Inlägg från: Copycatkid |Visa alla inlägg
  • Copycatkid

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Inga bekymmer skrev 2018-05-17 08:25:58 följande:

00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)

Åh grattis! Vad strongt att du var hemma så länge, grymt jobbat :D
  • Copycatkid

Nu är det säkert falsklarm som vanligt men man kan ju hålla tummarna, det började för några timmar sedan (på BF) med att jag låg i soffan och fick magknip. Tänkte att jag kanske behövde gå på toa men icke, och nu har det bara blivit starkare och gått över till sammandragningar med tydlig mensvärk.. tog en alvedon för ca 30min sen, får se om den gör någon nytta eller inte :) bebisen är dock riktigt livlig och sparkar och borrar med huvudet långt ner och det sägs ju att bebisen brukar lugna sig innan förlossning så är säkert falskt denna gången med-_-?

• Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-19 07:01:03 följande:

Hur artade det sig under natten? Är du hemma eller på förlossningen? :D

12345hopp skrev 2018-05-19 07:34:55 följande:

Låter som en början ändå! Hur har det gått? Fick du sova? :)

Hade regelbundna värkar som jag fick andas mig igenom fram tills klockan 3 där inte två alvedon hjälpte men sen helt plötsligt blev dom svagare och jag kunde somna, vakade sen igen vid 04.30 av att dom var starka igen i ungefär 40min sen somnade jag om och nu är dom som bortblåsta! Så typiskt haha, fick ju upp hoppet när alvedonen inte hjälpte :( Så som jag misstänkte ändå, falsklarm ännu en gång! Vill ju bara att det drar igång ordentligt nu ju.. suck..
  • Copycatkid
    pandoraDiem skrev 2018-05-19 10:30:26 följande:

Låter ändå lovande. Snart sätter det nog igång på riktigt. Och värkarna inatt gjorde säkert någon nytta.

Ja jag hoppas verkligen dom gör nytta för annars känns det värdelöst att ha så ont och vara sömnlös :D håller tummarna för att jag inte går över allt för länge iallafall!
  • Copycatkid
    lillainna skrev 2018-05-19 12:49:07 följande:

Igår kl 17:27 föddes min guldklimp, 3665kg perfektet.

Efter en väldigt långdragen förlossning men det är han mer än värd! <3

Åh jätte stort grattis till din bebis! :D måste bara fråga hur det gick med foglossningen under förlossningen? (Förstod att du hade svår foglossning under graviditeten)
  • Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-19 23:06:05 följande:

Ååh vad det är seeegt med denna väntan! Igår kväll fick jag en känsla av att "inatt kan det vara dags". Började fråga sambon vilka kläder han packat ner i bb-väskan och om mössa och strumpor var med. Han har fått hela ansvaret för det där då det är hans första barn och han vill verkligen göra alla förberedelser och "lära sig" allt.

Så somnade jag och vaknade inte förrän kl 08! Jag har alltså sovit en hel natt för första gången på jag vet inte huur länge. Så inga som helst förkänningar nu heller. Vill vakna av förvärkar igen så att hoppet åtminstone tänds. Jag vill veta vem som bosatt sig där inne! JAG VILL FÖDA BARN NUUU!!!

Annars har dagen varit hormonell. Kännt mig deppig och gråtit massor. Över ingenting. Sambon har jobbat och barnen är hos sin pappa. Det är cruising i stan så alla andra är där. Jag har kännt mig ensam och övergiven. Åkte till en kompis framåt kvällen för att bryta känslorna lite och det funkade :) Pussade på barnen när jag åkte förbi där också. Mina fina barn, de kommer bli världens bästa storasyskon till bebis <3

Åh vad tråkigt när man har en sån känsla för besvikelsen känns som det dubbla när inget startar :( känner igen det där när det känns hopplöst och alla andra är ute och roar sig och själv sitter man som en potatis och bara väntar! Håller tummarna att det är vår tur nuuu!
  • Copycatkid
    lillainna skrev 2018-05-20 10:18:17 följande:

Tack!

Hade lite svårt att hitta en bra ställning att ligga eller sitta på, jag hade hoppats att gåstolen skulle funka bra att hänga på men det var för smärtsamt.. och eftersom att det tog sån tid att bara nå 5cm öppen, så var mina höfter och fogar väldigt onda vid slutskedet.

( vattnet gick på onsdag morgon och då hade han bajsat i vattnet och han är ju född på fredag eftermiddag.)

Men i slutändan var den vanliga gynställningen som funkade bäst när han skulle ut.

Tack för svar! Har en förhoppning om pilatesboll men får se vad som funkar för mig :) är ju lite nojig med foglossningen men får ta det som det kommer bara!
  • Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-20 13:43:49 följande:

PANIK!!

Kom precis på att jag glömt teckna gravidförsäkring!! Kan man teckna den nu även fast det är så nära BF? Annars är väll bebis oförsäkrad upp till 6 månader och jag är väll inte försäkrad för eventuella förlossningsskador och sjukhusvistelse i samband med födelse?

Tror också du kan teckna närsomhelst. Hade de däremot upptäckt något på ul hade ju inte försäkringen täckt det men tecknar du innan förlossning nu så borde det inte vara några problem :)
  • Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-21 12:48:55 följande:

Alltså jag vette tusan vad som kom ut från "där nere" just. Känner inte igen det från mina tidigare graviditeter. Alldeles genomskinligt, och väldigt slemmigt! Inte rinnande. Som när du är förkyld och snyter ut massor med genomskinligt snor, fast detta var lite fastare i konsistensen, men inte som en propp.

När slemproppen gick förra graviditeten så var den lite gulaktig och kompakt. Och även denna gång har ju små delar av slemmisen lossnat och de har också varit gulaktiga.

Vad tusan var detta?!

Vet flera som beskrivit sin slempropp just så! Som slem bara, en tjej skrev att för henne kom det flera dl löst slem bara, och absolut ingen propp så det närmar sig nog för dig nu :D
  • Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-22 12:41:38 följande:

Hur många är vi nu som fortfarande väntar på våra små?

BF imorgon och idag vaknade jag med en känsla att kaaaanske är det dags idag/inatt? Somnade till lite onda sammandragningar igår, vaknade med molvärk i mage och rygg idag. Känner faktiskt "boningskänslan" i kroppen så idag ska jag dammsuga och skura golven. Sambon ska tvätta fönstren och jag ska vädra sängkläderna till spjälsängen (som har varit bäddad i X antal veckor).

Vi har årsdag idag så en godare middag väntar ikväll. Barnen är här och vädret visar sig från sin bästa sida! En perfekt dag att föda barn på helt enkelt! :D

Jag är fortfarande här och väntar, bf+4 idag och inga som helst tecken på att det ska starta. Bebisen ligger långt ner med huvudet så hon kommer emot nerver som gör ont och som även ?förlamar? benen ibland så det är riktigt läskigt när jag går och benen plötsligt ger vika. Nej håller med dig marsen, idag är det en fiiiin dag för förlossning :D
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?