Inlägg från: Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

molly50 skrev 2018-05-23 20:09:55 följande:
    Jag tycker snarare att det verkar som att du är naiv än att det är vi andras som har problem med tilliten eller har labila förhållanden.
    Om du tror att din fru kommer att förlåta dig,varför berättar du då inte sanningen?
    Då borde det ju inte vara några problem.
    Varför fortsätter du ljuga?

Jag har ett stabilt förhållande,men skulle jag få reda på att min man hade barn sedan tidigare som han ljugit om så skulle jag fundera på vad han kan ljuga om mer.
    Min tillit skulle vara förstörd.
    Jag skulle också ställa krav på honom att vara man nog att ta ansvar för sina barn. Istället för att bara ge upp och förneka dem.
    Det du frågar om är, har jag rätt till ett lyckligt liv?

Har man blivit utsatt för ett brott som umgängessabotage är , så är det inget jag ska behöva leva med varje dag, jag ska inte behöva försvara mig överallt för ett brott jag blivit utsatt för.
    Det här verkar få förstå, det är ett allvarligt brott, går det och bevisa hade hon tappat barnen.det förstod soc samt domaren, men soc vände i tanken på konsekvenserna, som sagt umgängessabotage är inget soc får jobba med, inget dom får fråga om, inget dom får bevisa.
    Anonym (Anais) skrev 2018-05-23 20:06:09 följande:
    Ja du om nån vet ju ingenting om tillit eller trygghet till människor... för de människor som du varit med och skapat - kastar du nu åt sidan som gårdagens gamla tidning. I båda dina trådar har du bara svamlat runt och allting bottnar i hur synd det är om dig. Avföljer båda trådarna nu för jag blir bara ledsen av att läsa dom (för barnens skull såklart).

Din nya fru kanske blir lite besviken? Du har skaffat dig nåt slags fantasiliv baserat på lögner... du är ju inte ens den personen du utger dig för att vara? Och du har gjort det då dina barns bekostnad. Ingenting som någon säger till dig tar du till dig - fattar inte ens varför du skrev tråden? Det här kommer hoppa upp och bita dig i arslet förr eller senare. Tycker bara synd om dina barn och din nya fru.
    Det jag har läst, sett bland vänner, pratat med folk, så har det jag gör bästa resultat för mitt umgänge med barnen, ja skit tragiskt sätt, men fungerar.

Ena jag prata med hade en liknande historia, där flytta sonen på heltid till pappan, vänd ryggen åt mamman, den andra berätta hur hans dotter först kom, flytta hem till mamman igen ett halvår och sedan tillbaka till pappan permanent , hon har ännu ett agg mot mamman, hon är 24 år nu, det här hände för 11 år sedan, hon träffar mamman men älskar sin pappa, där är hon mesta tiden.
    Där dom inte gjort något så har det inte fungerat alls, barnen kommer en gång per år, vid födelsedagar o liknande.

Tro mig, kommer dottern så kommer hon för resten av livet.
    molly50 skrev 2018-05-23 20:40:36 följande:
    Nej,det jag undrade var varför du inte berättar sanningen för din fru om du nu tror att hon kommer att förlåta dig?
    Kan du svara på det?
    Hon kanske rentav skulle kunna hjälpa dig då hon har liknande erfarenheter.
    Om du har rätt till ett lyckligt liv eller inte är jag inte rätt person att svara på.

Nej,du ska inte behöva leva med det ditt ex har gjort.
    Men du tycker att dina barn ska behöva leva med vad både hon och du har gjort?
    Har du överhuvudtaget funderat på vad dina barn känner kring allt det här?
    Eller är det bara dina känslor som är viktiga?
    Det mitt ex gör är ett pågående brott, hon har inte slutat, hon håller ännu på.
    som tidigare sagt, jag mötte mina barn och fick inte hälsa på dom, dom fick inte hälsa på mig.
    Därför flyttade jag.

Jag vill inte leva med dom här frågorna kring barnen, min nya familj/stad är en frizon från allt detta, ger mig ett lyckligt liv.
    Med tanke på att hon kanske gjort liknande mot sitt ex, det vet jag inte, enda jag vet är att det är jätte vanligt, ingen bryr sig om en mamma gör så.jag bryr mig inte heller vad hon gjort mot sin ex man.
    Bara vi är lyckliga.
    Vi har valt och inte gräva i det förflutna, hon vet säkert, men hon väljer och inte prata om det, googlar man mitt namn så kommer tjejerna upp, jag tror hon redan vet, hon visste nog det redan när vi träffades.
    molly50 skrev 2018-05-23 21:13:25 följande:
    Men du tillåter ju inte heller dina barn att komma till dig.
    Så på vilket sätt är det du gör mot dem bättre?

Nej,men återigen.du tycker det är ok att dina barn ska få leva med allt det här?

Om din fru nu vet om det,varför pratar du inte med henne om det då?
    Eller är det rentav en efterhandskonstruktion för att du inte vill berätta?
    Du skriver ju själv att bara ni är lyckliga så skiter du i allt annat.
    Och det har du ju bevisat genom att skita i dina barn.
    Med tanke på att barnen kommer upp redan på första sidan när man googlar mig så klart hon har sett det, dom bär mitt efternamn men inte mammans,jag står med där oxå, går inte och missa. hon vet!

Jag skiter inte i tjejerna, jag har bara låtit dom ta upp kampen mot mamman, dom vet att det var den äldre dotterns val, dom vet att mamman utnyttja det till att vi inte träffas, därför pratade vi om vad som sagts i skolan, hon minns varenda ord, hon minns vad hon hade sagt till soc, nu vet hon vad mamman gjort. hon visste inte om att mamman utnyttjat vad hon sagt, varför jag flytta , hon minns ännu att vi träffades och inte fick hälsa, dom vet allt nu.

Tror det kommer komma en vändning, eller vad tror du?
    Canadasvensk skrev 2018-05-23 20:29:22 följande:
    Eftersom TS inte tar till sig någon så lyfter jag fram Anais inslag innan jag också lämna denna otroligt tragiska tråd.

TS - du tar nog priset av att vara det största rövhål som startat en tråd här på Familjeliv...

En dag kommer karma att hinna ifatt dig... Du förtjänar inte dina barn...
    Ja säkert är jag det.

Det mina döttrar vet nu är varför dom inte har någon pappa, dom vet att det var den äldres val, dom vet nu att mamman gjort så dom inte får träffa mig.

Dom vet att dom får kämpa för att få tillbaka mig, det är inte bara ringa och tycka vi ska ses.
    Nu är inte barnen 16-18 år dom är yngre, dom har tid och tänka.

Men jag har en nytt liv, en jag fick turen och få.

Har som sagt läst och sett i verkliga livet hur ett allierat barn fungerar i vuxna livet, kämpar hon inte för mig, så kommer dom inte få träffa mig.
    Barnen är under 14 år. mamman kämpar för att vi inte ska ses, jag tar ingen ny kamp, utan barnen får kämpa själva.
    Kämpar dom inte med deras nya verktyg så vet dom varför dom inte har någon pappa.
    Vet att den yngre kommer kämpa, hon kommer komma, hon kommer knäcka mamman, den äldre blir kvar hos mamman, den yngre kommer flytta, det hon gör är och förstör framtiden med mamman, men mamman har valt det själv, den yngre hade redan börjat fråga vart pappa är, varför jag är borta, nu vet hon.

Men hade jag inte sagt det till henne varför ,så skulle hon inte veta vad hon ska göra, nu vet hon.

Många hatar det jag gör, älskar det mamman gör, men så ser samhället ut idag.

Allt jag sagt är sant, med arv hur man flyttar bort den till någon annan,behöver inte alls vara bröstarvingar utan flytta den som jag lärt, så kan inget stoppa dig.
    Kommer den yngre dottern kan jag styra över arv på henne men inte till den äldre dottern, detta hatar folket ännu mer, men vad har vi lagar till, är det inte så att vi ska kunna göra så?  (Luckorna fyller vi i själva)

Barn har rätt och veta sanningen, dom förstår mer än vad folk tror, jag valde inte den här striden det gjorde mitt ex, nu följ följer jag den med en strid som inte går och möta, men har vi ingen lag mot umgängessabotage så fixar jag en egen.

Tål och bli kallad vad som helst, enda jag bryr mig om är att vinna min dotter som saknade mig, sedan får folk kalla vad dom vill, jag räknar bara resultat, det har soc o mitt ex lärt mig, skiter i allt annat,.
    Anonym (S) skrev 2018-05-23 23:25:53 följande:

Jag har inte läst hela tråden utan bara ditt första inlägg, men jag kan bara säga hur det var i mitt fall. När mina föräldrar skildes när jag var liten hotade min mamma mig med att ta livet av sig om jag ville fortsätta träffa pappa. Hon var så full av hat och ville hämnas på honom och använde sig då av mig. Jag var liten och ville så klart inte att mamma skulle ta livet av sig, så jag sade till pappa att jag inte ville träffa honom mer. Jag hade inget val. Jag var ansvarig för om mamma skulle leva eller dö, jag kunde inte göra på något annat sätt. Pappa kämpade i ett år för att få träffa mig, men jag var tvungen att stå fast vid mitt ord för att rädda mammas liv. Han gav tillslut upp och flyttade till en ny stad långt bort.

Jag vet inte hur det var i ditt fall, men kan det ha varit något liknande?

Men trevligt ,fler som vågar träda fram, fler som vågar berätta hur en mamma kan göra för att förskjuta en pappa ur deras liv, som jag berätta detta är vanligt i Sverige.
    Mitt ex är bara egoistisk, hon använder sin utbildning som kurator och leder den äldre tjejen, hon vill ha barnen själv, tycker det bara är hennes.hon tänker inte på barnens bästa att dom ska ha två föräldrar.

Har du kontakt med pappa nu? eller försvann han för alltid?

Jag har som sagt berättat åt barnen vad som hänt, är verkligen glad jag fick göra det, samt att jag förstått att det är det bästa man kan göra, barnen har rätt och veta, folk hatar verkligen att jag berättat, iallafall här på FL.
    Men nu har dom ett val, dom vet vad dom måste göra,det får inte alla barn.

Mina barn är ännu för unga för att bestämma om dom får komma till mig eller inte, mamman kan hindra dom, jag kan inte bevisa att dom vill komma, soc vill inte hjälpa och det är bara där dom kan föra sin talan.

Jag gjorde som din pappa, flytta och starta nytt liv, berätta inte åt någon om barnen och kommer inte göra det heller, väljer dottern och komma så börjar livet om med henne i bilden, men till dess vet ingen.
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-05-23 23:36:49 följande:
    Du förklarar dig och ger nu liten öppning mot din mellantjej om hon kämpar. Hoppas att hon orkar och att du kanske orkar hjälpa lite. Återstår äldsta flickan som kan ha blivit tvingad av mamman och inte hade något val..

Märks att du vill att karma ska komma tillbaka till det tossiga exet. De som kraftigt angriper dig i tråden ovan pratar just gärna om karma men riktar inte sin vrede mot exet utan mot dig som kanske inte öppnar dörren tillräckligt för dina två äldsta om de orkar dra sig ur elaka exets nät. Det är inte säkert de lyckas om du inte hjälper dem mer med ännu öppnare dörr...
    Det är en lång väg och gå, man måste gå rätt väg, hjälper inte att man öppnar dörren, utan tanke sättet måste ändras, spec hos den allierade dottern, hon måste tänka själv, när hon tänker själv vad jag sagt så kommer det få konsekvenser, hon vet vad som sagts, nu har hon fått en annan sanning av mig, den kommer påverka hela hennes tänk.
    Dom måste ta strid mot mamman,det är hon som hindrar dom, hon vet att hon fick välja mamman, men samtidigt vet hon nu att hon får inte välja pappa, hon får inte träffa pappa för mamma vill inte det, mamma bestämmer över dig, och hon låter inte dig träffa pappa. Du måste bråka på mamma för att få träffa pappa.

Dom har ett val nu,i ett skitigt krig.
    molly50 skrev 2018-05-24 09:33:33 följande:
    Men återigen så lägger du skulden på,framförallt,din äldsta dotter för att hon inte velat träffa dig.
    Samtidigt som du skriver att hon har manipulerats av sin mamma.
    Skäms du inte?
    Sen undrar jag hur det kommer sig att dina barn plötsligt har blivit yngre?
    Nyss var de ju 16 och 18 år?
    Om båda är under 18 år så blir det kanske inte så lätt som du tror,för dig,att få tillbaka dina barn.
    Och det har du,i ärlighetens namn,inte heller förtjänat som du beter dig.
    Gör jag inget krav av det hela så kommer det inte fungera, läs själv vad vuxna barn berättar, dom som blivit utsatta för samma sak, dom tappar kontakten med en förälder, ett återkommande problem för barn som har en förälder som utövar umgängessabotage. dom måste kriga själva, dom måste tänka själva.

Någon som du borde veta hur gamla mina barn är? du är en flitig läsare.
    Vad du inte visste var hur arv fungerar, att det går och rikta, du visste inte om att det finns en ny familj, ett barn.men du vet inte ålder på detta barn.

För att vinna tillbaka ett allierat barn så måste man få barnet att tänka själv, barnet kan inte bara tro på mamman, mamman är där hela tiden och ger barnet fel information om vad som hänt, varför pappa är borta, exakt som ovan för talare skrev om att mamman hota att ta livet av sig, många kvinnor skyl inga medel för att vinna, dom gör allt, även kör över sina egna barn.

Även om inte mina barn kommer tillbaka så vet dom orsaken, och det är jag mycket nöjd över, dom har rätt att veta varför pappa försvann, många föräldrar får inte den chansen och berätta, spec när barnet ännu minns allt, man får chansen och fylla i luckorna som mamman inte berättat, så får barnet en hel historia och bearbeta, den sanna historian.
    Du som läst vet att det samtalet varade i 1,5- 2 timmar, vi han prata allt mellan himmel och jord,självklart ville dom träffas, men på grund av deras ålder kan mamman ännu stoppa dom, yngsta är som sagt ung ännu, för ung för att bestämma själv, men hon vet grunden till allt nu, dom vet att dom måste prata med skolan igen, gå samma väg mamman lät dom gå, den äldre förklara att Carro läraren var på föräldraledighet, hon hon pratat med förut, att dom kan prata med vänner att mamman inte låter dom träffa pappa, fast dom vill.

Barnen har fått rätt verktyg, tro mig dom kommer plocka upp kriget mot mamman.
    Anonym (Jane Doe) skrev 2018-05-24 10:59:14 följande:

Så nu när TS gamla tråd dykt upp så ändras plötsligt barnens åldrar för att passa in i vad han skrivit tidigare. Hur är det med lillskrutten då som inte fanns med i den andra tråden? Är hon kanske ett bonusbarn egentligen, eller?

Nya barnet har inget och göra med dom två andra barnen, det nya är här och behöver inte blandas in , samt min fru, hon har inte heller något idet här.
    Bara mina två andra barn. 

När dom två barnen tar upp kampen mot mamman, då kan jag använda dom rättsligt, då kan jag ta med dom till tingsrätten, då kan dom berätta själva att dom vill ha kontakt, då vinner man.

Som sagt dom måste starta allt för att jag ska kunna ta det vidare.
    Regndamen skrev 2018-05-24 11:19:28 följande:
    Den yngsta är alltså inte ditt barn menar du?
    Dom är inte presenterade för varann, ingen av dom vet om varandras existens .
    Presenterade bli dom ifall det blir kontakt, innan dess, hålls dom isär.
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !