tänka så men innan förlossningen äns startat så är det jätte svårt att tänka att efter all smärta så får jag träffa min son. De enda som går i huvet är att jag inte vill ha så ont som folk beskriver.

Vissa gånger så får jag panik och tänker jag ångrar mig! Vill inte!

För att några timmar senare tänka att detta klarar jag lätt! Kommer lyssna på barnmorskorna och de kommer endast va ett fåtal timmar av mitt liv.

Som Linnet1976 säger så vet man ju vad denna smärta beror på och man vet att den inte kommer att pågå föralltid. Det finns ett slut med en riktigt fin belöning och det är den man får fokusera på. Tänk på att andas igenom värkarna riktigt. Gå in i dig själv och försök räkna ner till peaken, när du nått peaken på värken kan du börka slappna av och tänka "jag klarade denna värken också!"

Under min andra förlossning hjälpte det mig att tänka att det är detta kvinnor är skapta för och miljarders, miljaders kvinnor har genomgått det här och klarat av det. Och som sagt, när bebisen är ute och allt glömt :D
  • marsen

YEEEY!! En del av min slempropp släppte nyss!! Untz untz untz!

• marsen
    dec06 skrev 2018-05-07 14:41:57 följande:

Hihi, men va lusigt samma lika på mycket då!

Hur gick det med de tidigare två, kom de i  tid eller? Mina två tidigare som sagt 42+0 båda! Men med ny pappa nu vet man ju aldrig. Spännande att se! Hur gamla är dina första? Är de glada? Jag har en som är lycklig till tusen och en som är i förtvivlans djup typ över denna lilla bebis....hahah! Hej å hå, spännande att se hur det ska gå

Min två har kommit 39+2 och 39+5. Dottern blir 6 i juli och sonen 5 i september :) Dottern är väldigt förväntansfull och har lovat att ta alla blöjor och matningar på nätterna, haha! Sonen säger inte så mycket. Han har frågat om bebisen kommer skrika mycket och det vill han inte :D

Nää, det är de här nya generna som man inte vet hur dom artar sig :D Har frågat svärmor om hon gick över med sambon, men hon kommer inte ihåg riktigt.
  • marsen
    Neysie skrev 2018-05-07 14:33:58 följande:

Ser ut som det! Ett steg till på vägen!! Min släppte i tisdags. Börjar få molvärk i magen nu. Hoppas hoppas det är på gång!!!!

Jaa, äntligen! Första riktiga tecknet! Har varit skittrött de senaste dagarna och inatt har jag sovit riktigt kasst. Har uppfattat bebis som mindre aktiv och är lite orolig över detta. Inatt har jag legat och tänkt på hjärnskador och diverse hemska utgångar. Men idag har jag kännt henne bra och försöker trycka bort andra tankar.

Ååh, längtar tills jag också får känna lite molvärk! :D Tänk att man längtar efter att få känna smärta :D :D
  • marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-07 15:25:00 följande:

Vaknade med magont i den vanliga magen idag och har haft diarré 3 gånger ( sorry för äckelinfot men antar att vi alla är där...)

Sen har jag fåt en hel del sammandragningar så fort jag rört på mig och som känns mer än de andra sammandragningarna jag ofta får när jag vilar.

Men lite bekymrad att jag är så öm i vanliga magen, någon som känner igen sig?

Man kanske blir lite öm i vanliga magen vid den omtalade tarmtömningen? :D
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?