Canadasvensk skrev 2018-05-23 20:29:22 följande:
Eftersom TS inte tar till sig någon så lyfter jag fram Anais inslag innan jag också lämna denna otroligt tragiska tråd.
TS - du tar nog priset av att vara det största rövhål som startat en tråd här på Familjeliv...
En dag kommer karma att hinna ifatt dig... Du förtjänar inte dina barn...
Ja säkert är jag det.
Det mina döttrar vet nu är varför dom inte har någon pappa, dom vet att det var den äldres val, dom vet nu att mamman gjort så dom inte får träffa mig.
Dom vet att dom får kämpa för att få tillbaka mig, det är inte bara ringa och tycka vi ska ses.
Nu är inte barnen 16-18 år dom är yngre, dom har tid och tänka.
Men jag har en nytt liv, en jag fick turen och få.
Har som sagt läst och sett i verkliga livet hur ett allierat barn fungerar i vuxna livet, kämpar hon inte för mig, så kommer dom inte få träffa mig.
Barnen är under 14 år. mamman kämpar för att vi inte ska ses, jag tar ingen ny kamp, utan barnen får kämpa själva.
Kämpar dom inte med deras nya verktyg så vet dom varför dom inte har någon pappa.
Vet att den yngre kommer kämpa, hon kommer komma, hon kommer knäcka mamman, den äldre blir kvar hos mamman, den yngre kommer flytta, det hon gör är och förstör framtiden med mamman, men mamman har valt det själv, den yngre hade redan börjat fråga vart pappa är, varför jag är borta, nu vet hon.
Men hade jag inte sagt det till henne varför ,så skulle hon inte veta vad hon ska göra, nu vet hon.
Många hatar det jag gör, älskar det mamman gör, men så ser samhället ut idag.
Allt jag sagt är sant, med arv hur man flyttar bort den till någon annan,behöver inte alls vara bröstarvingar utan flytta den som jag lärt, så kan inget stoppa dig.
Kommer den yngre dottern kan jag styra över arv på henne men inte till den äldre dottern, detta hatar folket ännu mer, men vad har vi lagar till, är det inte så att vi ska kunna göra så? (Luckorna fyller vi i själva)
Barn har rätt och veta sanningen, dom förstår mer än vad folk tror, jag valde inte den här striden det gjorde mitt ex, nu följ följer jag den med en strid som inte går och möta, men har vi ingen lag mot umgängessabotage så fixar jag en egen.
Tål och bli kallad vad som helst, enda jag bryr mig om är att vinna min dotter som saknade mig, sedan får folk kalla vad dom vill, jag räknar bara resultat, det har soc o mitt ex lärt mig, skiter i allt annat,.