Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
Blir spännande att se.. En dag återstår ju, du kanske prickar in Bf..:)
Blir spännande att se.. En dag återstår ju, du kanske prickar in Bf..:)
Min bebis stannar nog till juni den. Var hos bm idag och inget har hänt med tappen sen sist för en vecka sen. Fortfarande 2cm och hon får in ett finger. sen har bebis huvud åkt ner och typ flyttat bak livmodertappen så trycket från huvudet blir inte rakt på öppningen i tappen. Därför öppnar jag mig ju inte mer. Hon sa inte så mycket om det, men nu när jag kom hem så kommer jag ju på en massa frågor jag ville ställa om det.
Någon som varit med om samma?
Åh nej.. Förstår att det känns jobbigt :( Men jag har läst om många då tappen varit typ helt opåverkad ena dagen och bebis kommit nästa, så det behöver inte betyda att det är långt borta :) Men man får ju upp hoppet lite om det hänt något såklart.
Ja, jättekonstigt. Hon fick gå jättelångt bak för att känna vart den var. Och hon sa själv typ " och då blir ju trycket inte rakt på så det kan öppnas" Vet inte om hon sa så för att typ mena "så det är inte konstigt att det inte hänt något sen förra gången, men det betyder ingenting" eller "så du kan nog räkna med att gå över ett bra tag". Typiskt att jag inte ställde mer frågor när jag var där!
Jahapp. BF +1
Då får vi känna på hur det känns att gå över också. Även fast man vet att den ena graviditeten inte är den andra lik så hade man ju ställt in sig på innan BF som med de andra. Och nu har känslan infunnit sig att hon aldrig kommer komma. Jag känner ingenting!
Men rosa, slemmiga flytningar är väll ett väldigt gott tecken??
Jaha så ringde MVC och bokade av min läkartid för tydligen hade dom råkat dubbelboka... och det var ju inte ?brådskande? för min del... dom har inte ens kollat med MIN BM om varför jag fick tiden, bara att jag blivit nekad igångsättning av dagens jour... så händer det inget spontant får jag gå till 11/6...
Har iallafall haft MYCKET sammandragningar och förvärkar sen hinnsvepningen i förmiddags, men inget regelbundet. Så jag har typ gett upp nu...
Jag ska inte säga att något är på gång, för sån tur har jag ju inte. Men kan ni tänka er, att sedan hinnsvepningen igår förmiddag har jag haft hyfsat regelbundna förvärkar som INTE gått över än! Jag har kunnat sova mig igenom dom så såå ont gör de inte, men de kommer med 5-10 minuters mellanrum och känns som riktigt jobbig mensvärk typ. Sen har jag ju tagit citodon igår kväll. Jag har känt av dom varje gång jag vaknat till inatt. Och har hållit i nu alltså utan uppehåll i 20 timmar...
Wihooo!!!
Jag kan säga att jag också vaknat flera gånger av onda förvärkar inatt. Har klockat dem sen 05. Kommer med 3 minuter emellan men är typ bara 40-50 sek. Sen gör de inte förlossningsont än. Måste böja mig över något och andas igenom, men vi är inte där riiiktigt än :p
Nu har värkarna kommit med 3 min mellan sen 9.30 och gör ont som f*n. Så nu är vi på väg in!
Åh! Vi får nog samma födelsedag då marsen, för mina värkar drog igång bara några minuter efter mitt förra inlägg! Vi är också på förlossningen nu, vid sista kollen för en timme sen var tappen utplånad och jag var öppen 3 cm, nu har jag fått epiduralen och det är såå skönt... så det blir bebis idag!!
Hej tjejer!
Inne på förlossningen 11.40. Värkarna hade då glesnat till ca 6min emellan. Bm gjorde en undersökning vid 12.10 där jag blev sjukt besviken: 2 max 3 cm öppen. Tänkte att det här skulle nog ta hela dagen och natten om jag öppnat mig typ 1 cm på 7 timmars värkar.
13.15 är jag öppen 4 cm men värkarna har tagit rejäl fart och jag känner att det händer saker "där nere" vid varje värk. Byter till förlossningsrum då jag ber om att få lite lustgas.
13.35 ska de sätta elektrod på huvudet och då är jag öppen 8cm!!!! Så från 4-8cm på 20 min! Det berömda trycket börjar kännas på.
13.53 är hon ute efter 3 krystvärkar. När jag känner hur hon slinker ut häver jag mig upp och skriker "MEN FY FAAN VAD BRA DET GICK!!!" Alltså, sjuuuukt bra förlossning! Tyckte min förra förlossning var en dröm, men den här var ännu bättre! Inga stygn heller och inga andra komplikationer.
Nu väntar vi bara på att barnläkaren ska göra en bedömning som skulle ske vid 21.45, sen åker vi hem med det här vackra lilla knytet <3 <3